Mitä ajattelet perheistä, jotka lomailevat Kanarialla?

Kuulin tänään uutisen suomalaisesta miehestä, joka voitti hiljattain Lotossa miljoonasumman ja päätti välittömästi lennähtää Teneriffalle.

Itse olisin lentänyt myös Kanariansaarille perheeni kanssa, mutta olisin valinnut sen isoimman saaren Gran Canarian ja kiehtovan pääkaupungin Las Palmasin.

Las Palmasista tulee varmana monelle mieleen Irwinin ralli, jota itsekin toisinaan karajokessa lallatan (hih ja anteeks jos ootte joutunut kuulemaan ;).

Yleinen mielikuva on, että Las Palmas olisi perinteistä perinteisin rantakohde ja pahin turistirysä, jossa ei ole alkuperäistä kulttuuria. Mielestäni nämä ylenkatsovat ennakkoluulot eivät pidä paikkaansa.

Las Palmas on Espanjan 8. suurin kaupunki. Tämän yliopistokaupungin taakse jäävät muun muassa Bilbao ja Granada. Las Palmasissa suu noin 380 000 ihmistä. Esikaupungit mukaan lukien määrä lähenee miljoonaa. Eli sinne kun menet, niin aivan varmasti törmäät paikallisiin ja heidän omaan kulttuuriin. Varsinkin jos otat edes korttelin etäisyyttä ihanasta rantaboulevardista.

Las Palmas tarjoaa siis huvitusta rantalomaan mieltyneille ja espanjalaisesta kaupunkilomasta haaveileville. Yhden päiväreissun voi tehdä 50 kilometrin päähän Gran Canarian eteläosan Maspalomasiin, Bahia Feliziin (tuttu ainakin kaikille Onnenpyörää ysärille seuranneille) ja Playa Del Inglesiin, jossa voi aistia menneen ajan rantalomaglamouria, suomibaareja ja paahtavaa aurinkoa.

Itse aion tehdä kuitenkin retken Las Palmasin urheilustadionille, koska Las Palmasin koripallojoukkueessa pelaa Susijengin ihana Sasu Salin.

 
Ööööh.

Jos työkauden jälkeen tilillä on sen verran rahaa, niin just Teneriffalle suuntaamme mekin. Mä haluan juuri sinne koska se on erilainen, vulkaaninen maaperä ja silleen. Jotain mitä en vielä ole kokenut.

Muut menkööt just minne lystäävät.
 
No hä :) - pitäskö tosta jotenkin erikoisen erilaisesti ajatella?

Entäs sitten jos/kun ajattelen vain sitä - olipa se lomakohde nyt mikä tahansa - että "..vitsit miten kivaa, toivottavasti saavat lomaltansa kaiken sen mitä lähtivät hakemaankin ja pikkasen vielä extrakin eli runsaasti iloa ja uusia kokemuksia ja elämyksiä ja läikähdyksiä" :)
 
Minä en pidä GC:tä enkä etenkään Bahia Feliziä kummoisena verrattuna Teneriffaan.

Perusteeni: Bahia Feliz sijaitsee kohdassa, jossa pilvet kasaantuvat. Verrattuna vaikkapa Puerto Ricoon, on Bahia paljon kylmempi. Teneriffa sen sijaan tarjoaa hienot viheriöt ja paljon siistimmät paikat. GC:llä esimerkiksi Ingles on minun mielestäni homomesta ja siellä pyörii ihan ihme porukkaa.

GC:llä kannattaa vuokrata auto ja kierrellä saarta. Tejedalta sai hyviä sokerihuurrettuja pähkinöitä.
 
  • Tykkää
Reactions: fruterrier
Minä en pidä GC:tä enkä etenkään Bahia Feliziä kummoisena verrattuna Teneriffaan.

Perusteeni: Bahia Feliz sijaitsee kohdassa, jossa pilvet kasaantuvat. Verrattuna vaikkapa Puerto Ricoon, on Bahia paljon kylmempi. Teneriffa sen sijaan tarjoaa hienot viheriöt ja paljon siistimmät paikat. GC:llä esimerkiksi Ingles on minun mielestäni homomesta ja siellä pyörii ihan ihme porukkaa.

GC:llä kannattaa vuokrata auto ja kierrellä saarta. Tejedalta sai hyviä sokerihuurrettuja pähkinöitä.
Kiitos vinkeistä, että mitkä paikat kannattaa kokea ja mitkä kiertää.
 
Pin
"Ahaa ne menee Kanarialle, toivottavasti on kiva reissu"
En ajattele mistään lomamatkasta juuri mitään muuta, ku että toivottavasti on kivaa. Jostain oikeasti todella vaarallisesta alueesta voisin ehkä miettiä, että onkohan lähtijä vähän tyhmä vai tyhmä.
 
vierailijakas
Rahaa olisi vaikka maailmanympärysmatkaan, mutta eivät jaksa istua puolta vuorokautta lentokoneessa.
No tamakin. Viime viikolla 2x4 tuntia lentokoneessa viettaneena vannoin taas kerran, etta en koskaan mene yli kolmen tunnin lennoille. Onhan se turistiluokka vahankin pidemmalle ihmiselle puuduttava kokemus. Lottovoittajana matkustaisin toki ensimmaisessa luokassa.
 
Reilun kuuden tunnin lento on kyllä aika pitkä, mutta pidän ajatuksesta että esim sillä norjalaisella yhtiöllä saa viinipullon 15 eurolla nautittavaksi. Lisäksi on pakasterasiassa itsetehtyä peltipizzaa. Ja sitten joku dekkari lukemiseksi...ah!
Jätän muuten aina lentokoneessa lukemani kirjan sitten hotellin yhteiseen "kirjahyllyyn" ja otan paluumatkalle tilalle toisen. Kätevää ja ekologista.
 
  • Tykkää
Reactions: endis
vierailija
Olen vähän kateellinen, mistä tahansa etelänmatkasta. Minulla ei ole ollut koskaan rahaa matkustella eikä viedä lapsiani kotimaan rajojen ulkopuolelle (no ok Tukholman satamassa ollaan käyty) :)
 
vierailija
Kun kukaan ei tunnusta, niin mitä sanon suoraan: ajattelen että tosi noloa. Ilmeisesti ei ole yhtään omia aivoja miettiä minne menisi, joten mennään sinne minne kaikki muutkin. Siellä sitten istutaan aidatun hotellin altaalla, syödään suomibaarissa lihapullia, puhutaan hotellin työntekijöille suomea ja ajatellaan että kuinka tässä ollaankaan niin matkailijoita... Niin noloa. Samalla rahalla ja vain hienoisella lisävaivalla menisi vaikka minne, mutta kun ei nämä laiskat paskat osaa itse edes hotellia varata tai selviydy lentokentältä sinne ilman saattajaa. Joko sanoin että noloa? Ja noloa juuri siksi, että menevällä jonnekin kanarialle todistaa kaikille olevansa tyhmä ja laiska ja mielikuvitukseton. Ilmeisen yleisiä ominaisuuksia lisääntyneissä tampioissa.
 
Reilun kuuden tunnin lento on kyllä aika pitkä, mutta pidän ajatuksesta että esim sillä norjalaisella yhtiöllä saa viinipullon 15 eurolla nautittavaksi. Lisäksi on pakasterasiassa itsetehtyä peltipizzaa. Ja sitten joku dekkari lukemiseksi...ah!
Jätän muuten aina lentokoneessa lukemani kirjan sitten hotellin yhteiseen "kirjahyllyyn" ja otan paluumatkalle tilalle toisen. Kätevää ja ekologista.
Ei kuuden tunnin lento ole paha. Sitten kun roikut pari vuorokautta lentokentillä ja olet ilmassa alumiinisessa "hammastahnatuubissa" 18 tuntia, alkaa iho olla sellaisessa limassa, että tekee mieli hypätä ensimmäiseen vesilätäkköön :)

Vinkiksi Finnairin platiniumkortin verran matkustaneena:
- Mies: osta apteekista asperinia (25 mg) ja aloita syömään muutamaa päivää ennen matkaa. Tällä voit välttää laskimoveritulppia. Naisille asperiini voi olla haitallista.
- Osta painesukat (lentosukat) ja käytä niitä. Pitkän lennon jälkeen jalat eivät ole tönköt eikä turvonneet.
- Pukeudu rennosti, muista vaihtaa puhtaat ja ehjät sukat, jos aiot riisua kengät lentokoneessa.
- Känni ennen lentoa, lennon aikana tai lennon jälkeen EI tasaa jetlägiä. Kroppa ottaa jetlägiä kiinni n. 2 tuntia per vuorokausi. Eli 10 tunnin aikaeron kuromiseen voi mennä melkein viikko.
- Kun sitten kuitenkin juot jotain lentokoneessa, juo BloodyMarya. Pelkkä tomaattimehukin toimii vatsalle hyvin.
- Älä syö koskaan samaan aikaan kuin muut, jos vatsasi on sellainen, että joudut menemään syömisen jälkeen vessaan. Vessajonot ovat yleensä tunnin mittaiset syömisen jälkeen. Huomioi tämä myös istumapaikan valinnassa (älä istu vessan lähellä).
 
vierailija
Kun kukaan ei tunnusta, niin mitä sanon suoraan: ajattelen että tosi noloa. Ilmeisesti ei ole yhtään omia aivoja miettiä minne menisi, joten mennään sinne minne kaikki muutkin. Siellä sitten istutaan aidatun hotellin altaalla, syödään suomibaarissa lihapullia, puhutaan hotellin työntekijöille suomea ja ajatellaan että kuinka tässä ollaankaan niin matkailijoita... Niin noloa. Samalla rahalla ja vain hienoisella lisävaivalla menisi vaikka minne, mutta kun ei nämä laiskat paskat osaa itse edes hotellia varata tai selviydy lentokentältä sinne ilman saattajaa. Joko sanoin että noloa? Ja noloa juuri siksi, että menevällä jonnekin kanarialle todistaa kaikille olevansa tyhmä ja laiska ja mielikuvitukseton. Ilmeisen yleisiä ominaisuuksia lisääntyneissä tampioissa.
Olen kerran käynyt Kanarialla, enkä istunut aidatun hotellin altaalla kertaakaan, en syönyt yhdessäkään suomibaarissa kertaakaan yhtään mitään, hotellin työntekijöille puhuimme espanjaa, ja ajattelimme olevamme tursitirysässä, jossa on viisainta vältellä muita suomalaisia. Ihan mukavaa oli, lämmin aurinko paistoi ja mukavaa tekemistä löytyi kyllä. Vuokra-autolla liikuimme ympäri saarta.

Tuo oli juuri passeli keskitalven lämmin lomakohde, lämpimämpi kuin manner-Eurooppa, mutta ei yhtä järkyttävän lentomatkan päässä kuin esim. Thaimaa.

Aikamoinen surkimus olet itse, jos kuvittelet, ettei Kanarialla voi tehdä mitään muuta kuin sitä mitä kaikki muutkin tekevät. Menetkö kaikissa lomakohteissa aina lauman mukana? Se, jos mikä, on noloa.
 
vierailija
Mun mielestä Kanarialla on mukavaa se että ollaan vapaamielisessä länsimaassa joka ei ole liian köyhä. Esim. Ingles on hyvin homoystävällinen kohde ja dyyneillä voi kävellä rauhassa alasti, siellä on jopa kioski jossa voi asioida ilman rihman kiertämää. Ystävällinen ja rento tunnelma.
 
vierailija
Niin, ja siis tykkään myös kaukomatkojen jännityksestä ja haaveilen lisääväni myös kaupunkimatkailua, mutta Kanarialla on omat valttinsa ja meidän perhe tulee jatkossakin lomailemaan myös siellä.Eikä edullinen hinta ja talvimatkaksi lyhyt lentomatkakaan ole pahitteeksi.
 

Yhteistyössä