Mitä ajattelette ystävästänne, joka jättää tulematta illanistujaisiin, juhliin tms

• Viestiketjun aloittaja velou
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos joutuu vieraalle paikkakunnalle matkustamaan eikä pääse kaverille yöksi, ja illan siellä viettää jossain baarissa, niin helposti menee parisataa majoituksineen. Mä itsekin käyn erittäin mielelläni kavereiden pippaloissa kotipaikkakunnalla, mutta ei mulla kertakaikkiaan ole varaa erikseen matkustaa minnekään bilettämään. Tuolla hinnalla tekis jo jotain todella erityistäkin kivaa yhdessä kavereiden kanssa sen perusbiletyksen sijaan. Siihen taas kaverit ei välttämättä ole suostuvaisia, koska eihän ne bileet siellä omilla kotipaikkakunnillaan heille paljoa maksa kun eivät joudu maksamaan matkoja, hotellia tms.

Enkä kyllä yhtään tykkää olla yötä vieraissa paikoissa, en vaan saa nukuttua. Joten aika nihkeästi lähden toisella paikkakunnalla oleviin bileisiin vaikka olis yöpaikkakin, ellei ole kyytiä tarjolla takaisin. Musta on myös kiva pystyä lähtemään bileistä kotiin just silloin kun siltä tuntuu eikä jäädä väkisin roikkumaan loppuun asti vaan siksi, että kyyti lähtee vasta aamuyöstä tai on pakko jäädä yöksi.

Lapsia mulla ei ole, en ole myöskään mitenkään sosiaalisesti rajoittunut.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";23354554]Onko sun lapsesi minkä ikäinen?

Tämän meidän kaverin lapsi on jo pian 4v, joten kai nyt voisi enemmän sen isäkin sitä hoitaa..!! Jotenkin vaan tuntuu että tämä meidän kaveri ei vain VIITSI lähteä mihinkään kotoaan.......[/QUOTE]
Mun lapseni on jo 19 v enkä siltikään pahemmin viitsi lähteä kauemmas illanistujaisiin. Mulla ei ole autoa eikä ajokorttia, joten monasti lähteminen kariutuu jo siihen, että viimeinen bussi/juna kaverin luota lähtee niin aikaisin illasta, että joutuisi lähtemään kotiin suurinpiirtein siihen aikaan, kun viimeisimmät vieraat vasta saapuvat juhlapaikalle. Joistain paikoista se vika bussi lähtee jo ennenkuin koko illanistujaiset edes alkaa.

ok
... Minua tämä joskus loukkaa, hän tuntuu olevan kovin haluton näihin kekkereihin yms, onkin sanonut ettei juominen tms oikein innosta.

Lieneekö vain laiska... tai sosiaalisesti estynyt...
Miksi sua loukkaa? Tuo on mun mielestä aivan järkeenkäypä perustelu. Mä itse en siedä ryyppäjäisiä. En jaksa juoda yli kahta annosta, muuten nukahdan. Tykkään juhlista ja illanistujaisista, mutta jos siellä olevalla porukalla ideana on ryypätä, en tykkää. En myöskään koskaan lähde baareihin illanistujaisista, en vaan viihdy niissä yhtään. Onneksi kaveripiirini on aika samoilla linjoilla, ei tarvitse kenenkään loukkaantua :)

"diu"
toihan on niinku mää. En mäkää jaks lähtee mihinkää kotipippaloihin, varsinki ku tiedän ketä siellä on. Muutama tyyppi minkä naamaa en vaan yksinkertasesti jaksa. Kyl mä sit juomaa pääsen niitten kans jotka kiinnostaa.
Ja jos ihan rehellisiä ollaa, kyl mä mieluummi oon tääl kotona yksikseni kaljapullon kans ku tuol kylmäs kattomas ku pissikset oksentaa siiderin jälkee. Noin niinku ihan aikusten oikeesti. Pari kaveria pistäny "välit poikki" tän takia, mut siinähän pistää jos selvinpäin ei voi esim kirppareita lähtee kiertää tai mennä kahville.

Et pointsit sun kamulle, se ajattelee omalla päällänsä.
Itsekin ihmettelen tätä ap:n purkausta mutta nyt on pakko kysyä että minkä ikäisiä sä ja kaveris olette jos juhlat on sulle ulkona kylmässä pissisten kanssa hengailua? :D

Mä oon aika samanlainen kuin tuo ap:n kaveri. En ole ikinä tykännyt lähteä jonnekin "tyttöjen reissulle" tai vastaavalle. Ja etenkin perheellisenä tuo on vaan korostunut, en halua lähteä muuta kuin oman perheeni kanssa jonnekin. Mielellään osallistun kyllä juhliin, mutta minnekään yökylään en halua jäädä saatika jonnekin viikonloppureissulle.. ei, ei, ei :D Nuorempanakin jo ärsytti jos oltiin oltu ryyppäämässä jossain kun minä olin aina eka joka heräsi ja muut heräsi vasta monen tunnin päästä... Pyörittele siinä sitten peukaloita että mitähän sitä tekisi vieraassa paikassa, kun minnekään ei voinut lähteä jos mies edelleen nukkumassa tai ei vaan ollut kyytiä..

Miksei se riitä että näkee ystäviään omalla paikkakunnalla, kahvitellen tai muuten nähden? Miksi tuon kaverin pitää osallistua illanistujaisiin jos ei itse ryyppää eikä nauti siellä olostaan?

[QUOTE="aapee";23354529]täh? ootko oikeasti tätä mieltä. Oli siis lapsena paljonkin tekemisissä tämän kuolleen tytön ja hänen sisarensa kanssa ja tämän kuolleen tytön sisaren paras kaverikin lapsena...

Asuu jopa samalla paikkakunnalla missä nämä hautajaisetkin ovat. Minusta jotenkin hatara perustelu se, ettei viime vuosina ollut tekemisissä. Luulisi että hautajaisissa haluaisi viimeisen jäähyväisen jättää.... Kuitenkin tämän kuolleen tytön sisaren kanssa edelleen harvakseltaan on tekemisissä...!![/QUOTE]

Pikkuveljeni joka kuoli parikymppisenä, hautajaisissa oli pari sataa vierasta ja siltikään mukana ei ollut kaikkia lapsuuden kevereita tai meidän sisarusten (5kpl) lapsuuden parhaita ystäviä. Enkä todellakaan oleta että heidän olisi kaikkien pitänyt tuonne tulla. Jos ystäväsi on vielä muistanut poismenneen perhettä niin mielestäni hän on toiminut erittäin asiallisesti. Mielestäni ne hyvästit voi jättää muutenkin kun hautajaisiin osallistumalla.

Mitä noihin muihin juttuihin tulee niin en oikein ymmärrä pointtiasi. Jos ystävä (onko hän oikeasti ystäväsi kun kerta tunnut suhtautuvan häneen niin nurjasti?) osallistuu kauempanakin järjestettäviin häihin sekä omalla paikkakunnalla oleviin illanistujaisiin mutta jättää muilla paikkakunnilla järjestettävät pippalot väliin niin mikä siinä niin häiritsee? Jos hänellä vielä on vaikeuksia saada lastenhoitajaa järjestettyä eikä välitä juomisesta niin eiköhän tuo ole osallistunut ihan riittävästi. Varsinkin jos hän siis ei tunnu noissa pippaloissa viihtyvän.

Minusta tuollaiset illanistujaiset on tarkoitettu hauskanpidoksi, niin siis että niihin osallistutaan ihan omasta halusta, ei mistään velvollisuudesta. Ehkä voisit olla yrittää ymmärtää myös ystävää ja keksiä mielummin jotain sellaista kivaa missä hänkin viihtyy ja minne hänen on helppo tulla. Ideana ei vissiin kuitenkaan ole se että sinä nautit siitä kun hän kiusaantuneena istuu pippaloissa missä ei viihdy pätkääkään?

"vieras"
No siis, ymmärrän jos tulee joku este. Mutta ymmärrän senkin, että se alkaa ärsyttämään.

Mulla on semmonen kaveri, joka on itse koko ajan järjestämässä naisten iltoja ja muita pippaloita kotonaan. Mutta ikinä hän yksin tai miehensä kanssa ei lähde jos joku muu järjestää. Ja syyt ovat vähintääkin kummallisia.

ok
Niin joo. Mulla kanssa pikkuveli kuoli 22-vuotiaana. En odottanut että kukaan minun ystäväni tulee hautajaisiin, vaikka olisi lapsena tuntenutkin veljeni. Edes veljen lapsuudenkavereista ei moni tullut, enkä olettanutkaan että tulisi. Veljen nykykaverit tulivat. Ei ole tullut mieleenkään, että _minun_ kaverien pitäisi tulla veljeni hautajaisiin.
En ymmärrä päivittelyä tuossa kohtaa. Oletko tuon kuolleen tytön sisko, ja sua loukkasi kun tämä kaveri ei tullut? Vai ulkopuoleltako päivittelet?

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23354768]Jos joutuu vieraalle paikkakunnalle matkustamaan eikä pääse kaverille yöksi, ja illan siellä viettää jossain baarissa, niin helposti menee parisataa majoituksineen. Mä itsekin käyn erittäin mielelläni kavereiden pippaloissa kotipaikkakunnalla, mutta ei mulla kertakaikkiaan ole varaa erikseen matkustaa minnekään bilettämään. Tuolla hinnalla tekis jo jotain todella erityistäkin kivaa yhdessä kavereiden kanssa sen perusbiletyksen sijaan. Siihen taas kaverit ei välttämättä ole suostuvaisia, koska eihän ne bileet siellä omilla kotipaikkakunnillaan heille paljoa maksa kun eivät joudu maksamaan matkoja, hotellia tms.

Enkä kyllä yhtään tykkää olla yötä vieraissa paikoissa, en vaan saa nukuttua. Joten aika nihkeästi lähden toisella paikkakunnalla oleviin bileisiin vaikka olis yöpaikkakin, ellei ole kyytiä tarjolla takaisin. Musta on myös kiva pystyä lähtemään bileistä kotiin just silloin kun siltä tuntuu eikä jäädä väkisin roikkumaan loppuun asti vaan siksi, että kyyti lähtee vasta aamuyöstä tai on pakko jäädä yöksi.

Lapsia mulla ei ole, en ole myöskään mitenkään sosiaalisesti rajoittunut.[/QUOTE]
Ajattelen aivan samoin.

selailin
näitä keskusteluja ja täytyy sanoa, että huhhuh. Minulla on yksi lapsi ja täytyy sanoa, että mun halut käydä kekkereillä on vähentynyt vielä entisestään lapsen myötä. Eikä siihen ole syynä lapsenvahdin saanti tai muu. En nyt aiemminkaan ole ollut kova käymään bilettämässä, mutta nyt käyn ehkä kerran tai kaksi vuodessa... ja jos useammin, niin lähden aina autolla, että pääsen sitten kotiin kun haluan. Ei vaan ole mun juttu ei ollenkaan.

Mulla kavereita jotka kovia bilettämään ja sitten niitäkin jotka ei kovia bilettämään. JOs jotakin haittaa etten lähde, niin ei voine mitään... meille saa kyllä tulla kyläilemään kahvien merkeissä jne ja itse käyn kavereillani kylässä ihan kahvittelun merkeissä. Iltakekkereit ei vaan enää oikein innosta.

Tosin täytyy sanoa, että nämä minun bilettävät kaverit ei kyllä ole kovia kyläilemään taas sitten päiväseltään. Kai odottavat että pidän täällä meillä bileet, tuparit tms. Siinäpähän odottavat, 1,5 vuotta tässä talossa asuttu ja tupareita ei ole suunnitteilla... :D

"vieras"
Kun ihmiset tulevat aikuisiksi, niin useimmilla alkoholinkäyttö luontaisesti vähenee, kun tulee ihan oikeaakin elämää. Nämä kenelle edelleen maistuu, tuntevat siitä häpeää ja syyllisyyttä ja siksi osa alkaa päivittelemään toisten juomattomuutta. Suoraanhan sitä ei voi sanoa, vaan se pitää naamioida ap:n tapaan niiden juomattomien epäkohteliaisuudeksi, erakkomaisuudeksi tai muuksi ikäväksi ominaisuudeksi.

"aapee"
Ei mulla mitään ongelmia ole alkoholin käytön tai sen "oman elämän" suhteen... harmittaa vaan että aina kun yrittää jotakin järjestää, niin tätä tyyppiä ei tunnu kiinnostavan... kohta en sitä viitsi mihkään kutsuakaan. Voishan sitä tulla vaikkei itse joiskaan... jotenkin kyrsii että tulee aina autolla ja lähtee tyyliin klo 22, kun muut vasta alkaa innostumaan. Itse ainakin ajattelen että toivottavasti mun elämälle ei käy noin jos saan lapsia...

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";23356150]Ei mulla mitään ongelmia ole alkoholin käytön tai sen "oman elämän" suhteen... harmittaa vaan että aina kun yrittää jotakin järjestää, niin tätä tyyppiä ei tunnu kiinnostavan... kohta en sitä viitsi mihkään kutsuakaan. Voishan sitä tulla vaikkei itse joiskaan... jotenkin kyrsii että tulee aina autolla ja lähtee tyyliin klo 22, kun muut vasta alkaa innostumaan. Itse ainakin ajattelen että toivottavasti mun elämälle ei käy noin jos saan lapsia...[/QUOTE]
Niinpä :) Yksi merkittävin muutos, mitä totesin itsessäni äidiksi tulon jälkeen, oli halu nukkua riittävästi. Pienet lapset kun heräävät aamulla eikä niille auta sanoa, että äiti haluaa nyt nukkua iltapäivään asti, joten jos ei halua olla seuraavana päivänä täysin zombi, on lähdettävä ajoissa nukkumaan.

"vieras"
[QUOTE="aapee";23356150]Ei mulla mitään ongelmia ole alkoholin käytön tai sen "oman elämän" suhteen... harmittaa vaan että aina kun yrittää jotakin järjestää, niin tätä tyyppiä ei tunnu kiinnostavan... kohta en sitä viitsi mihkään kutsuakaan. Voishan sitä tulla vaikkei itse joiskaan... jotenkin kyrsii että tulee aina autolla ja lähtee tyyliin klo 22, kun muut vasta alkaa innostumaan. Itse ainakin ajattelen että toivottavasti mun elämälle ei käy noin jos saan lapsia...[/QUOTE]

No jos ne pippalot ei ole ihan lähellä kotia, niin että voisi kävellä sieltä kotiin tai mennä taksilla maksamatta siitä montaakymppiä (joo, mulle ainakin joku 20 euroakin on iso raha laittaa pelkkään taksimatkaan), niin pikkasen pakko tulla autolla. Harvassa kaupungissa kun julkinen liikenne kulkee kunnolla enää illalla tai yöllä ja teleportteja on vain scifi-elokuvissa. Ja autolla tulija ei luonnollisesti voi juuri juoda, joten klo 22 meno voi olla jo senverran humalaista, ettei sitä jaksa enää hirveästi itse selvänä katsella.

Muuta samalle paikkakunnalle kun tää kaveri, niin ehkä se sitten alkaa käydä sun bileissä, kun se ei tarkoita enää mittavaa investointia matkakuluihin tai kauheaa säätämistä kyytien kanssa.

"juupas"

Aloituksesta jo arvas että ap on lapseton :D Kaveri on saanut mieleistä sisältöä elämäänsä -hänelle se on siis lapset, jollekin muulle se voisi ollu joku muu asia- joten häntä ei kiinnosta enää turha dokaaminen ja elämän hukkaan heittäminen kännissä sekoillen ja ap tuntee sen henkilökohtaiseksi loukkaukseksi koska ap:lla ei ole muuta tekemistä kuin juominen jota kaveri pitää ala-arvoisena harrastuksena.

"Äiti"

Hänen elämänsä ON muuttunut lapsen saannin myötä, ja sinä et vain voi sitä ymmärtää, kun sinulla ei omia lapsia ole. Ja vihjeeksi, ei kannata turhaan etukäteen suunnitella, minkälaista elämäsi "pitäisi" olla, jos ja kun lapsi tulee perheeseen. Se muotoutuu sitten omalla tavallaan sen lapsen myötä.

"Minna"

Voihan sitä tulla, vaikkei itse juokaan, mutta kyllä se on valitettavasti kantapään kautta opittu, että oikeasti ei todellakaan kannata tulla porukkaan, jossa muut ottaa kuppia ja itse on ainoana selvin päin.

Ja ihme juttu ettei sinulle tunnu kelpaavan sekään, että hän tulee käväisemään.

Mä voisin kuvitella, että musta kirjoittaisi eräs ystävä noin. Mutta en viitsi suoraankaan sille sanoa, että tulisin, jos tietäisin että sillä pysyisi mopo käsissä, koska mä en sitä sen onnetonta örvellystä jaksa katsella.

[QUOTE="diu";23354972]Itsekin ihmettelen tätä ap:n purkausta mutta nyt on pakko kysyä että minkä ikäisiä sä ja kaveris olette jos juhlat on sulle ulkona kylmässä pissisten kanssa hengailua? :D[/QUOTE]

oon 25. Suurin osa kavereista lapsettomia ja tykkäävät kotona istumisen jälkeen lähteä pikkukaupungin "kuumimpaan menomestaan" missä ei ole muuta kuin näitä muotipissiksiä eikä musiikkikaan mua hetkauta suuntaan tai toiseen. Jos joskus harvoin munkin mielipidettä kuunnellaan rokkibaarista, voin harkita.

maissihiiri
Huh, täytyy kyllä sanoa että onneksi et ap ole mun ystävä! :0

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että elämäntilanteet muuttuu, eikä kaikki jaksa riekkua baareissa ja jäädä johonkin vieraisiin paikkoihin yöksi ja dokata...

"vieras"
Mua ei enää kutsuta läheskään kaikkiin illanviettoihin, koska olen vuosien varrella kieltäytynyt kutsusta niin monesti. Tiedän, että olisin kyllä tervetullut, jos yht'äkkiä haluaisinkin mennä. Mua ei vaan kiinnosta mennä. Ystävistäni kyllä pidän ja näen heitä sitten muissa yhteyksissä.

En myöskään mennyt ala-astekaverini hautajaisiin, sillä emme olleet läheiset enää aikuisiällä. Kukaan ei ole tuota päätöstäni ihmetellyt, kuten en mäkään ole ihmetellyt samaa päätöstä niiltä muilta tutuilta, jotka eivät myöskään menneet.

fdsafasf
Musta tuntuu että ap märehtii ja analysoi oman mielikuvituksensa mukaan tätä tilannetta. En mä varmaan edes miettisi koko juttua sen enempää, kunhan harmittelisin, että se yksi ystävä ei taaskaan pääse mukaan.

Ap vaikuttaa vainoharhaiselta.

Yhteistyössä