mitä vaatteita kirpputorilta uskaltaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eka kertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eka kertalainen

Vieras
En ole aiemmin kirpputoreilla käynyt mutta nyt ajattelin lastenvaatteita mennä katselemaan/ostamaan. Mitä vaatteita kirpputorilta kannattaa ostaa ja mitä ei? Esim. onko päähineet sellaisia ettei kannata, jos voi olla täitä? tai sitten kengät, onko muotoutuneet toisen jalassa huonoksi?

Pesettekö kirpputoriostokset, missä asteessa? Ehkä hassu kysymys mutta uskaltaako sieltä leluja ostella tai voiko niistä vaatteista tai leluista saada lapsi jotain tautia, flunssaa tai vatsatautia tms..?

ehkä on parempi että et mee jos se on noin vaikeeta :O
tottakai voi ostaa pipoja, mä ainaki pesen kirpparivaatteet aina. l'hes kaikki meidän lasten kengät on ostettu käytettynä. kunhan kantaläppä on jämäkkä, on ihan kelvollisia

No kaiken minkä voit pestä normaalisti pesukoneessa voit varmasti huoletta ostaa :)

Kengissä itse käytän harkintaa enemmän, koska tosiaan linttaan astutut kengät ei ole hyvät pienelle jalalle. Mutta esim. kumppareita, kesäsandaaleja, juhlakenkiä olen ostanut ihan huoletta.

Pehmoleluja en oikein osaa ostaa, kun niitä ei välttämättä voi pestä ja jotenkin ehkä vähän karsastan ajatusta toisen lapsen kuolasta :D

Kyllähän sieltä moni ostaa kaiken, mutta itse ostan harkiten. Mielellään sellaisia vaatteita jotka voi pestä 60 asteessa tai ainakin pestä ja silittää. Vaippoja/pikkareita en ostaisi. Täit taitaa lähteä saunassa.....Kengät ostaisin vain jos todella hyväkuntoiset......Oma harkinta siis :)

No järki käteen nyt ekakertalaisellekin...

Meinaatko sä että ne täit (jos niitä nyt jostain kumman syystä olis siinä pipossa tarjolla) kestäis pesun läpi elinvoimaisina?

Itse en osta koskaan kenkiä, sillä ne todellakin muotoutuvat käyttäjänsä jalan mukaan. Ne meillä ostetaan aina uutena. Kaikkea muuta sitten ostankin, mutta - tietenkin - pesen ne kotiin tultaessa ihan normaalina pyykkinä.

Voi kai se lapsi saada teoriassa jonkun pöpön niistä leluista tms. mutta ihan yhtä hyvin sen saa käymällä kaupassa, matkustamalla bussissa tai asioimalla pankissa.

[QUOTE="Jepulis";23557368]No järki käteen nyt ekakertalaisellekin...

Meinaatko sä että ne täit (jos niitä nyt jostain kumman syystä olis siinä pipossa tarjolla) kestäis pesun läpi elinvoimaisina?

Itse en osta koskaan kenkiä, sillä ne todellakin muotoutuvat käyttäjänsä jalan mukaan. Ne meillä ostetaan aina uutena. Kaikkea muuta sitten ostankin, mutta - tietenkin - pesen ne kotiin tultaessa ihan normaalina pyykkinä.

Voi kai se lapsi saada teoriassa jonkun pöpön niistä leluista tms. mutta ihan yhtä hyvin sen saa käymällä kaupassa, matkustamalla bussissa tai asioimalla pankissa.[/QUOTE]

Ostatteko jokaiselle lapselle aina uudet kengät, vai periikö pienemmät vanhemmilta?

itsellä ovat olleet käytössä jos kuinka monet kenkulit kirppiseltä ja hyvin ovat osansa hoitaneet. jopa lapsella, mutta nykisin ei enää löydä sopivia. juurikin aamusella tepastelin erittäinkin ihanilla kengillä jotka olen kirppiselt ostanut.

[QUOTE="vieras";23557376]Ostatteko jokaiselle lapselle aina uudet kengät, vai periikö pienemmät vanhemmilta?[/QUOTE]

Tää ei ollut mulle mut sotkeudun silti, meillä kummallekkin lapselle ostetaan uudet kengät..muita vaatteita kierrätetään...

Laitan heti kaikki kirppisostokset muovipussisa pakastimeen 2-3 päiväksi. Takuulla kuolee kaikki salamatkustajat. Sen jälkeen vielä pesu, niin ei takuulla löydy ylimääräistä elämää.

[QUOTE="vieras";23557376]Ostatteko jokaiselle lapselle aina uudet kengät, vai periikö pienemmät vanhemmilta?[/QUOTE]

Joo, meillä on 3 lasta ja ainoat kengät jotka kiertävät on kumpparit - olettaen, että niitä on käytetty vähän ja pohjat ovat "kuin uudet", ei linttaan astutut. Ja ihan ekat vauvakengät on voinu saada armon seuraavan jalassa jos ovat todella hyväkuntoiset (ne kun eivät yleensä vielä muokkaannu jalassa).

Tässä menee mun raja kirppistelyn suhteen. Kaiken muun ostan mieluusti käytettynä (toki osan myös uutena), mutta en kenkiä enkä turvavälineitä (kuten turvaistuimia).

muovisia ja puisia leluja ja pahvikirjoja olen ostanut. pehmoleluja en kun niist ei tiedä kuka niitä on syönyt.
ei mitkään täit tai vatsatautipöpöt elä pitkään esineissä. kannattaahan ne pipot pestä ennen käyttöönottoa.

Itse pesen kaikki kirppikseltä ostetut vaatteet ennen käyttöä, ja kyllä olen päähineitäkin sieltä ostanut.

Kenkiä ostan vain, jos on uudenveroiset , pohjasta näkee aika hyvin kuinka paljon kenkiä on käytetty.

Lelut pesen ennen käyttöönottoa yleensä Tolulla.

Rohkeasti vaan kirppikselle katselemaan ja ostoksille, siinä säästää pitkän pennin!

No olipa kysymys. Kyllä mä olen "uskaltanut" ostaa kirppareilta aivan kaikkea,myös päähineitä,kenkiä,pikkuhousuja ja sukkia. Ei ole tullut ikinä mieleenkään että siinä jotain uskaltamista olisi,huoh. Älä tee asiasta turhan vaikeaa ja monimutkaista niin saat kivoja kamoja halvalla ja kirppareilla on tosi kiva käydä kun ei tiedä mitä kivaa milloinkin tulee vastaan.

[QUOTE="höh";23557518]No olipa kysymys. Kyllä mä olen "uskaltanut" ostaa kirppareilta aivan kaikkea,myös päähineitä,kenkiä,pikkuhousuja ja sukkia. Ei ole tullut ikinä mieleenkään että siinä jotain uskaltamista olisi,huoh. Älä tee asiasta turhan vaikeaa ja monimutkaista niin saat kivoja kamoja halvalla ja kirppareilla on tosi kiva käydä kun ei tiedä mitä kivaa milloinkin tulee vastaan.[/QUOTE]

Ostatko käytettyjä pikkuhousuja???

Ainoa mikä tulee mieleen, etten ole kirppikseltä ostanut on aikuisten alusvaatteet ja käytetyt tutit/tuttipullon tutit.

Käytettyjä kestovaippoja olen osatanut, kuin myös pipoja ja moooonet kengät sekä itselleni, että lapsille. Kenkien tulee toki olla hyväkuntoisia, eikä ne tule ns. ykköskengiksi.

Ostan pipoja ja kestovaippojakin, pesen ne normisti pesulapun mukaan. Kenkiä ostan joskus itselle jos on uudenveroiset. Lapselle en aio ikinä ostaa kirpparilta kenkiä (enkä kierrättäisi kenkiä lapselta toiselle omassakaan perheessä). Leluja ja astioitakin ostan, ihan kaikkea mahdollista mielenkiintoista mitä kirpparilla tulee vastaan. Vaatteet pesen ennen käyttöä, ihan kuin kaupastakin ostetut vaatteet pesen.

Tää ei ollut mulle mut sotkeudun silti, meillä kummallekkin lapselle ostetaan uudet kengät..muita vaatteita kierrätetään...

Ei multakaan kysytty, mutta vastaan silti, että meillä ostetaan kaikille kaikki kengät uusina. Kasvavan lapsen jalkaan ei ole hyvä käytetty kenkä, joka on muotoutunut toisen ihmisen jalan mukaan. Kumppareita ja juhlakenkiä voinee kierrättää, kun ne ovat harvemmin jalassa. Tosin minä ostan kumpparitkin uusina.

Olkaapa tarkkoina kirpparilta ostaessa, koska vaatteiden ja tekstiileiden mukana voi tulla vyöihrakuoriaisia ym. mukana ja jos niitä saa kotiinsa, on todella hankala hävittää.

Toiseksi vaatteet kannattaa haistella, jotta ainakin pahimmat hometaloissa olleet vaatteet jäävät ostamatta. Jos haisee tunkkaiselle, maakellarimaiselle tms. niin ei kannata ostaa. On todennäköisesti ollut hometalossa.

En osta mitään alusvaatteita kirpparilta kenellekään, vaan ne kaikki ostetaan aina uusina. Kirpparilta voin ostaa housuja ja paitoja, mutta vain hyväkuntoisia ja ehjiä, ei haisevia eikä saa olla mitään ötököitä.

Kerran ostin lapselle takin kirpparilta ja kun tulin kotiin ja rupesin laittamaan sitä pyykkikoneeseen, ihmettelin, miten niin home haisee ja kun nuuhkin takkia tarkemmin, niin takki haisi voimakkaasti homeelle. Ihmettelin kun en ollut sitä kirpparilla haistanut, vaikka olin pikaisesti sitä nuuhkaissut siellä. Nakkasin takin roskiin.

Ostan sellaista, minkä voi pestä. Ja pesen heti, saman tien.

Kengistä kannattaa ulkopohjan lisäksi tsekata sisäpohja, jos siellä on yhtään toisen käyttäjän jalan mukaan painunutta pohjaa, niin jätän ostamatta.

Yhteistyössä