Mitä vastaisitte tälle huutis myyjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

manna-

Jäsen
14.04.2008
628
0
16
tuote jota tarvitsen (eräs vaunujen osa) ja olen etsinyt, löytyi huutiksesta, niitä ei helposti löydy.
Siinä oli aloitushinta ja osta heti hinta joka on puolet enemmän kuin aloitushinta.
Laitoin huudon, ja arvasin että ei luultavasti kukaan muu tuu tuotetta huutamaan ja olin iloinen että saan sen hyvään hintaan.
Nyt myyjä kirjoitti, ja pyysi että voisin ostaa sen osta heti hintaan koska hänellä on muutto ja haluaisi päästä nopeasti eroon. Sanoi myös että silloin ei tulisi postimaksuja (jotka ei kuitenkaan olisi läheskään niin kalliit kuin ero laittamani huudon ja osta heti hinnan välillä).

Eli toisin sanoin on varmaan katunut että tuote menee halvalla, mutta itsepä ei ole laittanut hintavahtia. Ja olin joka tapauksessa ajatellut että sovittaisiin tapaamisesta (koska sekin oli ilmoituksessa vaihtoehtona) jolloin postikuluja ei edes tulisi.

En vaan tajua mitä sanoa, olen jo kerran vastannut myyjälle että en haluaisi ostaa osta heti hintaan (jos se olisi ollut ainoa hinta olisin varmasti nähtyäni tuotteen ostanut sen siihen hintaan jos olisi ollut hyväkuntoinen) mutta koska huudossa kerta oli halvempi huutohinta niin ei mielestäni ole reilua vaatimalla vaatia minua ostamaan osta heti hintaan...

miten saan tämän selvitettyä ilman että tästä vielä seuraa jotain negatiivistä palautetta. En ainakaan itse koe että voin antaa positiivistä palautetta myyjälle, mutta usein käy niin jos itse antaa vaikka neutraalin että toinen kostaa ja antaa neutraalin palautteen takaisin!!

Nosta tarjoustasi vähän, vaikka puoleen väliin aluksi tarjoamastasi ja osta heti -hinnasta sekä sovi niin että haet tuotteen. Kun kerran ehdottomasti tuotteen haluat.

Jos saat aiheetooman negan/neutraalin niin kyllä ylläpito sen poistaa.
Periaatteessa myyjä toimii vasten sääntöjä kun ei myy huutokauppa hintaan.

Lisäystä:
Toisaalta, kun myyjä haluaa päästä tuotteesta "nopeasti" eroon, voisi myös sanoa että pääsee siitä nopeasti eroon huutamallasi hinnalla tai saa nähdä sen vaivan että laittaa tuotteen uudelleen myyntiin. Ja tässä tapauksessa sinä voit antaa myjälle negan palautteen koska ei myynytkään tuotetta huutohintaan... Kyllä hän sen tosiaan myy kun kerran eroon haluaa päästä "nopeasti" pienemmälläkin hinnalla, kun ei niitä muita huutajiakaan ollut.

Viimeksi muokattu:
Myyjä on tehnyt ehdotuksen, ja sinä voit kieltäytyä ehdotuksesta. Miksi et voisi antaa positiivista palautetta, jos kaupat sujuvat muuten hyvin? Ei kai tuolla huutonetissä olla bestistä etsimässä, vaan ostamassa ja myymässä tavaraa?

Myyjä on tehnyt ehdotuksen, ja sinä voit kieltäytyä ehdotuksesta. Miksi et voisi antaa positiivista palautetta, jos kaupat sujuvat muuten hyvin? Ei kai tuolla huutonetissä olla bestistä etsimässä, vaan ostamassa ja myymässä tavaraa?

no ehkä olen tottunut parempaan yhteydenpitoon noin muuten (lupasi kuvia, ei lähettänytkään yms) ja jotenkin toi kaksinkertaisen hinnan vaatiminen tuntuu jotenkin huutokauppa sääntöjen vastaiselta. Ei ole kyseessä uusi myyjä, jos olisi niin ymmärtäisin ettei esim tiennyt hintavarauksesta ja olisi laittanut liian matalan hinnan alkuun. Mutta koska tuotteesta ei ole kuvia tai pahemmin muuta tietoa (oon jopa miettinyt onko varastettu tai jotain) niin mielestäni on liikaa vaatia ostamaan kalliimmalla sikaa säkissä...

Sanot, että odotat mieluummin kohteen sulkeutumista, koska hinta on todennäköisesti sinulle näin halvempi. Sitten odotat, mitä myyjä sanoo. Sitten, kun (jos) kaupat on tehty, laitat palautetta sen mukaan miten kauppa meni.

En varmaankaan itse vastaisi muuta kuin että, tuotteesta pääsee kyllä pian eroon kun sen tulen hakemaan ja hinnaksi maksan sen mitä huusinkin. En laittaisi negaa, jos tuotteen saan haluamaani hintaan. Jos myyjä ei tule vastaan niin antaisin asian olla, jos siis se osta hinta on niin törkeä ettei viitsi maksaa, meitä on niin moneen junaan.

Sano että jos haluaa nopeat kaupat, sulle kyllä sopii että hän sulkee kohteen aikaisemmin. Saa sen kaupan suljettua heti myyjän puoleltakin, ei osta heti - hinta oo ainoo konsti.

Sanot myyjälle, että valitettavasti en aikonut maksaa noin paljon tuotteesta. Ja Myyjä voi sulkea kaupan aikaisemmin ja se summa mikä huudossa silloin on, on se millä kauppa käydään. Piste ja hymiö perään :)

Yhteistyössä