Mitä 2-vuotiaanne syö?

Meidän neiti on aivan älyttömän huono syömään..Tänäänkin mennyt koko päivänä alas puoli purkkia viiliä,puolikas leipäpalanen kinkun kera,maitoa,hernekeittoa muutama lusikallinen...Iltapala-taistelu alkaa kohta.
Siis minusta syö aivan älyttömän vähän.Pitkään oli sellainen ettei "möykkyjä" saanut olla ja kaupan ruoat upposi paremmin kuin itse tehdyt.Tämä minua kyrsinytkin, koska olen kokki ja laitan paljon ruokaa kotonakin.Suutarin lapsille ei ilmeisesti ole kenkiä!!! :LOL:

Meillä ei aina kelpaa edes nami namit sun muut...Tämä herättää jo ihmetystä vieraissakin!!!
Herkkuja saa muuten tosi vähän kun ei kerta oikea ruokakaan maistu!Kasvaa neuvolakäyrienkin mukaan alarajoilla mutta lohduttivat että kaikki äitit sanoo lastensa syövän huonosti!Meillä tämä kyllä on mielestäni todellista...Noloa kun vieraatkin ihmettelee millä lapsenne elää??? :headwall:

karvinen82
Meillä kelpais kaikki herkut kyllä, mut ruokaa huono syömään. Peruna ei oo mennyt aikoihin missään muodossa, makaronia vaan söis ketsupin kera. Jogurtit ja leipä kyllä kelpaa, mut niitä syödään pääasialla kyllä ihan aamu- ja iltapalaksi vaan. välillä sitä miettii et miten oikein jaksaakaan päivät kun ei syö. Maitoa joisi vaikka koko ajan, mehuja en anna janojuomaksi vaan vettä tarjoan jos on jano. :/

meidän 2v. on vaihteleva ruokahalu. Aamulla ei juuri mitään syö, vähän voi mennä jogurttia/maitoa + tosi pieni pala leipää. Kymmeneltä neidillä onkin sitten jo nälkä, joko keitän puuroa tai perunoista keittoa. sitä menee kivasti. Ulkoilun jälkeen on välipala, yleensä maitoa + leipää/pullaa tms. Päivälliseksi perunasta ruokaa, keittoa, kastiketta tmv. menee pari perunaa lisukkeiden kera. Meillä tuo tyttö on aina ollu huono leipää syömään. Mua huolettaa tuo maidon määrä,kun sitä ei tahdo mennä kun ehkä 3dl päivässä. jouduttiin lopettamaan kaakaon anto välipalaksi,kun ilmeni allergisuutta suklaalle. siis atooppinen iho. iltapalaksi meillä on maitoa ja leipää.

Toisinaan tuolle tytölle ei maistu illlallakaan ruoka, silloin on yleensä syynä karkit, meillä kun on kerran viikossa karkkipäivä joilloin nameja syödään...

Vähä mua on tuo syöminen stressannu, kun tuo neiti on pienikokoinen ollu ikänsä, 2v. oli 83,5cm ja 10,2kg. aina ollu huono syömään, mutta nyt tuntuu että olis ruennu paremmin syömään liekkö sitten kasvuspurtti menossa.

Estu82
Minä myöskin kokki ja poika syö melkeinpä kaikkea, mitä nenän eteen laittaa, paitsi puuroa. Peruna menee alas, mutta makaroni, riisi ja spagetti lemppareita. Kasviksia syö keitettynä ja raakana, myös hedelmiä.
Meilläkin oli tuossa muutamia kuukausia sitten vaihe, jolloin sai oikein taistella, että sai pojan syömään edes jotain. Onneksi se vaihe meni melko nopsaan ohi.
Poika tulee pitkäperjantaina 2v ja painoa on n.13kg, pituudesta en tiedä, pitkä kuitenkin on (2v neuvola 7.4).

mun 2vee neiti on kans välillä huono syöjä ja välistä maistuu erittäin hyvin
joinakin päivänä tahtoo kaikkea mahdollista mutta ei edes välttämättä maista vaan hetken pyörittää käsissään ja vie roskiin :(
sitten on taas päiviä jolloin kaikki maistuu erittäin hyvin...
kai se syömättömyys on eräänlainen vaihe niillä, joka menee ohi omia aikojaan :/

Meillä siis ihan kaikki menee. Aamulla ja illalla puurot. Ja siinä välissä kaikki mahdollinen kelpaa.

Vanhempikin (3,5v) on tosi hyvä syömään.

Laihoja luikkuja molemmat, ei uskois välillä sillä ruokamäärällä :D

Ainut mikä tökki oksutaudin jälkeen oli perunasalaatti.
Se kuulemma näytti ihan samalle kun oksennus :x

Melskienkaks
Meillä ei poika ole vielä ihan kahta, mutta piakkoin. On huono syömään. Tai niin, että syö ihan pikkuriikkisiä annoksia. Aamulla yksi pikkulusikallinen puuroa tai vähän nakertaa leivän reunaa. Päivällä ei välttämäättä syö mitään. Iltapäivällä voi maistaa hippusen kurkkua, perunaa tai lihaa. Illalla puuroa tai jogurttia taas yhden tai kaksi lusikkaa.

Viisi kertaa päivässä tarjoan ruokaa. Joskus kerran kahdessa viikossa pitää syömispäivän, jolloin kaikkea menee paljon. (Paljon on tosin suhteellinen asia..) Lapsi silti näyttää siltä, että ruoka maistuisi paremminkin, niin on pyöreä massu ja posket.

Mutta olen ymmärtänyt, että on normaalia. (Aloittaja) Lapsesi ruokavalio tuntuu siinä mielessä ihan hyvältä, että syö monipuolisesti kaikkia ruoka-aineita. Tuleepahan halvaks ;) (heh, ei saa sanoa neuvolassa..).

Neiti 1v9kk syö melkein kaikkea, paitsi pinaattikeittoa, keitettyjä kananmunia ja ÄIDIN tekemää puuroa. Tähän mennessä siis kaikki syötäväksi tarkoitettu tarjottu on kelvannut, kuten myös kissanruoka ja kukkamulta (joka kuulemma oli hyvää). En kyllä osaa sanoa, miksi tyttö syö niin hyvin, mutta on se muutenkin aika ennakkoluuloton ja utelias tapaus. Että ehkäpä syy on siinä?

Eikös ne tuputa samaa neuvolassa ja jokapaikassa: kyllä ne lapset ite tietää kuinka paljon syövät. Kunhan vaan yrittää tarjota monipuolisesti.
Ei meijänkää mukulat syö aina hyvin, mutta henkis ovat eikä vitamiinien puutteessa. Yhtenä päivänä syödään vaan jururttia, toisena mamman lihapullia, yks päivä menee puuroa vedellen...
Mutta hyvin kasvavat.
Kyllä sen näkee jos lapsi alkaa mennä huonoon kuntoon, ja mitä itekseni mietin, niin eläähän tuolla ruualla.
Ulkona telmiessä tulee ainenki nälkä.

Yhteistyössä