mitä vauvalle mukaan kotiutumiseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yopa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yopa

Jäsen
08.03.2007
95
0
6
semmosta oon tässä pohtinu, että mitä kaikkea tarvii pakata vauvalle valmiiks ku isä tulee hakemaan kotiin.. mitä päälle ja saati kuinka paljon? la on elokuussa. antakaa nyt hyvät ihmiset vinkkejä. :D

Täällä toinen kpl miettii aivan samaa asiaa ja la elokuun eka... :) Mielessä kävi myös että onko se sitten kietaisupaitaa, lyhyt- vai pitkähihasta bodia millaisella kaula-aukolla yms. Ja millasta housuvaihtoehtoa löytyy? Turvakaukalon olen jo keksinyt välttämättömiin varusteisiin ja jonkinlainen päähinepipo. Hjälp?

Mie ainaki laitoin pikkusen kaikenlaista kampetta mukaan... että siitä voi sitten valita ku ei tiiä millaista ilmaa pitää sitten ku tullaan kotiin. Isi meillä sanoi ettei ainakaan osaa yksikseen täältä ottaa mitään vauvalle, niin pakkailin sille valmiiksi oikeastaan kaikkea mahollista. Ne vaatteet on niin pikkuisia ettei ne vie kassissa tilaa nimeksikään. :D

Meijän esikoinen syntyi viime elokuussa ja sillon oli tosi lämmin. Kotiuduttiiin sitten niin, että vauvalla oli päällä pitkähihainen kietasubody (tosi kätevä!), Veluuri potkarit, ihan ohuet tumput ja ohut hattu. Mukana oli myös peitto jonka olisi kaukalon päälle voinut laittaa jos olisi tarvinnut. Harso on hyvä ottaa jo kotimatkalle mukaan kanssa...

Meidän kuopus syntyi 12.7 viime vuonna ja silloin oli semmonen suht lämmin, mutta pikkusen tuulinen ilma. Mulla oli valmiiksi reppuun pakattuna ohut myssy ja ohut koko haalari, jotka sitten puin vauvalle. Oli siellä valmiiksi vähän lämpimämpääkin vaatetta (hiukka paksumpi collegepuku). Meillä ainakin hoitaja sanoi, että ei paljon enempää vauvalle päälle, kuin mitä itsellä on, jos on lämmin keli.

Mä oon pakannut kassiin...puolipotkuhousut, housut, lyhythihaisen bodyn ja pienen neuletakin, myssyn, lapaset, sukat ja sitten ylimääräisenä vielä yhdet potkuhousut ja harsoliinan. Sitterissä valmiina peitto,jos tarvitsee.

Itse ajattelin vauvalle pakata potkuhousut ja kietaisubodyn alusvaatteiksi ja siihen päälle sellaisen ohkaisen kokopotkupuvun. Sekä tietysti myssy ja sellaiset ohkaiset puuvilla tumput. Kaukaloon vielä peitto mukaan. Ja varmuudeksi ajattelin laittaa vielä mukaan ohuen fleecepuvun jos kuitenkin on viileä ilma.. Vauvelin kun pitäisi syntyä elo- syyskuun vaihteessa.
Periaatteessa kuitenkin tuollainen kietaisupaita tai -body on ensin alkuun ihan ykkönen, koska vauvalle se on paljon helpompi pukea päälle.
Itse pakkaan vauvan kotiutumisvaatteet ja peiton kaukaloon, jotta isukki voi tuoda sen sitten kun hakee pojan kanssa meidät kotiin.

meillä synty poika toukokuun lopulla, eli kesäkuun alkua oli kun päästiin sairaalasta. mä olin pakannu mukaan kaikkea mahdollista, ja ensisynnyttäjänä esittelin kotiinlähtöpäivänä nuttujani lastenhoitajalle ja kysyin, mitkä hän laittais päälle. se oli niitä ekoja tosi kesäisiä päiviä, ja lopputulos oli tämä:

- vaippa (tietty)
- lyhythihainen body
- puolipotkarit
- takki + "puolipotkarimaiset päällimmäiset housut" (ei kovin paksuja)
- tumput + villasukat
- pipo

pikkuvauva kumminkin palelee herkemmin kuin isot ihmiset, eli ota mukaan ainakin tarpeeksi lämmintä vaatetta ja jätä pukematta mitä ei tarvi. mullakin oli mukana vielä fleece-puku päällimmäiseksi, mutta sitä ei tarvinnu (toukokuussa oli niin vaihtelevia ilmoja, niinku voi elokuussakin olla minkälämpöistä vain, eli sairaalaan mennessäkään et voi tietää, onko lämmintä kun pääsette kotiin)

Uusimmat

Yhteistyössä