Meiltä on pari kilsaa Muntersin torpalle...Sven Dufvaa.
eiks Sven ole puhtaasti fiktiivinen hahmo?Meiltä on pari kilsaa Muntersin torpalle...
Niiden tarinoiden sankarit elivät näillä main.
Niin luulen.eiks Sven ole puhtaasti fiktiivinen hahmo?
pohjalaaset koettaa aina kahmia kaiken kunnian ittelleen vaikka selvää ei ole että kumman puolesta olis kannattanut taistella ,hurrin vai ryssänNiin luulen.
Runeberg koosti runonsa monista eri sen ajan sotatarinoista.
Nimet kuitenkin säilyivät .. ja niiden myötä siteet niihin paikkakuntiin josta hahmot tarujen mukaan lähtöisin. Karl Munter esim. kirkonkirjojen mukaan kyllä taisteli ja kaatui Suomen sodassa, mutta se oliko hänessä muuta yhteistä kuin nimi, sosiaalinen tausta ja entinen asuinpaikka sen Runebergin hahmon kanssa, on vaikea sanoa.
Hmm.pohjalaaset koettaa aina kahmia kaiken kunnian ittelleen vaikka selvää ei ole että kumman puolesta olis kannattanut taistella ,hurrin vai ryssän
tuli tuosta sun niukistä mieleen semmonen juttu että kauheen vaikee kuvitella sua kantamassa semmosta 300 kilosta karhua.Karhun jälkeä ja karhua.
Yllättävää?
Äh piti lainata mut tykkäsin mut toisaalta jaariti jaariti ASIAANAlkuperäinen kirjoittaja päätön;25154348:tuli tuosta sun niukistä mieleen semmonen juttu että kauheen vaikee kuvitella sua kantamassa semmosta 300 kilosta karhua.
kaataminen olis vähän erijuttu jo..
Pitää sitten vain treenata! Minun kantamista ja sinun mielikuvitusta.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25154348:tuli tuosta sun niukistä mieleen semmonen juttu että kauheen vaikee kuvitella sua kantamassa semmosta 300 kilosta karhua.
kaataminen olis vähän erijuttu jo..
Äh piti lainata mut tykkäsin mut toisaalta jaariti jaariti ASIAAN
Foortti eli :
MÄ uskon, että Jonsered TALUTTAA sitä karhupapparaista, auttaa liikennevaloissa.
Ääh.
Menee useampikin kantaen...
joo, tiesin.Pitää sitten vain treenata! Minun kantamista ja sinun mielikuvitusta.
Mutta vähän syvällisempi ajatus tuossa on takana.
Äijällehän minä kannan... :saint:Ääh.
En olis uskonu.
Luulin että kittaat jos kittaat jotain absinttia tai kotipolttosta.