Mitä tuumaisit jos näkisit miehesi/miesystäväsi kännykästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivostunut nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivostunut nainen

Vieras
että hän on lähettänyt yöllä kännipäissään viestejä ex-tyttöystävälleen jonka oli tavannut ravintolassa.

Viesteissä olisi tällaista: "Kyllähän se meidän juttu loppui aika ikävästi. Olen miettinyt sua ja mulla on sua ikävä. Voitasko me nähdä joku päivä?"

Samaan aikaan mies olisi lähetellyt sinulle viestejä, joissa kirjoittaa haluavansa tulla viereesi nukkumaan yms.

Selitys olisi tällainen : "No näin sitä siellä ravintolassa, ja se alkoi tilittämään siitä meidän erosta.
Ei sillä ole merkitystä onko ikävä vai ei."

Nainen oli laittanut ilmeisesti jotain että nuku pääsi selväksi, johon mies oli sanonut että "Mitäs jos mä sanoisin etten ole siinä kunnossa että mun pitää nukkua pääni selväksi. Mitäs ihmeellistä siinä on, että mulla on ollut sua ikävä?"

Minä sanoisin hyvästit, mutta teidän suhteenne taustaa/laatua en tietenkään voi tietää. Minulle tuommoinen kertoisi: jos tutkisin miehen kännykkää en alunperinkään ole pitänyt häntä luotettavana, (en siis ole koskaan puolisoni/miesystävieni kännyköitä tutkinut) jolloin suhde ei mielestäni olisi terveellä pohjalla. Ja jos jostain yhteensattuman kautta tuollaisen saisin selville, olisin varma että se ei ole ainutkertainen juttu eikä varmasti jäisi viimeiseksikään, ja siksi suhde loppuisi todennäköisesti siihen.

Jätä ja heti! Meillä on ollut toimiva liitto yli 10v, eikä ole kertaakaan ton tapasia juttuja ollut. Meil ei myöskään mikään ole salaista eli meidän liitto perustuu rehellisyyteen ja toisen luottamukseen, eli jos olen vaik vessassa ja mies on kotona ja mun puhelin soi tai siihen tulee viesti, niin huudan vessast, et kato keltä se oli? ja sama toimii myös toisin päin. Eikä meil ole ikinä näitä kuuluisia "äänettömiä" kännyköitä käytetty koskaan, kun ei ole tarvetta ollut!

Alkuperäinen kirjoittaja Raivostunut nainen:
että hän on lähettänyt yöllä kännipäissään viestejä ex-tyttöystävälleen jonka oli tavannut ravintolassa.

Viesteissä olisi tällaista: "Kyllähän se meidän juttu loppui aika ikävästi. Olen miettinyt sua ja mulla on sua ikävä. Voitasko me nähdä joku päivä?"

Samaan aikaan mies olisi lähetellyt sinulle viestejä, joissa kirjoittaa haluavansa tulla viereesi nukkumaan yms.

Selitys olisi tällainen : "No näin sitä siellä ravintolassa, ja se alkoi tilittämään siitä meidän erosta.

Nainen oli laittanut ilmeisesti jotain että nuku pääsi selväksi, johon mies oli sanonut että "Mitäs jos mä sanoisin etten ole siinä kunnossa että mun pitää nukkua pääni selväksi. Mitäs ihmeellistä siinä on, että mulla on ollut sua ikävä?"

Ikävä kyllä hän hapuilee..

Miehesi ei ole oikein uskollista laatua. Ei välttämättä mitenkään ikävöi tätä eksäänsä eikä edes muistele tätä milloinkaan, mutta sattui nyt tapaamaan tämän kapakassa. Se olisi voinut olla joku muukin nainen, joka osoittaisi vähän kiinnostusta, niin mies lähtee heti juttuun. On kiehtovaa, kun on monta naista kiikarissa. Yksi voi olla se vakituinen (=sinä), muut niitä muita, jotka on niitä ns. mahdollisuuksia. Se on pelkkää peliä, mutta ei tietenkään rehellistä peliä sinua kohtaan.

Jos oisin sun mies raivostuisin sulle että oot menny tutkimaan mun puhelinta! Kännykkä on jokaisen henkilökohtainen kapistus, siihen ei kajota ellei ole lupaa.
Toivottavasti sun miehes jättää sut, eihän suhun voi luottaa.

Hei, tekstiviestistä on aika vaikeaa tulkita, mitä se todella tarkoittaa. Toisaalta voi olla niin, että miehesi ero exästä oli ikävä ja ehkä molempien puolelta huonosti hoidettu juttu. Eron jälkeen moni haluaisi jäädä ystäväksi, mutta tyylikäs ja fiksu ero, jossa ei loukata kumpaakaan on harvinaista. Erotilanteessa on ehkä tullut sanottua ikäviä juttuja, joita katuu jälkeenpäin. Ehkä miehesi (tai molemmat) haluaisi selvittää asiaa vielä jälkikäteen, kun vaikeampi vaihe on mennyt ohi.

Minulle tuli exäni juttelemaan kuusi vuotta eron jälkeen ja halusi pyytää anteeksi käytöstään eromme aikana ja sen jälkeen. Toisaalta se tuntui hyvältä, mutta toisaalta aivan pöhköltä. Hän kaatoi aikanaan kaikki paskat minun niskaani ja jätti kuin nallin kalliolle. En minä enää kuuden vuoden päästä mitään anteeksipyytöjä kaivannut.

Toisaalta tuo "mulla on ollut ikävä sua" kuulostaa vähän vaaralliselta. Ikävä voi silti olla ihan ystävyyspohjaistakin. Mutta ole tarkkana!

Kannattaa muuten huomioida, että toisen kännykkäviestien tutkiminen on laitonta. Käytännössä miehesi voisi haastaa sinut oikeuteen viestien luvattomasta tutkimisesta.

Jos laittomasti toisen viesteja tutkii, niin ei kannata sitä ainakaan sanoa. Se ei kyllä muutenkaan anna hyvää kuvaa luottamuksesta toiseen. Tämän jälkeen et ainakaan enää tiedä, lähettääkö miehesi viestejä exälle. Todennäköisesti hän tuhoaa viestit heti lähettämisen jälkeen, jos epäilee sinun lukevan niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Eipä ole, riippuu kenen nimellä liittymät ovat!
Yksi mieheni käytössä olevista liittymistä on minun nimelläni. Silti EN ikinä ole tutkinyt hänen puhelintaan, ei ole tullut edes mieleeni.

Jos ei ole luottamusta, ei ole suhdettakaan. Eli jos edes haluaisin tutkia mieheni kännyä (edes yhden niistä), se olisi suhteemme loppu.

Niin tottakai pettäminen on pienempi asia kuin puhelimen tutkiminen. Minua ainakin saa pettää seläntakana ja valehdella tekemisistään enkä silti ikinä tekisi mitään niin vakavaa että menisin miehen kännykkää tutkimaan.

Minusta tässä on nyt sivuseikka se, että on tutkinut salaa miehensä puhelinta. Se tutkiminen olisi kannattanut tehdä jo paljon ennemmin, kun heti löytää tällaisia viestiä. Itse olisin ainakin raivon partaalla ja jättäisin miehen.

Juu jätä se törkimys ja heti. Parempi kun luopuisit parisuhteista loppu-iäksesi. Kukaan ei ansaitse tuollaista kyylää ja kontrollifriikkiä.

Miksi heti oletettiin etteikö minulla olisi ollut lupa katsoa hänen kännykkäänsä?Lupa on puolin ja toisin.
Tämä kännykän syynääminen on alkanut miehen puolelta,hän on tutkinut minun puhelintani ties kuinka monesti. I
tse katsoin nyt kun ihmettelin hänen muuttunutta käytöstään, ja mietin josko kännykästä löytyisi jotain selitystä hänen outoon käytökseensä. Ja löytyihän sieltä.

Minä haluan, että mieheni voi luottaa minuun, siksi olenkin luvannut, että jos ikinä tuntuu että salailen häneltä jotain niin hän saa katsoa kännykkääni, mutta vain sillä ehdolla, että jos sieltä hänen mielestään löytyy jotain arveluttavaa niin kysyy siitä ensin minulta ennen kuin tekee mitään.

vastaus raivostuneelle ap;:"katsoin nyt kun ihmettelin hänen muuttunutta käytöstään, ja mietin josko kännykästä löytyisi jotain selitystä hänen outoon käytökseensä. Ja löytyihän sieltä. "
Eikö tuo jo kerro suhteen tilanaika keskeisesti. Mokia voi tehdä kännipäissään mutta jos käytös muuttuu kyllähän se kielii jo enemmästä.Minä kyllä keskustelisin asiasta ilman raivoamista. jospa se onkin syy että exä on alkanut tulla mieleen jos olet kovinkin raivostuvaa laatua ?

vastaus raivostuneelle ap;:"katsoin nyt kun ihmettelin hänen muuttunutta käytöstään, ja mietin josko kännykästä löytyisi jotain selitystä hänen outoon käytökseensä. Ja löytyihän sieltä. "
Eikö tuo jo kerro suhteen tilanaika keskeisesti. Mokia voi tehdä kännipäissään mutta jos käytös muuttuu kyllähän se kielii jo enemmästä.Minä kyllä keskustelisin asiasta ilman raivoamista. jospa se onkin syy että exä on alkanut tulla mieleen jos olet kovinkin raivostuvaa laatua ?

Kertoohan se, että joku asia mättää. Mutta olettaisin nyt kuitenkin että ihminen osaisi itse kertoa, mikä häntä painaa kun kerran olen huomannut+kysynyt mikä on hätänä.
Sinä varmasti keskustelisit ilman raivoamista, vaikka keskustelukumppanisi olisi samanlainen kuin tämä minun tapaukseni. Eli ylimielisesti asennoitunut, ei vastaa kun kysytään yms. Minä en hänelle raivonnut sen ihmeellisemmin, kuin ihan oikeutetusti vaadin vastauksia.

Kertoohan se, että joku asia mättää. Mutta olettaisin nyt kuitenkin että ihminen osaisi itse kertoa, mikä häntä painaa kun kerran olen huomannut+kysynyt mikä on hätänä.
Sinä varmasti keskustelisit ilman raivoamista, vaikka keskustelukumppanisi olisi samanlainen kuin tämä minun tapaukseni. Eli ylimielisesti asennoitunut, ei vastaa kun kysytään yms. Minä en hänelle raivonnut sen ihmeellisemmin, kuin ihan oikeutetusti vaadin vastauksia.

No joo, ikävästi näyttää loppuvan sinun ja hänenkin suhde - miehen kieroiluun ja exän baarissa pokaamiseen. Antaisin mennä, pääseepähän pikemmin vanhan kultapulunsa kainaloon. Ja heillä sitten muutaman kuukauden päästä suhde katkolla, ja sitten sinä varmaan vuorostasi saat näitä mulla on niin ikävä sua kulta, tein typerästi - viestejä. Tekisi miehelle oikein hyvää kun pudottaisit sen äkkiä ja korkealta, ja jättäisit kuin nallin kalliolle. Ei tämä teidän suhde tästä parane.

Raivostuneelle naiselle:

Teillä on lupa katsoa toistenne kännykät. Mitähän miehesi yrittää sinulle viestittää kun on jättänyt viestin ex-tyttöystävälle näkyville kännykkään? Miksei hän poistanut sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Sellaiset ihmiset joiden mielestä puhelimen tutkiminen on pahempaa kuin pettäminen ovat itse pettäjiä.

Ei sinne päinkään. Itse kunnioitan toisen yksityisyyttä, eikä ikinä ole tullut tilannetta, jossa olisi tehnyt mieli urkkia toisen puhelinta, lukea meilejä tai kirjeitä. Jos sellaista harrastaisin, niin syyllistyisin rikokseen ja rikkoisin avoimet ja rehelliset välini kumppaniini loppuelämäksi. Itse en ole ketään koskaan pettänyt, mutta olen kyllä pari kertaa tullut petetyksi. Siitäkin huolimatta vakio-oletukseni on, että minua ei kukaan petä, jos kanssani seurustelee.

Olen saanut kahdelta exältäni joskus juuri baarissa olevalta kännäävältä exältä viestejä, että "Muistelen sua kaihoten, meillä oli hyviä hetkiämme jne". Yleensä ne viestit liittyvät seksiin, sillä näiden kahden exän kanssa oli hyvä seksielämä. Jos siis seksi on toiminut hyvin, mutta muutoin yhteiselämä on ollut huonoa ja kun eroaa ja aloittaa suhteen uuden kumppanin kanssa, niin vaikkei kaipaa sitä itse yhteiselämää, niin saattaa kaivata kovastikin sitä hyvää seksiä vanhasta liitosta.

AP:n ongelmaan ei saa selvyyttä muutoin kuin kysymällä asiasta mieheltä itseltään. Samalla voi jutella muutoinkin siitä, onko kumpikin tyytyväisiä tämän hetkiseen elämään ja mihin haluaisi muutosta ja onko vain kyllästynyt tms.

Yhteistyössä