Mitä ajattelette ystävästänne, joka jättää tulematta illanistujaisiin, juhliin tms

• Viestiketjun aloittaja velou
  • Ensimmäinen viesti
velou
Eli ei selvästi nauti niistä tilanteissa. Kavereiden häihin osallistuu hän kyllä, mutta monesta vähänkin hänen kotipaikkaansa kauempana olevasta illanistujaisista kieltäytyy vetoamalla siihen ettei saa lapsenhoitajaa tms tms... Ei tullut myöskään aikoinaan kaveripiiriimme kuuluvan yhden tytön sisaren hautajaisiin. Laittoi adressin kyllä ja kävi perheen luona kun kuuli että tämän sisarus kuollut, mutta ei siis hautajaisiinkaan tullut. Tosin tätä kuollutta tyttöä ei ollut ehkä neljään-viiteen vuoteen edes muuta kuin nähnyt ohi mennen, mutta lapsena oli tekemisissä jne

Jos hänen kotipaikkaansa lähellä on kekkereitä, niin niihin osallistuu kyllä. Minua tämä joskus loukkaa, hän tuntuu olevan kovin haluton näihin kekkereihin yms, onkin sanonut ettei juominen tms oikein innosta.

Lieneekö vain laiska... tai sosiaalisesti estynyt...

"Kika"
Ei ole laiska, enkä usko että sosiaalisesti estynytkään.

On ihan eriasia osallistua juhliin ja illanistujaisiin kodin lähellä. Yöksi pääsee helposti kotiin, ei tarvitse matkustaa, olla yötä vieraassa paikassa, hommatta lastenhoitajaa pidemmäksi aikaa... Ihan ymmärrettävää:)

"vieras"
No ajattelen että ei ehkä saa sit lastenhoitajaa tai kyytijärjestelyjä kauemmas, ei tykkää ryyppymeiningeistä tms ja kokee hankalaksi kulkea pitkän matkan pelkkien hippojen vuoksi. Sosiaalisesti estynyt tuskin on jos kotipaikalla pidettyihin kekkereihin osallistuu.

höhö
no jos ei nauti niistä tilanteista, niin mitä selitettävää siinä sit enään on?

en itsekkään menisi yläasteaikaisten kaverieni hautajaisiin, joiden kanssa en moneen vuoteen ole tekemisissä juuri ollut.

ok
Taitaa olla vähän kuin minä. Tai siis tykkään kyllä juhlista, mutta juomista en jaksa katsella. Kaikkialle ei pääse eikä jaksa, kun on lapsi. Lähellä olevissa on helppo käydä, joten tottakai niitä tulee suosittua.

"aapee"
[QUOTE="vieras";23354459]Ja ihan korrektisti on muuten toiminut noiden hautajaistenkin suhteen![/QUOTE]

täh? ootko oikeasti tätä mieltä. Oli siis lapsena paljonkin tekemisissä tämän kuolleen tytön ja hänen sisarensa kanssa ja tämän kuolleen tytön sisaren paras kaverikin lapsena...

Asuu jopa samalla paikkakunnalla missä nämä hautajaisetkin ovat. Minusta jotenkin hatara perustelu se, ettei viime vuosina ollut tekemisissä. Luulisi että hautajaisissa haluaisi viimeisen jäähyväisen jättää.... Kuitenkin tämän kuolleen tytön sisaren kanssa edelleen harvakseltaan on tekemisissä...!!

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23354438:
No jos ei oikeasti kiinnosta tai ei vaan saa sitä lapsenvahtia.
Mitä tuosta nyt ajattelemaan. En mäkään lähtis mihinkään tyttöjen iltaan juuri nyt jos en sieltä pääsis kotiin yöksi. Mä haluan herätä samassa paikassa kuin mun lapsi.
Onko sun lapsesi minkä ikäinen?

Tämän meidän kaverin lapsi on jo pian 4v, joten kai nyt voisi enemmän sen isäkin sitä hoitaa..!! Jotenkin vaan tuntuu että tämä meidän kaveri ei vain VIITSI lähteä mihinkään kotoaan.......

toihan on niinku mää. En mäkää jaks lähtee mihinkää kotipippaloihin, varsinki ku tiedän ketä siellä on. Muutama tyyppi minkä naamaa en vaan yksinkertasesti jaksa. Kyl mä sit juomaa pääsen niitten kans jotka kiinnostaa.
Ja jos ihan rehellisiä ollaa, kyl mä mieluummi oon tääl kotona yksikseni kaljapullon kans ku tuol kylmäs kattomas ku pissikset oksentaa siiderin jälkee. Noin niinku ihan aikusten oikeesti. Pari kaveria pistäny "välit poikki" tän takia, mut siinähän pistää jos selvinpäin ei voi esim kirppareita lähtee kiertää tai mennä kahville.

Et pointsit sun kamulle, se ajattelee omalla päällänsä.

[QUOTE="aapee";23354554]Onko sun lapsesi minkä ikäinen?

Tämän meidän kaverin lapsi on jo pian 4v, joten kai nyt voisi enemmän sen isäkin sitä hoitaa..!! Jotenkin vaan tuntuu että tämä meidän kaveri ei vain VIITSI lähteä mihinkään kotoaan.......[/QUOTE]

Kerros mitä pahaa siinä on ettei viitti lähtee kattoo juomista jossei ittee kiinnost?

"vieras"
no ihan korrektia ja fiksusti tehty on ollut käydä esittämässä surunvalittelut perheelle ja laittaa adressi. Täysin riittävää tuollaisen hieman kaukaisemman kaverin ollessa kyseessä.

"jepjep"
[QUOTE="aapee";23354529]täh? ootko oikeasti tätä mieltä. Oli siis lapsena paljonkin tekemisissä tämän kuolleen tytön ja hänen sisarensa kanssa ja tämän kuolleen tytön sisaren paras kaverikin lapsena...

Asuu jopa samalla paikkakunnalla missä nämä hautajaisetkin ovat. Minusta jotenkin hatara perustelu se, ettei viime vuosina ollut tekemisissä. Luulisi että hautajaisissa haluaisi viimeisen jäähyväisen jättää.... Kuitenkin tämän kuolleen tytön sisaren kanssa edelleen harvakseltaan on tekemisissä...!![/QUOTE]

itse en ainakaan haluaisi että sisarukseni hautajaisiin trulisivat kaikki ihmiset jotka sisar tunsi, hautajaisetkin yleensä järjestetään niin, että mukana ovat sukulaiset ja läheiset ja läheiset tarkoittaa juurikin sitä, että on viimevuosina ollut vainajan kanssa tekemisissä.

lapsuuden koulukaverit ja ystävät voivat sitten käydä haudalla joskus muulloin ne jäähyväisensä jättämässä.

"vieras"
No ei kotoaan tarvitsekaan viitsiä lähteä kaiken maailman kissanristiäisiin! Sosiaalisesti estynyt olisi, jos ei mihinkään juhliin tai tapahtumiin osallistuisi. Minulla on eräs tällainen tuttava. Aikani ihmettelin, mutta lopulta totesin sen olevan vain hänen tapansa toimia. Ei siis koskaan tule esim. syntymäpäiville, kahden kesken käy kahvittelemassa juhlakahvit.
On ihan eri asia piipahtaa juhlissa lähellä, josta pääse nopeasti kotiin silloin kuin haluaa, kuin lähteä varta vasten kekkereille toiselle puolen maata.

"vieras"
Ei kai illanistujaisissa kohteliaisuudesta käydä, vaan siksi, että niistä nautitaan. Jos ei nauti, niin ei ole mitään velvollisuutta ilmestyä paikalle. Kotipaikkakunnan juhliin voi olla helpompi mennä, kun tietää, että pääsee pois, kun haluaa.

[QUOTE="aapee";23354529]täh? ootko oikeasti tätä mieltä. Oli siis lapsena paljonkin tekemisissä tämän kuolleen tytön ja hänen sisarensa kanssa ja tämän kuolleen tytön sisaren paras kaverikin lapsena...

Asuu jopa samalla paikkakunnalla missä nämä hautajaisetkin ovat. Minusta jotenkin hatara perustelu se, ettei viime vuosina ollut tekemisissä. Luulisi että hautajaisissa haluaisi viimeisen jäähyväisen jättää.... Kuitenkin tämän kuolleen tytön sisaren kanssa edelleen harvakseltaan on tekemisissä...!![/QUOTE]

no jospa ei nyt vaan KYENNYT menemään sinne hautajaisiin? ei ne ole kaikille mitään karnevaaleja joihin mennään ihan tosta noin vaan. joillekin hautajaiset on todella vaikia paikka ja jotkut ahdistuvat hautajaisissa vaikkeivät kuolemasta ahdistuisikaan. toivottavasti ymmärrät mitä yritän ajaa takaa.

Tämän meidän kaverin lapsi on jo pian 4v, joten kai nyt voisi enemmän sen isäkin sitä hoitaa..!! Jotenkin vaan tuntuu että tämä meidän kaveri ei vain VIITSI lähteä mihinkään kotoaan.......[/QUOTE]

No on munkin lapsi jo 2v, mutta en mä usko, että mä silti viittisin lähteä johonkin sadan kilsan päähän vaan saunomaan ja juomaan tyttöjen kanssa. Näiden "lähikavereiden" kanssa kyllä viitsin lähteä.

"jepjep"

hja jos kerran kaverisi on ollut enemmän kaveria tämän kuolleen sisaren kanssa, niin miksi hänen pitäisi mennä hautajaisiin?

"www"

Pitääkö kaikkien arvostaa samoja asioita (bilettämistä ja juhlimista) niin kuin sinä??? Ehkä kaverisi on kotona viihtyvää tyyppiä, joka ei jaksa katsella kännisiä kavereitaan ja valvoa yötä myöten jossakin juhlissa hillumalla? Lasten ja iän myötä moni arvostaa enemmän sitä rauhallista ja säännöllistä elämää, kuin kavereiden kanssa bilettämistä...Kunnioita kaverisi näkemystä, äläkä vaadi että hän pitää samoista asioista kuin sinä. Ei se ole laiskuutta, viitsimistä tai sosiaalista rajoittuneisuutta.

[QUOTE="Rita";23354435]Ja voi olla taloudellinenkin kysymys raahautua sinne ulkopaikkakunnalle bilettämään. Ihan eri tavalla menee rahaa kun jos vaikka pääsisi yöksi omaan kotiin.[/QUOTE]

Mulle tuli kans tämä mieleen. Jos hän nyt vaikkapa on yh-äiti niin tuskin sitä ylimääräistä rahaa nyt ihan hirveästi on että ympäri Suomea voi käydä illanistujaisissa. Ei kovin edullista ole esim VR:n liputkaan, saati sitten bensa!
Ja jos on sanonut ettei saa lastenhoitajaa niin voihan sekin olla totta ja aikamoisen riittävä syy bileiden skippaamiseen, pitäisikö äidin jättää lapsi kenelle tahansa vastaantulijalle hoitoon että pääsee bilettämään? Näitäkin äitejä näkee ja se se vasta onkin surullista meininkiä.
Ja kaverin siskon hautajaisiin osallistuminen, voin sanoa että enpä minäkään osallistuisi jos en olisi ollut läheinen. Hän on kuitenkin käynyt tekemässä kasvotusten surunvalittelut joka on hieno ele ja lähettänyt adressin, se on mielestäni ihan riittävää! En minäkään halua osallistua muutakuin läheisteni hautajaisiin. Eiköhän toisen asioiden märehtiminen riitä kun ei tuossa mun mielestä paljoa märehtimistä ole.

[QUOTE="jepjep";23354600]itse en ainakaan haluaisi että sisarukseni hautajaisiin trulisivat kaikki ihmiset jotka sisar tunsi, hautajaisetkin yleensä järjestetään niin, että mukana ovat sukulaiset ja läheiset ja läheiset tarkoittaa juurikin sitä, että on viimevuosina ollut vainajan kanssa tekemisissä.

lapsuuden koulukaverit ja ystävät voivat sitten käydä haudalla joskus muulloin ne jäähyväisensä jättämässä.[/QUOTE]

Nimenomaan! Ja sitten jos ajattelee vielä ihan näin kylmästi rahaa, niin yhdet hautajaiset järjestäneenä voin todeta että kovin kalliiksi tulee omaisille jos sinne kutsutaan kaikki lapsuuden ystävät ja puolitutut...

Yhteistyössä