Äitini haluaa ostaa minulle vaatteita (noloa,mutta totta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuongelma

Vieras
Joo-o 35-vuotta ikää, mutta äidilläni on joku käsittämätön halu raahata minua vaatekauppoihin ja jopa ostaa minulle vaatteita.

Olen joutunut elämään pidemmän aikaa säästeliäästi ja vaatteisiin ei juuri ole ollut varaa, ja ne mitä on niin käytän kyllä loppuun asti. (Ja rehellisesti sanottuna en ole edes oikein kiinnostunut vaatteista. ostoksilla käyminen ja vaattreiden sovittaminen on mielestäni lähinnä rasittavaa), mutta kyllä minä nyt sentään omat vaatteeni kykenen ostamaan.

Ja vaikka periaatteessa voisinkin olla kiitollinen avusta, niin ongelmaksi muodostuu se, että ne vaatteet, joita äitini minulle ehdottelee ovat rehellisesti sanottuna joko rumia tai ainakin tarkoitettu jollekin eläkeläisille. (Kertonee paljon, että äitini mielestä minun tulisi käyttää vaatteita, jotka on ostettu paikasta jonka asiakaskunnan keski-ikä on suunnilleen 50 vuotta). Ja en nyt ole ihan valmis näyttämään eläkeläiseltä kolmekymppisenä.

No, ehkä olen kiittämätön ja pinnallinen, mutta en nyt välttämättä haluaisi vaatteita, joissa näytän aivan kammottavalta.

Anna kun arvaan: oma tyylisi on matalakantaiset kengät ja metsänvihreää tai harmaata. Äitisi ehdottelee naisellisia neuleita ja korkokenkiä? Äitisi mielestä et pukeudu tarpeeksi tyylikkäästi ja siksi niin kovasti ehdottelee sinulle vaatteita.

Ehkä teidän kannattaisi keskustella asiasta avoimesti ja ennen seuraavaa ostoskierrosta katselisitte ensin vaikka jostain postimyyntikuvastosta tai naistenlehdestä vaatteita ja sinä esittelisit niitä, joista sinä tykkäät. Näin äitisi olisi edes vähän helpompi löytää myös sinua miellyttäviä vaatteita. Selvästi äitisi tykkää shoppailusta, joten saattaisi tykätä ihan yhtä paljon niiden sinuntyylisten vaatteiden etsimisestä.

Mikä tossa on ongelma? Viet äitisi siihen liikkeeseen mistä vaatteita haluat/yleensä ostat ja katotte jotain kivaa sieltä. Tai äitisi antaa sulle rahaa ja käyt ite ostamassa mieluisiasi vaatteita.
Mun äidillä ja mulla on ainakin niin erilainen maku ettei voida ostaa vaatteita toisillemme. Äiti tosin silti välillä ostaa mutta ei osu kyllä yhtään..

Yhteistyössä