Mitä 14vuotias tyttösi toivoo joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti
"jenni"
[QUOTE="jenni";30485996]14v pojat tos jo kysyttiin, mut nyt kysyn että mitä ton ikäset tytöt toivoo joululahjaksi??![/QUOTE]

Ja asutteko maalla vai kaupungissa? Sillä lienee hiukan vaikutusta myös olen huomannut. Kaupunkilaiset näyttää jotenki hyvin aikuisilta jo nuorena..

buutti
Riippuu varmaan summista mutta esim näin:
rahaa, fjällräven reppua, puhelinta, tablettia, vaatteita, meikkejä, muukimukeja, karkkia, kitaraa...

Meillä teini on usein saanut rahaa, koska on vaikea ostaa just sitä oikeaa (vaikka puhelinta) ja teini on sitten ostanut itse sen minkä halunnut ja ehkä laittanut omaa rahaa lisäksi.

Vieras s
Taajamassa isohkon kaupungin kupeessa...
Fjällräven känken reppua toivotaan meilläkin, puhelinta, omaa hevosta(!!!)
Repun ja puhelimen saa, varmaan lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen, lakanat, suklaata....

vierass
uusia kuulokkeita, t-paitoja tietyillä painatuksilla, leluponeja, fanikamaa, pelikamaa, kokoaa linkkilistan e-bayhin ja amazoniin toivomistaan jutuista

kaupungissa asutaan

vinkkejä
Onko jotakin kiinnostuksen kohteita, bändit?
Ehkä harrastusmuotoisena tykkää tutkia kasveja eläimiä ? Mikroskooppi tai alan kirjoja?
Ehkä tähtitiede kiinnostaa jolloin kaukoputki?
Ehkä käsityöt voisi kiinnostaa,
nythän on hienosti tuo kutominen ja ristipistotyöt nostaneet suosiotaan jopa nuorten keskuudessakin :)
Ehkä oma ompelukone jos ompelusta pitää?
Ihan lahjakortteja, leffalippuja?
jokainen tyttö ainakin pitää ihanista erikoisista saippuoista, osta juku kiva hygienia paketti tai kokoa itse :)

Jotain uutta heppakamaa jos kerran tykkää hepoista :)
Uudet housut, housujahan aina kuluu.
Heppa aiheita löytyy pilvin pimein jo vaikka koulutarvikkeista joista isompikin tyttö tykkää :)
Kyniä kumeja ja vihkoja kuluu aina :)
Heppa maskotit on aina näille toivottuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;30486130:
Ehkä harrastusmuotoisena tykkää tutkia kasveja eläimiä ? Mikroskooppi tai alan kirjoja?
Ehkä käsityöt voisi kiinnostaa,
nythän on hienosti tuo kutominen ja ristipistotyöt nostaneet suosiotaan jopa nuorten keskuudessakin :)
Ehkä oma ompelukone jos ompelusta pitää?
Ihan lahjakortteja, leffalippuja?
jokainen tyttö ainakin pitää ihanista erikoisista saippuoista, osta juku kiva hygienia paketti tai kokoa itse :)

Jotain uutta heppakamaa jos kerran tykkää hepoista :)
Uudet housut, housujahan aina kuluu.
Heppa aiheita löytyy pilvin pimein jo vaikka koulutarvikkeista joista isompikin tyttö tykkää :)
Kyniä kumeja ja vihkoja kuluu aina :)
Heppa maskotit on aina näille toivottuja :)
Näistä jokainen vinkki on suoraan hanurista. "Kyniä, kumeja ja vihkoja" Oikein kirsikkana kakun päällä... Voi herranjumala...

möllikölli
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30486376:
Näistä jokainen vinkki on suoraan hanurista. "Kyniä, kumeja ja vihkoja" Oikein kirsikkana kakun päällä... Voi herranjumala...
Samaa mieltä kyllä jokainen tuon ikäinen jo toivoo pulloa punkkua ja röökiaskia

"koppis"
Mulla on toivelista tässä vieressäni: h&m lahjakortti, Demi (on jo tilattu), kiharrusrauta, meikkejä ja sit lueteltu iso läjä kaikkia meikkitoiveita, hieno rannekello, Body splash (joku tuoksu ilmeisesti?) sekä tekoripset, joista sanoin heti, että ei todellakaan käy. Eli meilä kyllä tällanen melkonen "neiti", mut ihana ja rakas <3

viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;30486130:
Huomasitkohan, että kyse oli 14-vuotiaasta, ei 4-vuotiaasta tytöstä? No okei, osa vinkeistäsi sopisi myös ala-asteikäiselle.

Mikroskooppi ja kaukoputki löytyy kyllä meidän 5-vuotiaan pojan toivelistalta.

tytönjapoikienmamma
Mulla vasta 12 vuotias (pian), mutta hän toivoisi rahaa, leffalippuja, meikkejä, vaatteita, lahjakortteja (vaatekaupat Seppälä, H&M) ehkä koruja, kynsilakkoja, pääsylippu vesipuistoon....en ostaisi hälle mitään heppajuttuja...tai maskotteja, mutta kaikki on erilaisia..me asutaan pääkaupunkiseudulla ja hän ja kaverinsa vaikuttavat jo tosi isoilta...

HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30486376:
:LOL:

Meidän 17v. likka ei oo missään elämänsä vaiheessa pitänyt "ihanista, erikoisista saippuoista". Muutenkaan ei voi yleistää mistään asiasta että "tästä jokainen tyttö tykkää".

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30486575:
Mikäs siihen on syynä, vai yleisest kieltämisen ilostako kiellät?
Minä ainakin kieltäsin siitä syystä, että tytön atooppinen iho oireilee silmäluomissa. Sinne ei mitään irtoripsiä kiinnitellä. Eipä tuo ole moisia toivonut.

Sitä kyllä ihmettelen, miten 14 v ei itse osaa esittää mitä toivoo lahjaksi. Tyttö on kyllä sanonut, että sukulaisille voi sanoa, että antaa rahaa vaan, ettei tule tyhmiä lahjoja, alesta saa sillä rahalla sitten enemmän mieluista. Tosin hieman suunnitteli, että kokoaisi kuvakollaasia toiveistaan, että saisi edes mieleisiään suklaita lahjaksi. Ne mokkatryffelit ja minttusuklaat eivät oikein kuulu suosikkimakuihin, mitä on juuri hänelle tullut sukulaisilta :D

"koppis"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30486575:
Mikäs siihen on syynä, vai yleisest kieltämisen ilostako kiellät?
En koskaan kiellä mitään kieltämisen ilosta. Tyttö siis tarkoittaa niitä liimattavia tekoripsiä, joita pitäisi jatkuvasti huoltaa. Ensinnäkin hänellä on niin kauniit ripset jo nyt, että hän ei niitä tarvitse (toisin kuin itselläni aivan lyhyet ripset, onneksi tyttö perinyt hienommat) ja toisekseen 2 ystävääni on katunut tekoripsiään. Toisella lähtivät jossain vaiheessa kaikki omat ripset...ja sittenhän on riski, että sitä liima-ainetta tipahtaa vaikka silmään, joka onkin vakava juttu. Että tällaiset syyt. Muuten ehostakoon itseään miten haluaa.

OT putken hankinnasta
Huomasitkohan, että kyse oli 14-vuotiaasta, ei 4-vuotiaasta tytöstä? No okei, osa vinkeistäsi sopisi myös ala-asteikäiselle.

Mikroskooppi ja kaukoputki löytyy kyllä meidän 5-vuotiaan pojan toivelistalta.

Meidän 15v ainakin toivoi uutta kaukoputkea ja hienoa jos sinulla on sellainen ostaa jo 5vanhalle, meille tuo 600-700€ on sen verran iso raha ettei noin kalliita putkia raaskita pikkulapsille hankkia. Tuossa listassa missä oli mikroskooppeja kaukoputkia mahdollisesti kiikareitakin vinkattu, en lukenut niin tarkkaan
ei varmaan tarkoitettu mitään lasten br leluista ostettuja. Mutta jokainen tavallaan. Meillä ainakin kannustetaan nuorta normaaleihin terveisiin harrastuksiin kuin olemaan ilman tervettä harrastetta ja mennä kaupungille potkimaan mummoja.

en usko
Meidän 15v ainakin toivoi uutta kaukoputkea ja hienoa jos sinulla on sellainen ostaa jo 5vanhalle, meille tuo 600-700€ on sen verran iso raha ettei noin kalliita putkia raaskita pikkulapsille hankkia. Tuossa listassa missä oli mikroskooppeja kaukoputkia mahdollisesti kiikareitakin vinkattu, en lukenut niin tarkkaan
ei varmaan tarkoitettu mitään lasten br leluista ostettuja. Mutta jokainen tavallaan. Meillä ainakin kannustetaan nuorta normaaleihin terveisiin harrastuksiin kuin olemaan ilman tervettä harrastetta ja mennä kaupungille potkimaan mummoja.
Ja höpöhöpö mikään putki noin paljon maksa :D

Todella laadukkaita puuvärejä ja lyijykyniä (kova tyttö taiteilemaan, tietää laadun päälle), kånken, bassoja yhdistettäväksi puhelimeen, vaatelahjakortteja, rahaa, karkkia.. Pitkä lista oli, en muista kuin murto-osan.

OT putken hankinnasta
Oikeasti nuo ei vielä mitään kalliita putkia ollut, vasta keskihintaisia :D
Juu huomasimme kyllä. Teini itse antoi linkit mistä putkea kannatti etsiä ja olin todella yllättynyt kuinka paljon ne maksaa.
Edelliseen putkeen annoimme myös toki rahaa mutta hän säästi itse vielä lisää ja osti sen käytettynä alan harrastajalta joten tosiaan haukoin hetken henkeä tuon putken kohdin. Ja tämäkin oli vielä alennuksessa .

Yhteistyössä