Mitä mukaan synnytyslaitokselle itselle sekä vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensikertalainen

Vieras
Auttakaapa kokeneemmat. Laskettuaika on vajaan kahden viikon päästä ja ajattelin pakata tässä tavaroita valmiiksi.

Joten mitä synnytyslaitokselle pitäisi ottaa mukaan itselle?

Entäs vauvalle? Ja millaisia vaatteita vauvalle mukaan, jos on pari astetta pakkasta ja automatka kotiin kestää kaksi tuntia?

Imetysliivit, tissinsuojia, koskmetiikkaa:rasvaa, hammasharja, tahna, shamppoo, hoitoaine,hiustenlaittotuotteet, harja, kotiinlähtövaatteet (löysät),pitkiä terveyssiteitä , jos ei tykkää käyttää sairaalan paksuja siteitä. . Vauvalle body, sukkahousut/potkupuku, töppöset, tumput, hattu, toppahaalari, kaukalo. Isähän kerkeää tuodan sitten vauvan tarvikkeet.

itselleni oli mukana kotiintulovaatteet, neuvolakortti, kilo satsumia, suosittelen lukemista, aika kävi pitkäksi osastolla, shampoo, hammasharja ja tahna.

vauvalle kotiintuloasu, esim potkarit ja body toppapuku.

Itsellesi ainakin hygieniatarvikkeet, liivinsuojia, imetysliivit, alushousuja jos et halua sairaalan verkkopöksyjä käyttää, siteitä jos et sairaalansiteistä tykkää, luettavaa, kamera, jotain syömistä, kotiinpaluuvaatteet. Vauvalle kannattaa vaatteet laittaa vaikka pussiin ja turvakaukaloon niin isukki (tai kuka teitä tuleekaan hakemaan) voi ne ottaa mukaan kun tulevat teitä laitokselta hakemaan. Vauvalle sisävaatteet ja toppapuku yms. jos tosi kylmää niin villapuku vielä alle.

Vauvalle hoitokassiin kotimatkalle hoitoalusta esim. froteemuovi, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, pulautusriepu, tutti tuttiketjussa ja varatutti (jos syö tuttia), purkki Tuttelia ja tuttipullo (jos syö pullosta), vaihtovaatteita.

Kannattaa miettiä noita imetysliivejä, itsellä rintojen koko kasvoi maidonnousun myötä a->d-kuppiin joten liivit ei sitten mahtuneet niin millään. Joten suosittelen että hankit jonkun toppimaisen liivin joka joustaa niin saat ne liivinsuojat pysymään paikoillaan ja voit ostaa imetysliivit sitten kun se maito on noussut ja tiedät millaiset melonit sulle tulee. :)

ja tietty kamera meinaan meiltä se unohtu siinä hässäkässä ja kyllä harmitti :( ja mä vetelin myös hieman luumua,koska mulla ainakin oli kauhee kammo vessassa käynnistä :ashamed: ja sukkia mulla oli myös omia

Ainakin jyväskylän sairaalassa oli aina ruokien ja kahvin kanssa tarjolla jotain luumunektaria/mehua ja luumuja. ja jos tarvitsi niin niitä sai myös muulloin kun ruualla kun vain pyysi.
Ne sairaalavaatteet on oikeasti kamalia mutta kyllä niitä sen pari päivää pitää niin ei tule pyykkiä heti kotiinviemisiksi. paitsi sukkia varasin itelle mukaan, ne sairaalan sukat ei pysy jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ensikertalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
homma vaikka bepanthenia jo valmiiks, voi tarvita rintohin imetyksen alkupäivinä

OK. Sitä on jo valmiina

Sairaalasta saa tissirasvaa kyllä alkupäiviksi. Ja sairaalan verkkohousut on ihan ehdottomat, kun on kipeä pyrstö. En olisi kotimatkallekaan voinut omia alkkareita pukea. Varastin myös kotiin niitä verkkohousuja ja megasiteitä :whistle: :ashamed: .

Itselleni olen ottanut vain puhtaat kotiintulovaatteet (housut joustavalla vyötäröllä) ja hygieniavälineet. Ja tietysti lukemista, vauvan eka vuorokausi on aika rauhallinen.

Mies on sitten tuonut vauvalle nätit kotiintulovaatteet sukupuolesta riippuen, kotiin olen jättänyt kaksi vaihtoehtoa, ja sään mukaiset ulkovaatteet. Ja kopan tietysti.

Mies on tuonut eväitä, video-ja tavallisen kameran ja kanssa lukemista, varmuuden vuoksi. Ja kännyköitä saa yleensä käyttää, eli se mukaan.

Yhteistyössä