mitä hajua/ainetta käärme inhoaa...?

• Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti
nyyti
Mökki metsän vieressä jossa kuhisee käärmeitä.Sunnuntaina sinne menossa.Olen kuullut että vihaavat tärpätin hajua.Pitääköhän paikkansa?Meillä noita pieniä tepastelijoita mukana eivätkä osaa varoa vaikka näkisivät käärmeen :(

Hajuista en tiedä, mutta tömistely karkoittaa käärmeet. Mukuloille hauska hyppely jalkojen tömistely leikki heti mökille saavuttaessa, niin säikäyttää ensitöikseen luikertelijat kauemmas. Tosin, melkoista töminää nuo tenavat varmaan saavat aikaan ilman kehoitustakin :heart:

Muaki kiinnostas! Kotitalon pihalle on parin vuoden sisään pesiny käärmeitä, ja niitä on ollu jopa vuorilautojen välissä :x
Ei oo kiva ku lapsenlapset kirmailee kesällä mummolan nurmikoilla ja käärmeitä kuhisee joka nurkassa |O

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
käärmet välttelevät myös muurahaisia, pystyisköhän muurahaispesän siirtään jostain sinne vai muuttaisko ne heti pois..?
Minä olen jostain saanut saen käsityksen, että käärmeet eivät välitä muurahaisista tuon taivaallista, vaan että muurahaiset ja käärmeet viihtyvät erilaisessa maastossa, tämän takia siis yleensä käärmeitä ei olisi paikoissa, joissa muurahaisia on..
Tiedä häntä sitten...

En osaa sanoa millä käärmeitä saisi karkoitettua, mutta muistathan varautua Kyypakkauksella. Ja tietenkin lapsia ohjeistaa ettei mene käärmeiden lähelle ja pitkät heinikot ja kivikot kannattaa hävittää.

hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
En osaa sanoa millä käärmeitä saisi karkoitettua, mutta muistathan varautua Kyypakkauksella. Ja tietenkin lapsia ohjeistaa ettei mene käärmeiden lähelle ja pitkät heinikot ja kivikot kannattaa hävittää.
Vaikkei siitäkään juur hyötyä ole, kun annos on niin pieni. Heti vietävä lapsi lääkäriin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Vaikkei siitäkään juur hyötyä ole, kun annos on niin pieni. Heti vietävä lapsi lääkäriin!!!
Sehän on tarkoitettukin vain ensiavuksi. Ehdottomasti on mentävä lääkäriin käärmeen purtua!

Tämä voi aiheuttaa joissakin närää, mutta näin oon kuullut että kun pihapiirissä poltat käärmeen niin muut käärmeet kaikkoaa. Eli ei muutaku nirri pois lierolta ja nuotioon. Ja tää on kuulema hyvä keino!

Joo, tiedän ettei kyykäärmeitä saa tappaa mutta kuka niistä lukua pitää. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Tämä voi aiheuttaa joissakin närää, mutta näin oon kuullut että kun pihapiirissä poltat käärmeen niin muut käärmeet kaikkoaa. Eli ei muutaku nirri pois lierolta ja nuotioon. Ja tää on kuulema hyvä keino!

Joo, tiedän ettei kyykäärmeitä saa tappaa mutta kuka niistä lukua pitää. :whistle:
Tää on joku legenda.. mieki oon kuullu että "sit ne alkaa sillee kirkumaan ku ne polttaa nii muut käärmeet säikähtää sitä" :D

Saahan kyyn tappaa. Se ei ole rauhoitettu, muut käärmeet ovat. Kyllä me ainakin tapetaan seuravaa kun mökkimme pihaan eksyy |O

Kyllä harakatkin kaikkoaa hakkaamasta rehupaaleja rikki kun laittaa yhden jalasta roikkumaan näytille B)

Alkuperäinen kirjoittaja kamala:
menkää sellasille paikoille missä ei moisia oo..hyi,siinähän on loma pilalla jos koko ajan saa pelätä lastensa puolesta.
No, kuule kerropa sellainen paikka. Mä haluan tämän ehdottomasti tietää. Jopa täällä meidän omakotialueella on, siis kunnan kaava-alue, taloja vieri vieressä.

Että onko se sitten kumma, että mökkisaareltammekin löytyy?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
Mökki metsän vieressä jossa kuhisee käärmeitä.Sunnuntaina sinne menossa.Olen kuullut että vihaavat tärpätin hajua.Pitääköhän paikkansa?Meillä noita pieniä tepastelijoita mukana eivätkä osaa varoa vaikka näkisivät käärmeen :(
Muistakaa kyypakkaus mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Saahan kyyn tappaa. Se ei ole rauhoitettu, muut käärmeet ovat. Kyllä me ainakin tapetaan seuravaa kun mökkimme pihaan eksyy |O
Kato joo, eipähän olekkaan! Ja minäku niin luulin... :/ No ei muuta ku luvan kans sitte nirri pois matelijoilta ja notskille käryämään! :p

---
Käärmeet voi siirtää kotinurkilta vaikka 10 km päähän aina kun kohtaa, ellei tappamaan ala. Muutoin niiden kanssa on vaan elettävä... Toi tömistely on ainoa mikä saattaa tehota, silloin luikero ainakin paikallistaa teidät. Ja mahdolliset pesimäpaikat kuten kiviröykkiöt kannattaa hävittää. Kyytabletti ei oikeesti auta, se vaan satuttiin kehittämään aikana jolloin kortisoni oli uusi lääke ja "auttoi" vaivaan kuin vaivaan... :)

Yhteistyössä