Mitä tuparilahjaks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Eli kaverit on muuttanu uuteen omakotitaloon jonka itse rakennuttivat. Ollaan su menossa siellä käymään ekaa kertaa ja tuntuu et jotain pitäs uuteen kotiin viiä. Pää vaan lyö tyhjää, joten auttakaa äitiä hädässä ja vinkatkaa mitä sinne vois viiä!

vaikka jotain kynttilöitä, kuivatarpeita korissa...(jauhoja, kaurahiutaleita, vihanneksia..mitä nyt sitten syövätkään... ), bampu-varren..tuo kuulemma uuteen kotiin hyvää onnea ???tossa nyt pari..

Kiitos kaikille! Kivoja ideoita. Toi kynttilälyhty vois olla käyttökelponen, tai syyskukka (ainoo vaan et en tiiä missä kunnossa niiden piha on kun talo valmistunu viikko sitten) tai kynttilät tai...

Oliskohan joku kiva kukkamaljakko ihan hölmö?

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Kynttilät (esim pilarikynttilä) ja kynttilälyhdyt on mun mielestä aina toimiva lahja!

Millanen on pilarikynttilä?

Eli siis ns. pöytäkynttilä, löytyy erikokoisina mut sanotaan et n. 20cm korkea ja halkasijaltaan 10senttiä..

Riippuu minkä ikäisiä ihmisiä tuttavasi on, itse en näin "päälle parinkympin" ;) voi sietää kukkia tahi vaaseja. Mutta kuten sanoin, erilaisia ollaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Kynttilät (esim pilarikynttilä) ja kynttilälyhdyt on mun mielestä aina toimiva lahja!

Millanen on pilarikynttilä?

Eli siis ns. pöytäkynttilä, löytyy erikokoisina mut sanotaan et n. 20cm korkea ja halkasijaltaan 10senttiä..

Riippuu minkä ikäisiä ihmisiä tuttavasi on, itse en näin "päälle parinkympin" ;) voi sietää kukkia tahi vaaseja. Mutta kuten sanoin, erilaisia ollaan. :)

30-kymppisiä ovat. Lisää ideoita?

mä edelleen sen ulkokynttelikön kannalla, on noloa jos vie jotain "väärän väristä" tai tyyli on aivan eri kuin muu sisustus, meinaan siis antiikilla sisustettuun joku ultramoderni kynttilänjalka jnejne

ulos tarkoitettu on siis turvallinen koska jos sen muoto, väri tms ei saajaa miellytä hän voi laittaa sen jonnekin pihanperälle....

Mä tässä painiskelen saman asian kanssa. Ystävät rakensi talon ja kohta on tuparit..
Kyselin hiukan vielä mieltymyksistä, varmistelin tykkääkö.. Olen etsiskellyt sopivaa kangasta jonka kehystän. Taulusta tulee mitoiltaan 120x90cm kokoinen

eilen juuri kävimme kaverimme uudessa kodissa. lapselle vein kirjan kun hänellä vasta oli synttärit, mutta varsinaisesti uuteen kotiin keräsin pienen kassin: kahvipaketti, keksipaketti, pieniä tuoksuvia kynttilöitä ja saunahunajapurkki. ei olla hirmu hyviä ystäviä, sellaisia vanhoja koulukavereita jotka on yhteyttä kuitenkin pitäneet ja hän nyt sitten muutti takaisin samalle paikkakunnalle. en siis mitään hirmu kallista halunnut viedä, enkä ihan varma hänen sisustusmaustaan ollut joten siksi ihan tuollainen yksinkertainen ja käytettävä juttu. pihamaakin ihan täysin vielä rakentamisen kourissa joten en uloskaan mitään halunnut ostaa.

Osta joku kiva vuoka esim. Pentikin yms. ja tee suolainen piirakka siihen. Perennat ovat mukavia tuliaisia. Koiramäen vieraskirja on kanssa mukava. Onhan noita...Ehkä kannattaa tarkastaa kamuilta, mitä haluavat, jos epäilyttää :)

Mun ystävä ja sen miehen talo valmistui juuri ja tuparit on lokakuun lopulla. Vien perinteisen ruisleivän ja suolapurkin + saunaan jotain. Ystäväni kun on asunut yksin ennenkuin tapasi kihlattunsa ja tietty asuivat yhdessä ennen talon valmistumista, niin tiedän, että purkkeja ym tavoaroita heiltä löytyy yllinkyllin.

Yhteistyössä