Mitä vanhemmille lapsille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tsemppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tsemppi

Vieras
Sain tietää kierukasta huolimatta, täytenä yllärinä olevani raskaana. Lapset nyt 3v ja 2v ja töihin paluu ens kuussa edessä. Isommat menevät ekaa kertaa päiväkotiin. Nyt ollaan alkujärkytyksestä selvitty ja yhtäkkiä tämä pikkukolmonen tuntuu tervetulleelta ja halutulta :)

Töihin mun on nyt siis hetkeks mentävä, vielä selvitellään, josko mun vanhemmat jaksais olla isompien lasten kanssa tän 9k ettei tarvis totutella päikkyyn ja sit heti kohta taas jäädäkin pois. (Miehellä vuorotyö ja mulla säännöll päivätyö niin hoitoajat n 5h päivässä max, miehellä paljon arkivapaita.)

Kysymys kuuluukin, miten te tekisitte, eli laittaisitte isommat päikkyyn ja säilyttäisitte paikar (esim 2pvää vkossa) siellä vauvan synnyttyäkin (lapset silloin siis 3v10kk ja 2v7kk ikäiset...) vai nyt tuo isovanhempien kotihoito vauvan syntymään asti ja sitten ensi syksynä kerhoon isommat? Onko kerho kerran viikossa vaan? Riittääkö se tuon ikäisille? Vai tarvitsevatko kotihoidon lisäksi vielä mitään?

Tuntuu, että kaikki 3v ikäiset on jo kerhoissa tai hoidossa.. Ja esikoinen silloin jo lähemmäs 4v.

Tuntuu, että jotain sosiaalisuutta jo sillon tarvis, mutta mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Laittaisin päiväkotiin ja pitäisin osa-aikaisena vauvan synnyttyä.

Miksi oi miksi? Pk:ssa työskennelleenä ja muutaman pk:n toimintaa seuranneena en todellakaan omiani vie päiväkotiin ellei ole pakko (=olen itse töissä).

Yhteistyössä