Mitä ajattelet, jos näet uimahallissa lihavan perheen?

• Viestiketjun aloittaja Uimahallikyylä
  • Ensimmäinen viesti
Uimahallikyylä
Uimahallissa siis koko perhe, huomattavan lihava isä (lähempänä 200 kuin 100 kiloa), melko tukevassa kunnossa oleva äiti, ja ala-asteikäinen, todella pulska lapsi?

No,
... vittuako se minulle kuuluu. Olen ystävällinen ja kohtelias, koska minusta jokainen sivistynyt ihminen voi osoittaa kohtelevansa läheisiään kunnioittavasti olivat nämä sitten minkä näköisiä tai kokoisia tahansa.

• Tykkää
Reactions: goddess ja as if
"vieras"
[QUOTE="vieras";26944323]"Onpas lihava perhe."[/QUOTE]

Näin. Ja saattaa käydä mielessä säälintunteita lasta kohtaan ja kiukkua siitä, että vanhemmat ovat lapsensa sellaiseksi päästäneet... Toisaalta välttämättä en kiinnitä heihin huomiota enkä ajattele mitään :)

En kyttäile toisia ihmisiä uimahallissa sen kummemmin mutta ajattelisin varmaan että onpas lihavia. Se ei kuitenkaan tee heistä mitenkään huonompia ihmisiä kuin hoikat ja varmaankin myös miettisin että hyvä että harrastavat liikuntaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26944282]Että mitä helvettiä nuo syö ja nytkö niillä alkoi kuntokuuri ja paineleekohan ne silti täältä mäkkärille syömään paskaa.[/QUOTE]

Ja että olisivat perkeleet jääneet kotiinsa mässyttämään pitsaa, ei se laihduttaminen niiltä onnistu kuitenkaan.

Kyllä mun sääliksi suoraan sanottuna käy. rasvasolujen täyttymis- ja varastoitumistaipumus on geneettistä, mutta kukaan ei syömättä liho. Näin siis onkin surullista, että vanhemmat kasvattavat lastensa ruokailutottumukset niin kieroon, että lapset ovat lihaviksi tuomittuja, koska eivät voi eivätkö osaa saamaansa ravinnon laatuun ja määräänkään usein vaikuttaa.

Toisaalta jos näen ko. perheen uimahallissa, olisin ehkä salaa toiveikas, että seurue on raahautunut töllön ja sipsien äärestä kuitenkin jonkin liikunnallisen toiminnan pariin.

Joskus todella surettaa näiden läskien lasten puolesta, koska harvemmin heillä on hoikat vanhemmat. Ja lasten lihavuuden syy on helppo päätellä.

Lex
[QUOTE="vieras";26944368]Näin. Ja saattaa käydä mielessä säälintunteita lasta kohtaan ja kiukkua siitä, että vanhemmat ovat lapsensa sellaiseksi päästäneet... Toisaalta välttämättä en kiinnitä heihin huomiota enkä ajattele mitään :)[/QUOTE]

Näin. Muuten ei muiden lihavuus pätkääkään kiinnosta, mutta lapsen puolesta tulee suru.

"vieras"
Minun käy sääliksi lihavia lapsia. Mietin, että miksi vanhemmat eivät tee asialle jotain.

Painoin ite 13-vuotiaana melkein 90 kiloa. Olen kysynyt monta kertaa äidiltäni, että miksi se vain antoi minun syödä, mutta ei se ole osannut vastata. Voitte kuvitella, että minulla oli aika ikävä lapsuus ylipainoni takia. Omien lasteni en halua lihovan, joten olen aika tarkka siitä, mitä meillä syödään ja miten paljon.

"poikia3"
Meillä minä olen reilusti ylipainoinen, samoin esikoinen on ylipainoinen, mutta mies ja pienemmät pojat ovat todella hoikkia. Ja välillä näen ja kuulen kyllä kaikenlaista itse itsestäni.

Mutta olen uimahallissa kuntoilemassa, ja sitten itse naureskelen partaani, kun nämä tiirailijat eivät pärjääkään minulle uinnissa. Uin 12 minuuttiin 500 metriä (unnin cooper). Tyypillisesti uimahalli kerralla,uin kilometrin, vesijuoksen toisen kilometrin. Ja käyn uimassa kolmesti viikossa. Aina ne kilot ja ulkonäkö eivät kerro kaikkea. Uinti on ylipainoiselle erinomainen urheilulaji, kilot eivät uidessa haittaa, kun vesi kannattelee.

-.-
Kyllä mua säälittäs / suututtas / harmittaisi / surettaisi läskin lapsen puolesta. Vai onko muka jonkun takia oikein, että läskit vanhemmat kasvattavat läskejä lapsia? SAIRAUDET ON ASIA ERIKSEEN, sen ymmärrän toki, että lapsi voi olla sairaudenkin takia lihava, mutta tokkopa jokainen läski lapsi on sairas.
(Terveelle) lapselle tulee antaa terveet lähtökohdat elämälleen, lihavuus ei ole tervettä.

Yhteistyössä