Mitä viemiseksi sairaalaan juuri synnyttäneelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ystäväni on juuri saanut esikoisensa, ja olen menossa sairaalaan katsomaan vauvaa, josta tulee kummilapseni. Haluaisin jotenkin pienesti muistaa sekä vauvaa että äitiä, ja kaipaisin vinkkiä erityisesti äidin "lahjaan". Mikä teille olisi ollut mieluinen tuominen sairaalaan?
Entä onko vauvalle parempi lelu vai vaate?

-Kukkia
-Karkkia äidille
-Kortti

Ei minun mielestäni mitään tavaraa, kun vanhemmilla on vauvassa ja äidin sairaalakassissa tarpeeksi kannettavaa. Lahjat sitten ristiäisiin :)

Hmm, tuo kantaminen on hyvä pointti! Lomista johtuen näen vauvaa seuraavaksi vasta ristiäisissä eli tuohon kotiin onnittelemaan menemiseen ei sitä ennen ole mahdollisuutta, siksi ajattelin jotain lahjaa jo nyt?

Äh, vastasin jo kerran, mutta jostain syystä viesti vain hävisi... palsta vissiin jo joulukriisissä.

No enivei: äitille suklaarasia, lapselle mielummin vaatetta tai joku kirja.

.... näköjään se viesti viiveellä sinne ilmestykin :LOL:

Viimeksi muokattu:
Kukkia ei ainakaan meidän synnärille (KOKS) saa viedä. Ennemmin vaate, kuin lelu. Leluille ei kuitenkaan käyttöä hetkeen ole. Äidille esim. suklaata, hyvää teetä tai muita herkkuja. Korttikin riittäisi.

Äidille suklaata (ainakin itse kaipasin synnytyksen jälkeen suklaata).
Vauvalle jokin vaate, joka ei ole ihan sitä pienintä kokoa. Harmitti kovasti kun suurin osa toi 60 cm vaatteita, jotka olivat heti pieniä meidän jörrikälle.

Ei tarvitse viedä mitään. Sairaalassa syödään jatkuvasti, joten karkkia ei tee mieli, ja yleensä sairaalakassissa on muutenkin aivan liikaa roinaa mukana. Korkeintaan voit viedä kortin, mutta sekään ei ole välttämätöntä. Viet sitten muuta kun äiti ja lapsi ovat kotiutuneet.

Ei tarvitse viedä mitään. Sairaalassa syödään jatkuvasti, joten karkkia ei tee mieli, ja yleensä sairaalakassissa on muutenkin aivan liikaa roinaa mukana. Korkeintaan voit viedä kortin, mutta sekään ei ole välttämätöntä. Viet sitten muuta kun äiti ja lapsi ovat kotiutuneet.

Tuo kantaminen on hyvä pointti! Nään vauvaa seuraavaksi vasta ristiäisissä (lomien takia) eli ei mahdollisuutta kotionnitteluun, joten siksi ajattelin jotain lahjaa jo nyt?

Tuo kantaminen on hyvä pointti! Nään vauvaa seuraavaksi vasta ristiäisissä (lomien takia) eli ei mahdollisuutta kotionnitteluun, joten siksi ajattelin jotain lahjaa jo nyt?

Ihana kuinka negatiivisia ja irrelevantteihin asioihin tarttuvia te mammat osaatte heti olla! Toivottavasti ystävästäni ei tule samanlaista :/

Kyllä olen varma että saan mennä käymään vierailuaikana (silloin vierailijoita ei ko. sairaalan synnärillä ole rajoitettu) ja äiti itse kysyi pääsenkö tulemaan, eli oletan hänen minut sinne haluavan. Teidän mielestä varmaan pitäisi jättää silti menemättä? :D

Vauvaa (ja äitiä) tosiaan nään seuraavaksi ristiäisissä, joten siksi ajattelin jotakin pientä "syntymäonnitteluviemistä" nyt sairaalaan. Ja vaikka ei tarvitsisi viedä mitään, HALUAISIN muistaa molempia jotenkin. Mutta onko tämäkin nyt tulkittava niin, että tuomisetkin saattavat olla ennemmin epämieluisa yllätys, mitä tahansa sitten veisinkin?

Kumman negatiivista porukkaa. Kyllä minä kahden lapsen äitinä ilahduin ihan kaikesta mitä sain. Vaate tosiaan parempi kuin lelu, mutta lelukin on kiva. Jos äidille jotain, niin mikä vain herkku olisi itselle kelvannut :)

Mä vastaisin suklaata äidille :) esikoinen sai sellaisen uniriepulelun lahjaksi ja on edelleen melkein 3 vuotiaana rakkain lelu. Nuorinta ei kukaan ehtinyt sairaalaan katsomaan kun kotiuduttiin samana päivänä.

Kukkia rakastin ja varmaan kivoin oli kun vaan sanottiin, että nyt kerrot mitä tekisi kaikkein eniten mieli niin tuodaan. Siis syötävää. Se voi vaihdella niin kauheasti synnytyksen jälkeen mitä tekee mieli ja mulle ei ainakaan maistunut yhtään mikään karkki tai suklaa. Tosin oli sitten kiva tarjoilla suklaata vieraille kun meillä kävi kotonakin kauheasti ihmisiä, eli pieleen ei mennyt mikään. :)

Ajatus on todellakin tärkein ja itsestäni tuntui jotenkin super ihanalta jo yritykset hemmotella kun oli kipeänä. :)

Kun minä olis synnärillä lapseni kanssa, en todellakaan halunnut sinne mitään tuomisia. Vierailijat olivat kivoja, koska siellä tuli aika pitkäksi ja yksinäiseksi, ja heille tyrkytin kaikki jälkiruoat tarjottimeltani, kun ei tehnyt mieli itse syödä ollenkaan. Roinaa oli mukana liikaa, seuraavan kerran tiedän, ettei synnärille muuta tarvitse kuin kännykkä, laturi, hammasharja ja lompakko. Lapselle vaatteet ja autoistuin, siinä se. Ne sairaalakassinpakkausohjeet ovat aivan turhia, ei siellä mitään tarvitse eikä tee mieli.

Älä vie sairaalaan mitään. Jos itse haluat kokea mielihyvää tavaran tyrkytyksestä, lähetä vaikka postitse heille kotiin.

Kun minä olin synnärillä keväällä, ei sinne saanut tulla kukaan muu kuin lähimmät perheenjäsenet. Vastasyntyneitä suojeltiin näin flunssalta. Tarkista nyt vielä erikseen sairaalasta, saako sinne mennä, vai vaarannatteko vastasyntyeet turhaan itsekkyytenne takia.

On kyllä kieltämättä positiivista porukkaa liikkeellä tänään :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Pitäisikö sinusta AP:lle valehdella, jotta hänellä olisi hyvä mieli? Miksi kysyä neuvoa, jos ei halua aitoa vastausta? Sairaala ei ole mikään juhlatila, jossa kestitetään kavereita, vaan siellä on ihmisiä, joiden vointi on vielä huono. Yleensä sairaalassa ollaan synnytyksen jälkeen vain pari päivää, ja sitten pääseekin kotiin kahvittelemaan kavereiden kanssa. Kotiin onkin jo tapana viedä uudelle äidille ruokaa ja muuta, jotta hänen ei itse tarvitse niitä tehdä. Miksi ihmeessä pitää sinne sairaalaan välttämättä tupata?

Pitäisikö sinusta AP:lle valehdella, jotta hänellä olisi hyvä mieli? Miksi kysyä neuvoa, jos ei halua aitoa vastausta? Sairaala ei ole mikään juhlatila, jossa kestitetään kavereita, vaan siellä on ihmisiä, joiden vointi on vielä huono. Yleensä sairaalassa ollaan synnytyksen jälkeen vain pari päivää, ja sitten pääseekin kotiin kahvittelemaan kavereiden kanssa. Kotiin onkin jo tapana viedä uudelle äidille ruokaa ja muuta, jotta hänen ei itse tarvitse niitä tehdä. Miksi ihmeessä pitää sinne sairaalaan välttämättä tupata?
Okei okei sinun ei tarvitse tuppautua, rauhoitu.

Meillä vauva sai synnärillä semmoisen unirievun, jossa nallen pää. Nukkunut siitä asti sen kanssa
Äitinä arvostin myös karkkituomisia. Myös kortti, johon kirjoitettu joku tervehdys vauvalle on ihana muisto. Mikäli vaatetta ostat niin tarkista minkä kokoinen vaavi on syntynyt. Meillä vauva oli 47cm ja eli syntyessään ja käytimme kokoa 50cm ekat 5 vk. Kokoon 62cm siirryttiin vauvan ollessa 3,5kk. Isokokoisella vauvalla taas nuo pienet koot voivat jäädä kokonaan käyttämättä.

Esikoinen sai sairaalaan pehmolelun, josta tuli hänelle rakas unikaveri, kun se ihan ensimmäisistä päivistä lähtien oli vauvan vieressä ja kopassa.
Poika on nyt jo 21 vuotias, mutta se pehmolelu on tallella vieläkin ja rakas.
Laadukas hyvä turvallinen pehmolelu, oli ainakin minulle ja vauvalle mieluinen.

Onhan se nyt kohteliasta jotain viedä, oli siellä sairaalassa mistä syystä tahansa. Ja harva sieltä sairaalasta kävellen tai julkisilla poistuu, joten eiköhän pari suklaarasiaa mene helpostikin mukana.

Kukkia ei saa sairaaloihin enää viedä (bakteeri riski). Itse ainakin tuoreena äitinä ja 4 päivää yksityis huoneessa, niin oli parasta kun ihmiset kävi katsomassa :) Suklaa oli mulle ainakin kaikista mieluisin tuliainen :)

Yhteistyössä