Mitä yrttejä ikkunalle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MmM"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MmM"

Vieras
Löysin kauniin astian mihin sais kivasti kasvamaan jotain yrttiä (2kpl). Mutta mitä?
Teen yleensä ruokaa jauhelihasta ja kanasta... Persilja ei oo mun suosikki :X
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26131523:
Oletko maistanut sitruunatimjamia? On yksi suosikkimausteistani kesäisin.

En varmaankaan... Kuulostaa kyl hyvälle.
Mites noita tuoreita yrttejä sit käytetään? Lisätään lopuksi? Mikä sopii mihinkin ruokaan?
 
[QUOTE="MmM";26131548]En varmaankaan... Kuulostaa kyl hyvälle.
Mites noita tuoreita yrttejä sit käytetään? Lisätään lopuksi? Mikä sopii mihinkin ruokaan?[/QUOTE]
Useimmiten lisätään lopuksi, mutta ei aina. Riippuu siitä, mitä ruokaa tekee. Mun mielestä kannattaa itse kokeilla ja päättää, mikä maku sopii minkäkin kanssa. En ole vielä keksinyt jotain tiettyä tuoreyrttiä, joka ei sopisi jonkun tietyn raaka-aineen kanssa. Tai no... siis vahvanmakuisella yrtillä ei pidä peittää miedon makuisen raaka-aineen makua. En esim laittaisi rosmariinia parsaan, koska jo pienikin määrä rosmariinia maustaa ruuan voimakkaasti.
 

Yhteistyössä