Mitä vaatteita tai asusteita ette missään nimessä osta käytettynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puhiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puhiina

Vieras
Vai onko teillä sellaisia?

Minä ostan uutena lasten kengät ja kaikki alusvaatteet. Siinä tapauksessa saatan ostaa kirppikseltä noita edellisiä, jos ne ovat selvästi uusia (esim. paketissa yms).

Omia alusvaatteita en osta käytettynä. Enkä lapsillekaan osta käytettyjä alusvaatteita, mutta joitain sukulaisilta saatuja pikkareita on kyllä ollut käytössä. Toisaalta käytettyjä kestovaippoja ostin kyllä, ja myös uikkareita olen lapsille kirppikseltä ostanut.

Muuten olen kirppisten suurkuluttaja.

En osta itselleni alusvaatteita käytettynä (paitsi jos laput kiinni). En osta kosmetiikkaa käytettynä.

Lapsille ostan uudenveroisia kenkiä ja joskus alusvaatteitakin.

En osta käytettynä kenkiä juhlakenkiä lukuunottamatta ja itselleni en osta alusvaatteita käytettynä. Sen sijaan lapsilleni olen ostanut käytettyjä alushousuja, jos ovat olleet siistejä.

Noista lasten alusvaatteista tuli mieleen kirja, jonka olen lukenut Tarzanin tunteet -nimisen kirjan, jonka on kirjoittanut Katarina Mazetti. On muuten loistava kirja. Tässä kirjassa köyhä yksinhuoltaja äiti murehtii, kun kirppiksellä ei myydä alushousuja.

En osta käytettyjä kenkiä, sukkia, alusvaatteita, lakanoita, pyyhkeitä.... tulee nyt ekana mieleen. ENkä siis ota vastaan edes lahjoituksina. Itseasiassa ostan tosi vähän käytettyjä vaatteita/tavaroita. EN vaan jaksa kierrellä kirppareita. Joskus ostan nuorimmalle huutiksesta jotain, mutta aika vähän sieltäkään.

Mä en osta kaupasta uusin oikeastaan muuta kuin ruoan ja veskipaperin. Kaikki muut ostan käytettynä, jos vain löydän. Käytännössä vaatteista aikuisten alusvaatteet ja sukat on kaikki uutena, kun ei niitä liiemmin kirppareilta löydy. Lastenkin osa alusvaatteista ja sukista on uusina. Kengät ostan käytettynä, jos vain löydän, mutta esim. pojille miestenkokoon siirtyessä en ole enään yhtään hyväkuntoista kenkää löytänyt ja kun en saa poikia kirppareille sovittamaankaan, niin se on aika mahdotonta. Pienten lasten kengät on lähes kaikki kirppareilta ja omistanikin osa.

Yhteistyössä