Mitä ajattelette äidistä, joka imettää 1v3kk lasta

  • Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti
Tanja ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:15 Mimosan äippä kirjoitti:
Ihan normaali lapsestaan välittävä äiti
Kaikki tuntemani äidit ovat lopettaneet syystä tai toisesta imettämisen viimeistään lapsen ollessa 10kk iässä, niin tuntuu, että olen ainut joka imettää näin kauan. Ja itsestäni se imettäminen on ok, mutta silti miettii, mitä muut ajattelee.
 
laiskimus harmaana
no tunnen yhen joka aikoo imettää lastaan 2-vuotiaaksi asti. siis jos maitoa riittää ja lapsi tissiä haluaa. joten en aattele että on mitenkään omituista. aion itekki imettää lastani niin kauan kun hän haluaa ja maitoa riittää.
 
baabaa
Ei ole mun mielestä outoa. Hyvä vain. Lähinnä omalla kohdalla en osaa ajatella että imettäisin tuota 1v3kk ikäistä, kun se loppui meidän kohdalla niin aikasessa vaiheessa. Mutta seuraavaa jo toivon onnistuvani imettämään pidempään.
 
Meillä loppui kans 1v6kk:n iässä imetys, ja itse en sitä mitenkään omituiseksi kokenut, enkä tavannut ketään joka olisi mua omituisena pitänyt.. Jotkut ihmetteli että vieläkö imetät, mut ei kukaan kuitenkaan omituiseksi leimannut. Mun lähellä oli silloin tosi tosi paljon äitejä jotka imetti vielä reilusti yli 1v lasta. Kai hiukan riippuu paikkakunnastakin, miten sattuu imetysmammoja tapaamaan. Sen kun imetät niin kauan kuin sinusta siltä tuntuu.
 
En mitää. Mä en jaksa seurailla muiden imettämisiä.

Ihmettelen yleensäkin keskustelua imettämisestä.. Mua aina lähinnä huvittaa. Itseä ei vois vähempää kiinnostaa, mitä muut on mieltä mun imettämisistä tai imettämisestä jättämisestä. Ekaa imetin 5kk ja toista 9kk. Lapset itse lopettivat syömisen.

Miksi se onkaan niin arka aihe? "miettii ääneen"
Vastauksia en tarvi, mut ihmettelen silti :)
 
Ajattelen, että joku muukin imettää samalla lailla samanikäistä lastaan.

Nukkumaan mennessä saatan antaa tissimaitoa, joskus myös aamulla. On päiviä jolloin en imetä lainkaan ja päiviä, jolloin taapero saa tissiä kolmestikin.

En näe syytä lopettaa. Toisaalta voisi lopettaakin, ihan sama... Nut pari kertaa imetystä päivässä ei juuri työllistä saati sido :flower:
 
Vepasto
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:53 The titityy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:32 Vepasto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:22 The titityy kirjoitti:
Että voisi jo pikkuhiljaa lopetella..
miksi?
Olisi kait mukavaa äidistä saada taas omaa elämää, ilman tissillä roikkuvaa taaperoa.
Äidillä ei ole omaa elämää jos lapsi syö kerran päivässä tissiä? :eek: Mitähän se oma elämä siinä tapauksessa mahtaa tarkoittaa?
 
Mietin, että sillä äidillä on siellä melkein samanlainen tilanne kuin minulla, joka imetän 1v1kk ja risat lasta täällä kerran päivässä, yleensä maksimissaan kaks kertaa.

Ja lapsi sitä joo itse haluaa, haluais vaikka seittemän kertaa päivässä jos sais ite päättää :whistle:
 
The titityy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:24 Vepasto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:53 The titityy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:32 Vepasto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:22 The titityy kirjoitti:
Että voisi jo pikkuhiljaa lopetella..
miksi?
Olisi kait mukavaa äidistä saada taas omaa elämää, ilman tissillä roikkuvaa taaperoa.
Äidillä ei ole omaa elämää jos lapsi syö kerran päivässä tissiä? :eek: Mitähän se oma elämä siinä tapauksessa mahtaa tarkoittaa?
Siis että et voi lähteä edes kokopäiväksi pois kotoa kun pitää huolehtia taaperon tissinsaannista..
Kyllä jo yli vuosikkaan äiti saisi olla tissivapaa ja häipyä vaikka pariksikin päiväksi jos tahtoo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:28 The titityy kirjoitti:
Kyllä jo yli vuosikkaan äiti saisi olla tissivapaa ja häipyä vaikka pariksikin päiväksi jos tahtoo.
Jos äiti tahtoo päästä häipymään pariksi päiväksi, hän varmaan huolehtii siitä, että on tissivapaa. Ellei äiti moista tahdo, muiden on turha hänen tissivapauksistaan huolehtia.
 

Yhteistyössä