Mitä haittaa muka on siitä, että tilaan jotakin lapsen nimissä postiennakolla?

  • Viestiketjun aloittaja "Larissa"
  • Ensimmäinen viesti
"Larissa"
Tilaan lapsen nimissä postiennakolla vaatteita eräästä paikasta kun itse en saa sieltä enää tilattua kun jäi yksi paketti lunastamatta.

Kerroin tästä kaverille ja hän tuomitsi mun tekoni. Siis mitä väliä tuolla on koska eihän tuosta lapselle aiheudu mitään maksuja eikä ole vaaraa menettää luottotietoja.
 
"vieras"
no ei kukaan täysjärkinen rupee lapsen nimellä tilailee mitään netistä! ne voi myös tarkistaa jostain nuo tiedot, niin ei varmasti onnistu! etkö voi mennä vaa kaupasta ostaa vaatteita!
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä päivä;24274563:
No kertoo jo paljon jos et saa omalla nimellä tilattua. On paljon aikuisia joiden luottotiedot on lapsena vanhemmat tuolleen pilannu.
Nimenomaan. Ei ikinä toisten nimissä, ei varsinkaan lapsen!!

Jos et saa omalla nimelläsi tilattua, hae kaupasta tai tilaa muualta.
 
no joo
Mietin vaan milä aiot saada sen kaman lunastettua postissa, kun siellä ne henkkarit kysytään. Tai no voi toki laittaa lapsen asialle, jos hällä sattuu henkkarit olemaan...
 
"shihtzu"
[QUOTE="mhm";24274561]Mulla oli ongelmia saada pakettia postista kun anoppi sai fiksun idean lähettää paketin lapsen nimellä. Lapsi alle 1 v.[/QUOTE]

Miten niin ongelmia, jos on normaali paketti, niin sen voin hakea kuka vaan, jos on lähetystunnus tiedossa.
Ainoastaan kirjatut kirjeet ja muut arvopostit on sitten eri asia.
 
ei hyvä päivä
[QUOTE="shihtzu";24274759]Miten niin ongelmia, jos on normaali paketti, niin sen voin hakea kuka vaan, jos on lähetystunnus tiedossa.
Ainoastaan kirjatut kirjeet ja muut arvopostit on sitten eri asia.[/QUOTE]


Olit sä se jonka mielestä oli ok ostaa lasten rahoilla itselle äitienpäivä-lahja?
 
gdkjdg
Kunnon kusipää :( Ei kellään muulla kuin luusereilla oo ees tarvetta tilailla toisten nimissä. Sä oot just tollanen mamma joiden lapset täällä sitten aikuisena valittaa että äiti on pilannut niiden elämän tekemällä niille kauheet velat ja sotkemalla luottotiedot :( kaikki sitä saakin lapsia...
 
no joo
[QUOTE="shihtzu";24274759]Miten niin ongelmia, jos on normaali paketti, niin sen voin hakea kuka vaan, jos on lähetystunnus tiedossa.
Ainoastaan kirjatut kirjeet ja muut arvopostit on sitten eri asia.[/QUOTE]

No kyl mulla on ainakin joka ikisellä kerralla katottu henkkarit ja laitettu loppuosa siihen kuittiin mikä jää postiinPostissa siis, kun olen tunnuksella paketteja hakenut. JA niin pitäisi toimia joka ikisessä postissa. Ja POSTIENNAKKO on asia vielä erikseen.
 
"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä päivä;24274788:
Olit sä se jonka mielestä oli ok ostaa lasten rahoilla itselle äitienpäivä-lahja?
No mitä pahaa siinä sitten oli, jos tätini antoi 20 euroa rahoista käteen, että lapset voivat ostaa äidilleen äitienpäivälahjan :)
Toisekseen toi mitä tuossa sanoin on totta, että paketin saa postista kuka vaan jos on lähetystunnus tiedossa, se ei tarkoita sitä, että hyväksyn lasten nimissä tilaamisen. En minä lasten nimissä ole mitään tilannut, ihan omalla nimellä tilaan jos tilaan.
 
"shihtzu"
No kyl mulla on ainakin joka ikisellä kerralla katottu henkkarit ja laitettu loppuosa siihen kuittiin mikä jää postiinPostissa siis, kun olen tunnuksella paketteja hakenut. JA niin pitäisi toimia joka ikisessä postissa. Ja POSTIENNAKKO on asia vielä erikseen.
No toi on ihan eri asia, nimittäin kyllä ne henkkarit pitää kysyä, jos haet paketin pelkällä lähetystunnuksella, mutta sillä ei ole väliä kuka sen paketin sieltä hakee. Se henkkarin loppuosa on vaan varmistus, jos tulee jotain ongelmia, että paketti on joutunut vääriin käsiin, niin voidaan katsoa kuka sen on hakenut.
 
"a p"
Siis miten mä pilaan lapseni luottotiedot tilaamalla POSTIENNAKOLLA? Ettekö te tiedä mikä on POSTIENNAKKO? :D

Enkä mä kirjoittanut yhtään mitään omista luottotiedoistani. Kyse on siitä, että olen jättänyt tuon firman POSTIENNAKKOpaketin lunastamatta joten eivät enää lähetä mulle. Moni firma tiukentanut käytäntöjä ja jo yks lunastamaton POSTIENNAKKOpaketti aiheuttaa myyntikiellon.

Ei ole kysytty kertaakaan henkkareita kun olen hakenut lapsen nimellä olevan paketin.
 
"mhm"
[QUOTE="shihtzu";24274759]Miten niin ongelmia, jos on normaali paketti, niin sen voin hakea kuka vaan, jos on lähetystunnus tiedossa.
Ainoastaan kirjatut kirjeet ja muut arvopostit on sitten eri asia.[/QUOTE]

Kyllä täällä kysyvät joka kerta henkkareita normi pakettiakin hakiessa ja merkkaavat tiedot johonkin paperiin.
 

Yhteistyössä