Mitä voisi todennäköisimmin olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsivettä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsivettä?

Vieras
Raskausviikkoja on reilut 27 kasassa, mutta jo useamman viikon ajan lähes aina vessasta tultuani housut ja jalkoväli kastuvat ihan kunnolla. Pissaa se ei hajusta päätellen ole, mutta ei kai voi lapsivettäkään olla, kun näin pitkän ajan ja yhtä pieninä annoksina tuota nestettä tullut. Voiko valkovuotoa tulla niin runsaasti, että tosiaan tulee samantien alushousujen läpi ja kastaa reidetkin? Voisiko sen puoleen olla lapsivettä, että aina virtsarakon tyhjetessä sitä pääsisi lorahtamaan? Löytyykö keltään vastaavia kokemuksia ja miksi nesteeksi on todettu?

pisua lirua se on, mulla kun vedet tuli nii ei voinut olla tietämättä ku kerralla lorahti kunnolla...ja jatko tulemistaan niin et reisiä pitkin valui....en tietenkään satavarmasri voi sanoa..

Ootko varma, että ei ole pissaa?? Noilla viikoilla mulla on ollut ongelmaa rakon tyhjentymisen kanssa, eli kun käy pissalla ja luulee kaiken tulleen, pöntöltä noustessa lirahtaakin vielä pikkuisen alkkareihin.

Mulla tihkutti n. pari viikkoa lapsivettä viime raskaudessa. Tuli niin vähän aina, et oli kyllä toooosi vaikee sanoa mitä oli. Mä oon käsittäny et valkkari ei noin paljon kastelis housujen läpi?? Kun aina puhutaan siitä "testistä", että laittaa vessapaperia housuihin, ja jos kastuu läpimäräks, niin ei oo ainakaan valkkaria. Samoin jos on vaikka mustat pikkarit, niin jos on valkkaria niin jättää kyllä vaaleet tahrat.

voi se olla lapsivettäkin, kaverille kävi niin että sikiöpussiin (vai mikä olikaan) oli tullut reikä, hän joutui vuodelepoon sairaalaan ja lapsi syntyi pienenä keskosena. Hänelle oli sairaalassa sanottu että jos reikä sikiöpussiin tulee yläpuolelle se ei ole niin vaarallista koska vettä on kuitenkin riittävästi ja sitä tulee kokoajan lisää. Voihan sen sairaalassa testata onko se lapsivettä.

Niin ja ei kyllä mitään muuta "oiretta" ollut tuona aikana kun tuo lirahtelu ja tosi märkä olo. Kandee se käyä tarkastuttaa. Soittelet huomenissa neuvolaan tai äippäpolille tai terveyskeskukseen (ite soitin ajan tk:n gynelle), että tekevät testin. Mä en ainakaan sinne tarvinnu mitään lähetettä, sen kun soitin vaan että varaisin ajan ja menin. :) Ja olin ihan satavarma et ei se kumminkaan oo lapsivettä, ja kas kummaa prom selvästi plussalla.

Mulla oli myös kalvoissa ylempänä reikä, sanovat, että se reikä voi umpeutuakin. Olin pari päivää sairaalassa, antovat kortisoni piikit ja ottivat sydänäänikäyrää ja seurasivat tulehdusarvoja. Yleensä vissiin antavat myös antibioottia, mut täällä kaikki pelaa niin hyvin... Sitten pääsin kotiin ja kävin kontrolleissa äitipolilla. Tai oikeestaan en kerinny käydä kun kahdessa, kun sitten vauva jo syntyikin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsivettä?;24199658:
Raskausviikkoja on reilut 27 kasassa, mutta jo useamman viikon ajan lähes aina vessasta tultuani housut ja jalkoväli kastuvat ihan kunnolla. Pissaa se ei hajusta päätellen ole, mutta ei kai voi lapsivettäkään olla, kun näin pitkän ajan ja yhtä pieninä annoksina tuota nestettä tullut.

Minä veikkaisin että jos lorahdus tulee yleensä vessassa käynnin jälkeen, niin se olisi pissaa (et ole saanut virtsarakkoa kokonaan tyhjäksi/virtsaputken sulkija ei sulkeudu heti kunnolla). Miksi ihmeessä lapsivettä tai valkovuotoa tulisi nimenomaan silloin? Valkovuoto voi kyllä olla aivan järjettömän runsasta raskauden aikana, minullakin tuli sitä välillä oikein lorahtamalla. Joka tapauksessa asiasta kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä voitaisiinko asia tarkistaa. Käy sitten täällä kertomassa mitä lajia nesteen ajateltiin olevan, niin mekin viisastumme taas:)

Mun mielestä ihan järkeenkäypää, että pöntöltä noustessa (olikohan ap:llä näin?) lorhataa. Itellä lorhateli yleensä kun nousi istumasta seisomaan. Neuvolasta taisivat sanoa, että jos lapsivettä tihkuu, on reikä yleensä kohdun yläosassa. Jos siis lorahduksia tulee esim. noustessa kumarasta asennsota pystyy, saattaa vuoto hyvinkin olla lapsivettä. Ja yleensä sen tuntee siitä, että tuntuu vähän samalta kuin pissaa karkailisi, niin ettei sitä pysty pidättämään ja sitten housut on märät, mutta neste on vetistä ja väritöntä eikä tuoksu pissalle. Ja myös sen sanoi, että voi myös olla valkkaria. Sitä itseasiassa epäili, mutta toisin oli tällä kertaa.

Mä tein raskaana pissalla käydessä silleen, että kun olin lopettanut, niin levitin sisempiä häppäreitä, jolloin loput eli ne jotka lorahtais pikkuhousuihin meni sit pönttöön. :D Toimii! Ja kädethän pestään vessassa käynnin jälkeen.

Yhteistyössä