Mitä veisin lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tämä on nyt vähän hankala tilanne...

Ystäväpariskuntamme erosi ja johtuen ystäväni pahasta olosta hän lopulta suuttui myös minulle. Monivaiheinen juttu, mutta vaikka olen ns. monta kertaa heittänyt pallon hänelle niin hän on pitänyt hiljaiseloa pian viisi kuukautta. Satunnaisia tekstiviestejä lukuunottamatta ja jokainen vastauksia viesteihin, jotka olen itse ensin lähettänyt. Ja vain vastannut, ei ole mitenkään jatkanut itse asiaa vaan pitänyt etäisyyttä. Olenkin antanut pölyn rauhassa laskeutua.

Ex miehensä on sanonut minulle, että kannattaa antaa ajankulua ja että se ei ole mitään henkilökohtaista.

No nyt ystäväni kutsui meidät esikoisensa syntymäpäiville. Olemme lapsen kummeja. Ja ilmanmuuta olemme menossa. Olin jo etukäteen tosi pahoillani ja surullinen, kun mietin että meitä ei ehkä kutsutakaan tämän tilanteen takia.

Mutta ystäväni siis avioeron vuoksi muuttanut uuteen kotiin ja tahtoisin viedä myös hänelle jotain. Mitä veisin? Jotenkin en nyt osaa ajatella mikä olisi kiva viedä, kun on tämä tilanne... enkä edes tiedä millaista hänen kodissaan nyt on.

Lisäksi mietin, että mitenköhän se homma menee... Menemmekö vain ja käyttäydyn kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja että mitään hiljaiseloa ei olisi koskaan ollutkaan`? Paikalla on onneksi muitakin vieraita ja me tunnemme heidät eli ehkäjuttua piisaa hyvinkin. Ja meille syntyi juuri hiljattain kolmas lapsikin, joten varmaan sekin jo ns. murtaa muureja kun eivät ole vauvaa nähneet tämän tilanteen takia.

Vai onko kauhean vaivaantunutta?

Sait sitten sen kutsun, pitikö kysyä siitä lahjan antamisesta vai kutsuiko ilman?

Vie vaikka perinteiset suolaa ja leipää uuteen kotiin taikka kukkia ja kummipojalle tietysti se synttärilahja. Totea vaikka ensialkuun, että eipä ollakaan pitkään aikaan nähty ja esittelet tietysti sen uuden tulokkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Sait sitten sen kutsun, pitikö kysyä siitä lahjan antamisesta vai kutsuiko ilman?

Vie vaikka perinteiset suolaa ja leipää uuteen kotiin taikka kukkia ja kummipojalle tietysti se synttärilahja. Totea vaikka ensialkuun, että eipä ollakaan pitkään aikaan nähty ja esittelet tietysti sen uuden tulokkaasi.

Sain kutsun joo enkä kysynyt mitään asiasta vaan se tuli ihan postissa eilen. :)

Kummipojalle toki lahja ja se onkin ollut jo hankittuna pitkään. Oman poikani riemu oli valtava, kun kuuli että pitkästä aikaa mennään sinne.

No joku suola leipä, onni kauha jne hässäkkä tietty sellaista neutraalia uuden kodin onnea.
Mutta ilahtuisiko ystävä, jos vaikka antaisit lahjakortin, jossa lupaat hoitaa lapsia tai auttaa jossain hommassa.
Minun elämäni paras yllätys oli, kun eron jälkeen lähdin ekan kerran matkalla ja takaisin tullessa pyykkikori oli ihan tyhjä ja koti siisti. Ex miehen sukulaiset olivat auttaneet. ja kaappeja ei ollut siivottu / koluttu, mutta lattat pesty, köökki puunattu jne. Olin oikeasti liikuttunut, mulla oli arjessa lasten kans ihan tarpeeks puuhaa joka tapauksessa.

Itse veisin ehkä jonkun hienon kesäisen kukkakimpun (olettaen ettei ole allergiaperhe), jos en tietäisi mitään tarpeellista. Uuteen kotiin on hankala viedä mitään tavaraakaan, kun muutoksen(eron) myötä on voitu pistää kaikki uusiksi ja tyyli voi olle uudessa kodissa ihan erilainen kuin entisessä. Koriste-esineissä voi mennä helposti metsään ja käyttöesineet taas tuntuvat lahjaksi liian arkisilta -erityisesti jos ei ole varma että se tulee tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja lahjaksi:
Mutta ilahtuisiko ystävä, jos vaikka antaisit lahjakortin, jossa lupaat hoitaa lapsia tai auttaa jossain hommassa.

Tää olis kyllä hyvä, itsekkin tuota kaverilleni tarjosin erotilanteesa ja ystäväi otti avin kiitollisena vastaan. Tuosta ainakin kaverisi tietää että välität hänestä ja haluat auttaa a pitä yhteyttä kummilapseesi.

Yhteistyössä