Mitä ajattelette tälläisestä äidistä?

  • Viestiketjun aloittaja Kiire kouluun
  • Ensimmäinen viesti
Kiire kouluun
Eli mitä ajatuksia teissä herättää sellainen että äiti on kotona vastasyntyneen kanssa ensimmäiset 3kk ja lähtee kouluun opiskeleen kesken jäänyttä tutkintoa. Isä jää luonnollisesti sitten lapsen kanssa kotiin ainakin joksikin aikaa.
 
voi elämän kevät
[QUOTE="vieras";24286545]En ainakaan arvosta tuollaista. Epäilyttää kehkeytyykö tuossa edes kunnollista äiti-lapsi suhdettakaan?[/QUOTE]

hahahahaahahaha :D
 
arvostan
Arvostan todella. Itse en varmaan vielä 3 kk kuluttua synnytyksestä pystyisi koko hommaan. Ihan yhtä hyvä hoitaja se isäkin lapselle on, ja toiveissa on, että jos joskus saan toisen lapsen, pääsisin itsekin vanhempainvapaan aikana töihin ennen hoitovapaata. Mulla henkilökohtaisesti ei pää meinannut kestää 1,5 vuoden katkotonta kotonaoloa lapsen kanssa. Toisen kanssa valitsemme sitten toisin ja isä ottaa aiempaa suuremman vastuun. :)
 
"vierailee"
En ajattele mitään. Mulla ei ole mitenkään tapana arvostella kenenkään valintoja. Moni tätä varmaan kumminkin pitää jotenkin paheksuttavana asiana,koska äidin katsotaan olevan joskus ainut kykenevä hoitamaan vauvaa. Minä en näin ajattele,mutta väittäisin että aika moni ajattelee.
 
"Mie vaan"
Itse en ymmärrä. Täysimetys ainakin on mahdoton joten vihastuttaa :/ Jos lapsi olisi 6kk ja sitten kouluun niin go for it mutta noin pieni...

p.s. en ole mikään imetysfanaatikko!
 
"vierailee"
[QUOTE="Mie vaan";24286574]Itse en ymmärrä. Täysimetys ainakin on mahdoton joten vihastuttaa :/ Jos lapsi olisi 6kk ja sitten kouluun niin go for it mutta noin pieni...

p.s. en ole mikään imetysfanaatikko![/QUOTE]

En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat ottaa pulttia muiden ihmisten valinnoista. Kannattaisi keskittyä omaan elämään sen sijaan että vihastuu siitä,että tässä kohtaa täysimetys ei ole mahdollista. Sekin on siis ihan väärä luulo,ettei täysimetys olis mahdollista. Äiti voi pumpata maitoaan pulloon ja se on ihan täysimetystä vaikka vauva saisi lypsettyä maitoa pullosta.
 
Khimaira
Isien pitäisi osallistua enemmän lasten hoitoon, mutta vasta ensimmäisen vuoden jälkeen kun täysimetykset ja pesimiset äidin kanssa ovat ohi..?
Mä en ymmärrä sitä että miten lapsen ja isän hyvä, läheinen suhde on jotenkin parempi kuin äidin ja lapsen vastaava? ja vielä vähemmän ymmärrän sitä että miten nuo sulkevat toisensa pois..?
 
"vieras"
Jokainen tekee omat valintansa, ei herätä sen kummempia ajatuksia. Hienoa, jos äiti jaksaa. Itse menin töihin kun kuopus oli 9 kk ja olin ensimmäisen vuoden töissä aivan puhki.
 
"vieras"
opiskelu on mielestäni varsin hyvä syy jättää 3 kk vauva isän kanssa. Kuitenkin opiselu päivät ovat välillä suht. lyhyitä. Ymmärrän myös jos äiti lähtee töihin, jos hänellä paremmat tulot kun isällä. lapsen synnyttyä aion itsekin jatkaa osapäiväisenä töissä sen minkä jaksan (perheyritys). Ja mielestäni tekee vauvallekin hyvää kun ei ole kokoajan kiinni äidissään.
 
Ei vittu hehehe tää oli paras, meillä ainakin on tasapuolista ihan selvästi, mutta olenkin onnekas ja minulla on ihana aviomies/isä lapsilleni. :) Tasan ei käy onnen lahjat. :)
Me ollaan miehen kans samaa mieltä tästä asiasta. Eikä se vähennä isän arvoa, eikä tee huonoksi isäksi. Äiti vaan on alkuun läheisempi vauvan kans luonnollisesti, ja siten tärkeämpää että on aina saatavilla. Imetys sit kans. Isä tulee ajan kans samalle viivalle äidin kans (jos antaa isänkin olla vauvanhoidossa mukana).
Ymmärrän että toiset on eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
olen onnekas
Me ollaan miehen kans samaa mieltä tästä asiasta. Eikä se vähennä isän arvoa, eikä tee huonoksi isäksi. Äiti vaan on alkuun läheisempi vauvan kans luonnollisesti, ja siten tärkeämpää että on aina saatavilla. Imetys sit kans. Isä tulee ajan kans samalle viivalle äidin kans (jos antaa isänkin olla vauvanhoidossa mukana).
Ymmärrän että toiset on eri mieltä.
Ok no sitten meillä on vain parempi ja käheisempi isä. :)
 
"ajatus"
[QUOTE="vieras";24286545]En ainakaan arvosta tuollaista. Epäilyttää kehkeytyykö tuossa edes kunnollista äiti-lapsi suhdettakaan?[/QUOTE]

kehkeytyykö sitten kunnollista isä-lapsi suhdetta, kun isi on töissä heti lapsen syntymästä asti tai ainakin sen 2vkon isyysloman jlk....?? niin, en usko, että tämän takia kenenkään mielestä isä-lapsi suhde on mennyt piloille..

Ja en tajua tota täysimetys seikkaa...3kk on kuitenkin jo aika hyvin sekin. Kyllä se äitiys on niin paljon muutakin, kuni se imetys.

Jokaisen työ- ja perhetilanne on erilainen, joten sen mukaan mennään, ja minusta on aivan ihanaa, jos on tollaisia isiä, jotka pystyvät jäädä kotiin.
 

Yhteistyössä