Mitä ET haluaisi joulunajan muistamisina saada?

  • Viestiketjun aloittaja puhhuh
  • Ensimmäinen viesti
annemaarit..
Alkoholi.. Vaikka meillä jonkin verran sitä käytetään niin liika on aina liikaa. Yhtenä jouluna mies sai yhteistyökumppaneilta (eri firmoja), joiden kanssa sillä hetkellä työskenteli yhteensä 19 pulloa alkoholia (viinejä, konjakkia, viskiä, kirkasta jne)!!! Parin viime viikon aikana mies on saanut jo 3 pulloa ja tahti kiihtyy itsenäisyyspäivän jälkeen. Saa nähdä monta pulloa tulee nyt kun mies on firmassa noussut pykälän ylöspäin ja yhteistyö kumppaneiden määrä on kasvanut..
Kauhistuttaisi ajatella, millaista elämä olisi jos mies olisi alkoholin suurkuluttaja. Hangessa oltaisiin koko perhe jo aaton-aaton-aattona.. Nyt pistetään vahinko kiertämään ja suku saa surutta hakea pippaloihinsa meiltä piristettä. :)

Kivoimpia on ollut Eva Solon mehukannu ja keraamiset puukot (ovat nimittäin teräviä!).
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27610111]Eli mitään ei tainnut jäädä jäljelle mitä haluttaisiin - siispä helpottaa paljon joulumuistamisia. Ei kannata antaa mitään kenellekään.[/QUOTE]

Tavallinen kahvipaketti on tän perusteella aika varma, nekin jotka ei juo tarjoaa sitä yleensä vieraille ja villasukista ei tainnut kukaan kieltäytyä? :D
 
Tarpeeton krääsä, ihonhoitotuotteet, hajusteet ja varsinkin korut, joita ei tule ikinä käytettyä! Syötävät lahjat, kuten suklaa, juustot ja "hienot viinit". Mä olen joka vuosi teroittanut perheenjäsenilleni, etten halua joululahjoja, mutta joka kerta noita edellämainittuja tulee.. :D Yää.
 
"minä vain"
[QUOTE="aapee";27610131]Tavallinen kahvipaketti on tän perusteella aika varma, nekin jotka ei juo tarjoaa sitä yleensä vieraille ja villasukista ei tainnut kukaan kieltäytyä? :D[/QUOTE]

Mä kieltäydyn villasukista! Meillä on kolme isoa laatikkoa villasukkia ja -lapasia. Ei käytetä, eikä raaski heittää pois kun mummit ja tädit kutonut :(
 
"lähettäjä"
Just nuo joulukahvit ja -teet jää kaappiin, kaikki sisustustekstiilit (en vielä koskaan ole saanut omaa makuani vastaavaa pöytäliinaa tms.) vaatteet (villasukat on poikkeus)... Olen koittanut joka saatanan joulu sanoa, että en tarvitse mitään, suklaata voi ostaa jos haluaa koska se tulee käytettyä, mutta muuten ei mitään. Ja miten käy, joka joulu saan tuota turhaa krääsää millä en tee mitään ja ne suklaat saan ostaa itse. Tottakai kohteliaasti kiittelen lahjoista ja ihastelen niitä antajan mieliksi, mutta kotona pistän ne kaappiin piiloon ja myöhemmin heitän pois.
 
"viima"
sisustusesineet
sinappi
anopilta saatu lidlin yöpaita
kaikki jouluun liittyvä ihana-KAMALA ryjä- siis sellainen ostin tarjoustalosta viis eurolla. itsetehty, hyvällä maulla valmistettu on ok
vihreät kuulat

mut meille saa tuoda syömistä, juomista, viinaa, suklaata, juustoja, hilloja, sukkia, kahvia, teetä, kukkia
 
[QUOTE="aapee";27610172]Kirja olis ihana tuominen!
Luen paljon kaikenlaista ja jos se kirja olisi jo meillä, voisi sen antaa eteenpäin lahjaksi.[/QUOTE]

Siis periaatteessa kirja on ihana lahja, ostan itsekin usein. Mutta kun mulla on tosiaan niin erikoistunut (lue:eek:uto :D ) maku niin olisi hassua saada jo entuudestaan kirjoja täynnä olevaan kämppään jotain jota ei tule luettua.
 
[QUOTE="minä vain";27610198]Mä kieltäydyn villasukista! Meillä on kolme isoa laatikkoa villasukkia ja -lapasia. Ei käytetä, eikä raaski heittää pois kun mummit ja tädit kutonut :([/QUOTE]

Laittakaa joulupuu-keräykseen? Kaikilla ei ole ihania mummoja ja tätejä kutomassa, itsetehdyt sukat ois varmaan heille kiva joululahja. Eikä olis "pois heittämistä".
 
"aapee"
Siis periaatteessa kirja on ihana lahja, ostan itsekin usein. Mutta kun mulla on tosiaan niin erikoistunut (lue:eek:uto :D ) maku niin olisi hassua saada jo entuudestaan kirjoja täynnä olevaan kämppään jotain jota ei tule luettua.
Minulla on niitä eksyneitä sieluja paljon tuolla hyllyssä. Sinne ne sopivasti sujahtaa muiden sekaan. :D
Outo on maku minullakin, mutta teoriassa olen valmis antamaan mahdollisuuden mille tahansa.

Kirja olis kuitenkin helpoin laittaa eteenpäin, jotain jouluteetä ei oikein joulun jälkeen voi viedä minnekään. Harmi, ettei kirjat oo tuomisena tapana.
 
"hmm"
olen aika tavaranatsi ja minulle on neuroottisen tärkeää että tavarat sointuvat toisiinsa, niitä on oikea määrä eivätkä ne ole turhia... joten periaatteessa minulle ei ole järkevää ostaa mitään mistä ei oikeasti tiedä että haluaisin sellaisen, tai mahdollisesti nopeasti kuluvaa tavaraa (saippuat, kosmetiikka yms ei ole nopeasti kuluvaa, kynttilät, ruoat ja juomat ovat).

mutta kaikkein pahimmat kauhistukset ovat ei-makuuni-sopivat joulukoristeet, astiat jotain muuta sarjaa kuin minulla on tai alkoholijuomat joita en pysty juomaan ollenkaan kuten rommi ja viski. tuskastun myös jos kissoilleni annetaan joitain ihan järkkyjä leluja, jotka ovat joko ihan kamalan näköisiä, pitävät kauheaa ääntä tai niistä irtoilee sotkevia tai parempiin suihin katoavia osia.
 

Yhteistyössä