Mitä ajattelet, jos kolmekymppisellä, yli 10 v. yhdessä olleella parilla ei ole lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
mahdollisesti ettää...
heillä ei ole vielä oikea aika saada lapsia, eivät VIELÄ halua, eivät halua ollenkaan, ovat kiireisiä, eivät ole saaneet lasta, eivät saa lasta ollenkaan...vaihtoehtoja on monia, mutta empä nyt menis sanomaan että jotain erityisesti ajattelen, siis syitä miksei heillä lasta/lapsia ole...jokaisella on omat syynsä kuitenkin, turha niitä toisten vatvomaan.
 
"mmm"
Riippuu pariskunnasta. Meillä on kaveripiirissä useampia ja puolituttujakin löytyy.
Monen kohdalla, kun ihmisistä vähän jotain tietää, käy mielessä etä eivät halua ollenkaan lapsia, koska ovat sen tyylisiä (uraihmisiä molemmat, maailmanmatkaajia tms.). Joskus käy mielessä että ehkä parisuhteessa jotain häikkää tai että mies/nainen ei vielä halua. Tai sitten joskus tulee mieleen että eivät ehkä saa lapsia. 30 v. ei ole vielä vanha nykyään, moni vasta alkaa siinä vaiheessa mennä naimisiin jne.
 
69togl
Ajattelen, että eivät saa tai sitten eivät halua tai sitten eivät halua ihan vielä... Itse nyt olen täältä eteläisemmästä Suomesta, joten täällä on ihan normaalia, ettei vielä 30 vuotiaana ole lapsia, kun rakennetaan uraa...
 
"Liila"
Riippuu ihan parista. Itse olimme tällainen pariskunta, emmekä halunneet lapsia, koska minulla oli urheilu-ura kesken. Vasta kun saavutin tavoitteeni, teimme lapset. Esikoisen saadessani olin 34 v ja seurustelu oltiin aloitettu jo ollessani 16 v.
 
"minä"
Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki ovat hankkineet lapset vasta 30-40-vuotiaana. En tosiaan ajatellut vielä 30-vuotiaana ikätovereistani mitään, minusta oli pikemminkin ihme, jos joku jo siinä iässä oli lapsia alkanut tarkoituksella tekemään. Mutta nyt kun alkaa 40 vuotta lähestyä, niin välillä mietin, keille lapsettomuus on valinta ja keillä vaan ei ole onnistunut.
 
"maikku"
lähinnä en mitään, mut jos tarkemmin mietin niin vois ajatella että ovat uraihmisiä ja yksinkertaisesti eivät ole lapsi-ihmisiä. Neutraali suhtautuminen. Heidän elämäntyyli, erilainen kuin meillä.
 
"minä"
Jos pitkä suhde takana, niin kyllä suurimmalla osalla yrittäminen alkaa pian kolmenkympin jälkeen, viimeistään 35-vuotiaana on varmaan lapsia lähes kaikilla, joilla hyvä parisuhde, aikomus hankkia lapsia ja yritys onnistuu kohtuuajassa.
 
Minun ystävät ovat tehneet lapset joko ennen 20 tai heti siinä nurkilla. 26 vuotiaina monella on jo 3 tai neljäkin...Siinä mielessä aattelen et 30v ei ole joko saanut lapsia tai halua niitä ollenkaan...

En viitsisi keltään asiasta mennä kuitenkaan kyselemään. Jotkut kun harrastaa sitäkin et miten sul ei oo lapsia ja alahan tehä ettei jää tekemättä tms. vaikka ei tosiaan kaikki haluakkaan :) Tai miten pahalta tuntuu ihmisestä jota asialla ahdistellaan ja joka ei saa lapsia:|
 

Yhteistyössä