Mitä eroa? VELATON MYYNTIHINTA/MYYNTIHINTA?

  • Viestiketjun aloittaja auta tyhmää
  • Ensimmäinen viesti
auta tyhmää
Jos ostat rivitalon jossa on esim. velaton myyntihinta 119th ja myyntihinta 88th
yhtiövastike+rahoitus vastike.

tekisitkö tarjouksen velattomasta hinnasta vai velallisesta?
ja koskeeko rahoitusvastike myös velatonta hintaa.
 
vatipää
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja vatipää:
Alkuperäinen kirjoittaja ikää:
Aloittaja vielä peruskoulussa? Vai nukuttu tunneilla?
Ikinä ei peruskoulussa aihe tullut ainakaan minua vastaan. Ei edes yliopistossa kauppatieteitä opiskellessa.
Olisit mennyt ammattikorkeeseen ni tietäsit tuonkin! Tässä se yliopisto taas nähdään
:whistle:
Onko jossain vaiheessa käynyt ilmi, etten kyseistä asiaa tietäisi? Huomaa kyllä todellakin kuka tässä on käynyt mitäkin kouluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatipää:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja vatipää:
Alkuperäinen kirjoittaja ikää:
Aloittaja vielä peruskoulussa? Vai nukuttu tunneilla?
Ikinä ei peruskoulussa aihe tullut ainakaan minua vastaan. Ei edes yliopistossa kauppatieteitä opiskellessa.
Olisit mennyt ammattikorkeeseen ni tietäsit tuonkin! Tässä se yliopisto taas nähdään
:whistle:
Onko jossain vaiheessa käynyt ilmi, etten kyseistä asiaa tietäisi? Huomaa kyllä todellakin kuka tässä on käynyt mitäkin kouluja.
Niinkö? meniks vellit väärään kurkkuun? Kyllähän jokaisen pitäisi tämmöiset perusasiat osakkeen ostosta tietää? Kiinteistöjen kanssa hiukan eri homma...
 
vatipää
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja vatipää:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja vatipää:
Alkuperäinen kirjoittaja ikää:
Aloittaja vielä peruskoulussa? Vai nukuttu tunneilla?
Ikinä ei peruskoulussa aihe tullut ainakaan minua vastaan. Ei edes yliopistossa kauppatieteitä opiskellessa.
Olisit mennyt ammattikorkeeseen ni tietäsit tuonkin! Tässä se yliopisto taas nähdään
:whistle:
Onko jossain vaiheessa käynyt ilmi, etten kyseistä asiaa tietäisi? Huomaa kyllä todellakin kuka tässä on käynyt mitäkin kouluja.
Niinkö? meniks vellit väärään kurkkuun? Kyllähän jokaisen pitäisi tämmöiset perusasiat osakkeen ostosta tietää? Kiinteistöjen kanssa hiukan eri homma...
Häh? Vittu mitä sekoilua täällä. Kommentoin, etten itse ole ainakaan peruskoulussa aihetta oppinut, enkä edes yliopiston luennoilla, vaan asioista itse selvää ottamalla. Tarkoitus oli siis vain kommentoida tälle peruskoulutyypille, ettei minun peruskoulussani aihetta ainakaan opetettu. Voisin itse asiassa esittää jatkokysymyksen tälle samaiselle tyypille, että minkä aineen oppitunnilla asia tuli esille?
 
v
Myyjä saa velattoman myyntihinnan, loppu velkaa taloyhtiölle. Taloyhtiöstä riippuen sen voi maksaa pois heti/tiettyyn aikaan vuodesta. Jos yhtiövelkaa ei maksa pois, joudut maksamaan sitä rahoitusvastiketta tietystikin... Jos maksat pois, niin sitten vain yhtiövastike.

Itse olen varmaan tehnyt tarjouksen aina velattomasta myyntihinnasta, mutta ei kai sillä teknisesti ole väliä kun vain papereihin merkitään mitä tarkoitetaan.
 
Tiina
Voit maksaa sen koko hinnan, ottamalla koko summan lainaa pankista, tai maksat vain myyntihinnan ja otat maksettavaksesi sen taloyhtiön lainaosuuden. Varainsiirtovero maksetaan vain myyntihinnasta.
 
Velaton myyntihinta on se, jonka myyjä saa, jossain tapauksissa myyjä on ehtinyt maksaa taloyhtiön velankin pois, mut se selviää siitä onko asunnosta 2 eri hintaa pyydetty....rahoitusvastikkeen nimellä kulkee se taloyhtiön laina-osuus ja hoitovastike on se mitä joudut maksamaan hamaan tappiin asti (tosin tätä et kylläkään kysynyt mut kerroinpa nyt vaan, kun nii rupes kyrpee)
 
b
väärässä olette.

Me just myytiin meidän asunto, jossa oli taloyhtiölainaa jäljellä. Me saatiin vain myyntihinta ostajilta ja taloyhtiölaina siirtyi uusille asukkaille.

Esim. myyntihinta oli 200 000 e
velaton myyntihinta oli 270 000 e.


Käytännössä ostajat maksoi meille 200 000 e puhtaana käteen ja ottivat riesoiksensa tuon taloyhtiölainan 70 000 e, jonka saavat lyhentää kokonaan oliko se aina keväisin. Tai sitten maksavat rahoitusvastikkeen muodossa, siis lyhentävät sitä, niinkuin mekin tehtiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Voit maksaa sen koko hinnan, ottamalla koko summan lainaa pankista, tai maksat vain myyntihinnan ja otat maksettavaksesi sen taloyhtiön lainaosuuden. Varainsiirtovero maksetaan vain myyntihinnasta.
ei mene näin.
 
anteeksi tyhmyyteni
Alkuperäinen kirjoittaja b:
väärässä olette.

Me just myytiin meidän asunto, jossa oli taloyhtiölainaa jäljellä. Me saatiin vain myyntihinta ostajilta ja taloyhtiölaina siirtyi uusille asukkaille.

Esim. myyntihinta oli 200 000 e
velaton myyntihinta oli 270 000 e.


Käytännössä ostajat maksoi meille 200 000 e puhtaana käteen ja ottivat riesoiksensa tuon taloyhtiölainan 70 000 e, jonka saavat lyhentää kokonaan oliko se aina keväisin. Tai sitten maksavat rahoitusvastikkeen muodossa, siis lyhentävät sitä, niinkuin mekin tehtiin.
Nyt kuulostaa jo järkeenkäyvältä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi tyhmyyteni:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
väärässä olette.

Me just myytiin meidän asunto, jossa oli taloyhtiölainaa jäljellä. Me saatiin vain myyntihinta ostajilta ja taloyhtiölaina siirtyi uusille asukkaille.

Esim. myyntihinta oli 200 000 e
velaton myyntihinta oli 270 000 e.


Käytännössä ostajat maksoi meille 200 000 e puhtaana käteen ja ottivat riesoiksensa tuon taloyhtiölainan 70 000 e, jonka saavat lyhentää kokonaan oliko se aina keväisin. Tai sitten maksavat rahoitusvastikkeen muodossa, siis lyhentävät sitä, niinkuin mekin tehtiin.
Nyt kuulostaa jo järkeenkäyvältä.
Juu, taloyhtiölaina siirtyy uusille omistajille. Sitä ei voi myyjä kuitata saatuaan velattoman myyntihinnan. Koska myyjä saa vain myyntihinnan. Se velaton myyntihinta on siis se hinta, jolla sit aikanaan omistaa koko kämpän. Ja sen 70 000 e voi lyhentää sit ku siihen on eka mahis. Sit on koko kämppä osatajan.
 
anteeksi tyhmyyteni
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi tyhmyyteni:
miten myyjä saa velattoman myynthinnan, jos siitä osa on taloyhtiön velkaa?
siirtyy sille uudelle osakkeenomistajlle se taloyhtiön velka-osuus
Niin, mutta miten myyjä voi saada tämän koko velattoman myyntihinnan itselleen, jos siitä osa on taloyhtiön velkaa? Ilmeisesti asia kuitenkin selvisi jo tuossa b:n viestissä.
 
vieras
Eli jos on erikseen myyntihinta ja velaton hinta, niin se tarkoittaa, että myyjillä on taloyhtiölainaa lyhennettävänä. Se siirtyy uusille ostajille. Myyjille maksetaan vain myyntihinta. Uusi ostaja voi sit itse alkaa lyhentelee sitä taloyhtiölainaa tai maksaa sen kokonaan pois suoraan taloyhtiölle joskus myöhemmin määrättynä ajankohtana.

Siinä mielessä jos asunnossa on taloyhtiölainaa, siihen asuntoon pääsee helpommin käsiksi, kun ei pidä olla heti koko suurta summaa takataskussa. Vaan asuntoon pääsee pienemmällä hinnalla (myyntihinnalla).
 

Yhteistyössä