Mitä vähemmän koulutusta sitä enemmän lapsia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja incognito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri näin, ja lisäisin vielä että kotiäiti ei tarvitse työyhteisöä määrittämään itseään tai oikeuttamaan olemassaoloaan. Kenenkään ei myöskään tarvitse olla kotona ikuisesti, vaan itseään voi lähteä toteuttamaan vanhempanakin. Silloin sitä aikaa vasta onkin.
Aivan. Mä lisäksi luulen, että aika harvalla niissä työkavereissakaan mitään varsinaisia ystäviä on, joten työkavereiden seura ei vastaa ystävien seuraa. Jonkinlaista mielikuvituksen puutettakin ehkä on, jos ei keksi elämäänsä muuta mielekästä tekemistä kuin työ.

Onko joku muu tehnyt saman havainnon, että äideillä, jotka ovat kouluttautuneet vähemmän ja/tai joiden työpaikka ei ole haasteellisimmasta päästä tai sitten työtä ei ole lainkaan, tehtailevat lapsia parin-kolmen vuoden välein eli aina, kun kh-tuki olisi loppumassa...?
Tiedän toki korkeasti koulutettuja naisia, joilla on paljon lapsia, mutta jotenkin vaan olen tehnyt havainnon, että usein lapsia tehdään kenties siksi, ettei tarvitse palata töihin tai työn hakuun. Sääli, jos se oikeasti on syy lapsen tekoon. Vaikka ei kai sellaista kukaan ääneen myönnä.

:) Mä "tein" lapset kyllä rakkaudesta enkä suinkaan että saisin huimat 300e tilille rahaa :D Ja vielä lapsilla 2 vuotta ikäeroa ;) Mutta onhan niitäkin jotka "tekee" niitä rahan takia ja se on hirveää... :( Tietty niitä varmasti oppii rakastamaan mutta "tekotyyli" on tökerö :/

Juuri näin, ja lisäisin vielä että kotiäiti ei tarvitse työyhteisöä määrittämään itseään tai oikeuttamaan olemassaoloaan. Kenenkään ei myöskään tarvitse olla kotona ikuisesti, vaan itseään voi lähteä toteuttamaan vanhempanakin. Silloin sitä aikaa vasta onkin.

Kuka nyt muutenkaan tarvitsee työyhteisöä määrittämään itseään tai oikeuttamaan olemassaoloaan?

mä aina pienenä aattelin et haluan lapsia nuorena jaksan paremmin touhuta niiden kanssa ja isovanhempana sitten hoitaa lapsenlapsia.
No peruskoulun jälkeen olin töissä vuoden kun halusin varmistus haluanko lastenhoitajaksi..(ylläri)..
sitten kerkisin yhden vuoden käymään lähihoitajakoulua kun sain vauvan.
en olis millään halunnut pitää vauvaa silloin mut mies halus ehdottomasti, halusin käydä ensin kouluni loppuun ja olla töissä edes hetken. pidettiin lapsi ja eiköhän se vauvakuume siinä raskauden edetessä iskenyt muhunkin. ammattia ei vielä ole,mutta töissä olen välillä ollut.
nyt olen ollut kotona yli vuoden tuon pienimmän kanssa ja neljättä odotellaan.
kyllä sen ekan jälkeen olen halunnut lapset pienillä ikäeroilla,mutta aina se ei ole mahdollista. kakkosen ja kolmosen välillekin tuli 5vuotta ikäeroa. ei niitä niin vaan tehdä 3 vuoden välein.

musta on ärsyttävää kuinka täällä nuoria äitejä aina haukutaan kun ei ole ammattia ja paljon lapsia ym ym!

Itseä ei kiinnosta ollenkaan työelämän haasteet, eikä muutenkaan kiinnosta olla kenenkään työorja. Perhe-elämän haasteet sen sijaan kiinnostaa. :) Useammasta lapsesta haaveillaan, ja lasten ikäerot määräytyy ihan muitten seikkojen mukaan kuin tukien saamisen.

[QUOTE="vieras";22243905]Kuka nyt muutenkaan tarvitsee työyhteisöä määrittämään itseään tai oikeuttamaan olemassaoloaan?[/QUOTE]

Moni, sen olen keskusteluissa huomannut :D

Minä olen KUUDEN lapsen kolmekymppinen kotiäiti ;) olen ollut kotona kohta 10 v. Tää on MUN elämäni ja valintani enkä aio työelämään tai opiskelemaan vielä moneen vuoteen. Korkeakoulututkinnon omaan.

ja en muutenkaan ymmärrä tuota että joku sanoo että lapsia tehdään rahan takia, pienillä rahoilla elätetään perhe, ja lapset ja eläminen maksaa.. varsinkin nykyään :)

toki tiedän itsekin alkoholisteja joilla lapsia ja niiden lapsilisät menevät viinaan ei lapsiin.

Onhan se tällä palstallakin nähty että mitä huonompi koulutustaso,mitä vähemmän on oltu työelämässä,sitä enemmän lapsia.
Joskus vaan tulee eteen tilanne ettei yhteiskunta elätä vaan pitää mennä itse töihin.
Siinähän sitten menee kun helmoissa pyörii kymmenen muksua.

Onhan se tällä palstallakin nähty että mitä huonompi koulutustaso,mitä vähemmän on oltu työelämässä,sitä enemmän lapsia.
Joskus vaan tulee eteen tilanne ettei yhteiskunta elätä vaan pitää mennä itse töihin.
Siinähän sitten menee kun helmoissa pyörii kymmenen muksua.

Jos tekee 3v ikäerolla 10 lasta ja nuorimmaisenki hoitaa kotona 3v, ni eipä siinä töihinmenovaiheessa kovin montaa pientä ole.