Mitä unohdit tai et vain tajunnut ostaa/hankkia vauvaa varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähän..?

Vieras
Tässä mietin näitä hankintoja vauvalle ja mietin, että jos nyt en vain tajua tai muista hankkia jotakin oleellista. Vaatteita, sänky, vaunut, amme, sitteri ainakin on.. Tuttipullo varalta ja korviketta pari.

No, mä en ollut ostanut ollenkaan korviketta, ja koko ajatus tuntui ihan vieraalta koska olin vakaasti päättänyt imettää. Niin siinä kuitenkin kävi, että heti kun laitokselta päästiin, oli korviketta mentävä hakemaan kun asiat ei mennytkään ihan suunnitellusti. Tuttipullo oli kyllä varalla.

Sori, mut mihin tarvitaan Lamisilia vauvan kanssa?

Mullakin noi rintakumit-pumppu oli semmoset mitä tarvin einkä ollut etukäteen hankkinut. Tuttipullot taas turhia, niitä ei tullut käytettyä kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja olsidugh:

Mullakin noi rintakumit-pumppu oli semmoset mitä tarvin einkä ollut etukäteen hankkinut. Tuttipullot taas turhia, niitä ei tullut käytettyä kertaakaan.

Mä ainakin tarviin nännäihin kun poika ei imenyt kumin läpi. Ja ai kun rinnat
Lansinolia siis käytin

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:

Oisko kuiteski ollut lansihnol?

tarpeeksi pieniä vauvanvaatteita ei ollut. suolatippoja, nenänniistäjä. ja rintapumppu oli hyvä, kun rinnat pakkaantuivat. sinänsä jää vähälle käytölle, joten kannattaa kysellä saisiko joltain lainaksi.

kestoliivinsuojat parempia kuin kertikset.. ostin synnytyksen jälkeen paketillisen kertissuojia, ja yhden parin käytin - jäivät rinnanpäihin kiinni ja kävi pirun kipeää!!! |O kestot peseytyy siinä missä muukin pyykki, eikä tule kyllä liikaa ylimääräistä pyykkiä ;)

imetysliivejä piti ostaa synnytyksen jälkeen..jotka tosin oli turhat kun imetys ei sitten onnistunutkaan. cuplatonia ja rela-tipat ostin vasta kun vatsavaivoja alkoi tulla pienelle.

esikon vauva-aikana en tajunnut ostaa mikrosterilointilaitetta pulloille, pumpulle ja tuteille. nyt hankin sen (toisen la 22.12. ) koska en jaksa sitä kattilassa keitto rallia. :x

Disflatyl osotettiin vasta kun osoittautui mahapuruiseksi lapseksi. Lansinoh täytyi myös käydä ostamassa. Muuten oli kyllä juuri oikeat kamppeet ja mitään ylimääräistä ei ollut. Kolmannella oli sitteri ostettu turhaan kun ei siinä istunut. Nyt neljännelle taitaa unohtua ostaa tuttipullon tutit.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:

Oisko kuiteski ollut lansihnol?

nii ku eiks lamisil oo jalkasienilääke :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
kestoliivinsuojat parempia kuin kertikset.. ostin synnytyksen jälkeen paketillisen kertissuojia, ja yhden parin käytin - jäivät rinnanpäihin kiinni ja kävi pirun kipeää!!! |O kestot peseytyy siinä missä muukin pyykki, eikä tule kyllä liikaa ylimääräistä pyykkiä ;)

imetysliivejä piti ostaa synnytyksen jälkeen..jotka tosin oli turhat kun imetys ei sitten onnistunutkaan. cuplatonia ja rela-tipat ostin vasta kun vatsavaivoja alkoi tulla pienelle.

esikon vauva-aikana en tajunnut ostaa mikrosterilointilaitetta pulloille, pumpulle ja tuteille. nyt hankin sen (toisen la 22.12. ) koska en jaksa sitä kattilassa keitto rallia. :x

Mitä kestoja käytät? Minä olen saanut erilaisis tätiltäni ja kaikki ovat tähän asti antaneet läpi :( Pakko on ollut pitää kertiksiä ja ne tarttuu ihoon kiinni :(

Noh, mies juoksi ekoina päivinä ainakin apteekissa hakemassa suolatippoja ja vanupuikkoja.
Vaaleanpunaisia bodyja piti tietty myös saada heti pikkuneidille (ei tiedetty sukupuolta etukäteen).
Ja sitten myös hankki semmoisen himmennyssarjan vauvan huoneen valoihin, että pystyin pitämään hämärän valaistuksen huoneessa imetyksen ja vaipanvaihdon aikana.
Ja varmaankin puhdistusliinoja pepun pesuun. Vastasyntyneelle sujui yöpesut mukavasti noilla.

ekan synnytyksen jälkeen se jälkivuoto tuli tosi yllätyksenä! en tienny että sitä tulee niiiiin paljon ja niin kauan :x
mies joutu heti tokana kotipäivänä ostamaan siteitä :D
eli niitä kannattaa varata ja paljon. ja isoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:

Mitä kestoja käytät? Minä olen saanut erilaisis tätiltäni ja kaikki ovat tähän asti antaneet läpi :( Pakko on ollut pitää kertiksiä ja ne tarttuu ihoon kiinni :(

Mulla on kaikki ollu tsi (jonkun muun tekemiä ), niissä on ollu imuna ainaki flanellia ja bambua, ja kosteussuojana pul. Kannattaa ostaa kunnon bambusuojat kosteussuojalla, luulisi pitävän! Bambuisia täytyy vaan pestä ennen käyttöä jotta ne saavuttaa imukykynsä.

yks turha hankinta meille oli imetystyyny. samoin isot siteet, sillä vuotoni ei ollut runsasta. yösidepaketti edelleen kaapissa, eikä tule tulevaisuudessakaan luultavasti käytettyä koska käytän nykyisin kestositeitä. mutta päiväsiteillä esikon synnytyksen jälkee ainaki ite pärjäsin,joten isoja siteitä EI kannata hamstrata kovinkaan paljoa, ostaa sit lisää jos tarvii,!

Yhteistyössä