Mitään mikä veisi ruokahalua vähemmäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirri"

Vieras
Olen siis laihiksella ja tiedän toki että laihdutus ei käy itsestään. Uheilen ja yritän muuttaa syömistottumuksiani, mutta ihan perus kotiruoka vain on niin hyvää, sitä uppoaa tolkuttomat määrät kun ruokahalu vain on niin valtava.

Sitähän sanotaan että esim. sokerin päivittäinen syönti vain kasvattaa himoa sokeriin, mutta onko mitään ruoka-ainetta tai muutakaan mikä edes vähän hillitsisi tätä hirveää ruokahalua?

Laita aina lautaselle paljon salaattia ja kasviksia, niitä saa syödä melkoisen määrän ilman että kalorit paukkuu yli. Kannattaa syödä hitaasti. Mä syön lihaa aina salaatin/kasvisten kanssa ja jos lautasella on vaikka muusia, syön sitä vasta lopuksi lihan kanssa, vatsa alkaa olla jo niin täynnä että ei tule ahmittua enää perunaa.

Muistaakseni kromin sanotaan auttavan (makean)nälkään.

No mä vähensin hiilareita eikä ole enää koko ajan nälkä. Karpimmalla ruoalla tulee vähemmästä täyteen ja pysyy pitempään kylläisenä. Toki se on yksilöllistäkin. Lisäksi kannattaa juoda paljon vettä.

[QUOTE="kippo";24431907]miks ei makeutusaineita? eikö noi makuvissyt (0kcal/0rasvaa) käykkin laihduttajalle?[/QUOTE]

Makeutusaineet sotkee koko elimistön ja aineenvaihdunnan ja lisää syömishimoa.

[QUOTE="kippo";24431907]miks ei makeutusaineita? eikö noi makuvissyt (0kcal/0rasvaa) käykkin laihduttajalle?[/QUOTE]

tutkimuksien mukaan makeutusaineet lisää ruokahalua koska kroppa luulee saavansa ravintoa. eikä ne tee hyvää keholle muutenkaan.

Makuvissyissä ei ole ilmeisesti makeutusaineita. Osassa on haitattoman hiilihapon lisäksi hedelmähappoja, joiden nauttimien pitkin päivää pilaa hampaat eroosion vuoksi.

Yhteistyössä