Mitä ajattelette tälläisestä äidistä?

  • Viestiketjun aloittaja Kiire kouluun
  • Ensimmäinen viesti
Kuulostaa fiksulle järjestelylle.
Minun lapsistani osa tehnyt vastaavan valinnan, mutta koska vauvansa ovat olleet täysimetyksellä niin se sitten vaatinut juuri tuon isän/sisaren/tms vapaanaolon, että vauva on voinut olla päivät koululla tai muuten kyllin lähellä äitiään.
:)
 
"Mie vaan"
[QUOTE="vierailee";24286588]En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat ottaa pulttia muiden ihmisten valinnoista. Kannattaisi keskittyä omaan elämään sen sijaan että vihastuu siitä,että tässä kohtaa täysimetys ei ole mahdollista. Sekin on siis ihan väärä luulo,ettei täysimetys olis mahdollista. Äiti voi pumpata maitoaan pulloon ja se on ihan täysimetystä vaikka vauva saisi lypsettyä maitoa pullosta.[/QUOTE]

Näytä mulle äiti joka saa päivän satsin pumpattua kaappiin. Minä sain mutta olen todellakin yksi niistä harvoista joilla maitoa tulee luovuttamiseen asti.

Ja ap kysyi mielipiteitä, annoin omani.
 
"huh"
[QUOTE="vieras";24286545]En ainakaan arvosta tuollaista. Epäilyttää kehkeytyykö tuossa edes kunnollista äiti-lapsi suhdettakaan?[/QUOTE]

No huh huh, miten sitä ennen vanhaan on sit äitejä oltukkaan kun juouduttu töihin melkeenpän suoraan synnytyssairaalasta... Onpa todella outo näkökanta. Jokainen tyylillään, jotkut haluaa olla 5v kotona ja kasvattaa lapsen kiinni kylkeen ja jotkut haluaa lähteä takaisin töihin, ei kumpikaan ole "väärin" tai tee äidistä huonompaa...
 
En mitään. Äidin puolesta harmittaa imetyksen toteutumisen vaikeus. 40 vuotta sitten monet äidit joutuivat mennä töihin jo kuukausi synnytyksen jälkeen. Minun äitini meni 2 viikon jälkeen ensimmäisestä synnytyksestä töihin, kun laskettu aika myöhästyi 2 viikolla ja kuukauden mittainen äitiysloma oli ehtinyt alkaa. Imetys ei onnistunut eikä maitoa tullut. Miksi olisi tullutkaan, kun tiedossa oli pikainen työhön palaaminen. Äidille itselleen olisi mukavempi olla kotona, tosin kyllä siitä varmasti isäkin nauttii.
 
[QUOTE="vierailee";24286588]En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat ottaa pulttia muiden ihmisten valinnoista. Kannattaisi keskittyä omaan elämään sen sijaan että vihastuu siitä,että tässä kohtaa täysimetys ei ole mahdollista. Sekin on siis ihan väärä luulo,ettei täysimetys olis mahdollista. Äiti voi pumpata maitoaan pulloon ja se on ihan täysimetystä vaikka vauva saisi lypsettyä maitoa pullosta.[/QUOTE]

Tsaijaijai, eihän se ole täysimetystä jos pullosta antaa!
 
bud
Ei ole hyvä juttu mun mielestä. Isä on varmasti yhtä pätevä hoitamaan vauvaa, mutta noin pienen kuuluu olla äidin helmoissa. Se on evoluution aikaan saama juttu. Asiaa pitäisi ajatella vauvan kannalta. Enkä ymmärrä, miten joku nainen/äiti haluaa noin pienen luota pois. Ensin kantaa 9kk sisällään ja sitten ei tahdokaan hoitaa vauvaa. Äidinvaistot eivät mielestäni tälläisellä naisella ole heränneet oikealla tavalla.

Ja mielipiteelläni en halua väheksyä isän roolia. Ne eivät sulje toisiaan pois.
 
"vvieras"
Varmaan miettisin, että miten se jaksaa tunneilla kuunnella ja tehdä kirjalliset työt/läksyt kotona. Minä en jaksaisi olla ensin montaa tuntia luennoilla ja sitten vielä päälle opiskella kotona.

Minä olen opiskellut koko ajan etänä äitiyslomani ajan. Keikkatyöt aloitin kun vauva oli 3kk. Mutta kokopäiväisesti en haluaisi olla poissa vauvan luota. Tämäkin tapa vaatii aika paljon jaksamista.
 
"Mie vaan"
Täysimetys..imetys...haloo...Mitä tuo sana tuo mieleen, voiko tuttipullosta imettää? Ei voi!

Kyse nyt kuitenkaan ei ole imetyksestä vaan vauvan ja äidin välisestä kontaktista. Isä on tärkeä kyllä mutta äiti vaan on tärkeämpi. Siksi naiset synnyttää!
 
"Metsis"
On hienoa, että isä voi jäädä lapsen kanssa kotiin. Hoitoon ei todellakaan tuon ikäistä kannattaisi laittaakaan. Äiti ja isä ovat lapselle aivan yhdenveroisia kasvattajia, joten en syyllistäisi missään nimessä. Ja imettäähän voi yhä aamuisin ja iltaisin, joten senkään ei ole pakko loppua. Tsemppiä ja voimia - sitä se vaatii!
 
"vieras"
[QUOTE="Mie vaan";24286825]Täysimetys..imetys...haloo...Mitä tuo sana tuo mieleen, voiko tuttipullosta imettää? Ei voi!

Kyse nyt kuitenkaan ei ole imetyksestä vaan vauvan ja äidin välisestä kontaktista. Isä on tärkeä kyllä mutta äiti vaan on tärkeämpi. Siksi naiset synnyttää![/QUOTE]

Voi jestan, nainen synnyttää koska sillä on värkki sitä varten. Ei hel..tti äiti ole sen tärkeämpi kuin isäkään.
 
[QUOTE="eee";24286714]Miksei?[/QUOTE]

Täällä on monta ketjua imetysfanaatikoilta jotka mielellään kertovat ettei lasta ole täysimetetty jos suussa on käynyt tutti, tuttipullo tai vesitilkka. :D
Joillekin on niin supertärkeää että nicopetteri on saanut vain rintaa 3v asti.
 

Yhteistyössä