Mitä tuon koiran kans tekee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläähh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläähh

Vieras
Kun annan ruoan sille niin on niin hölkkänä että hyökkii aivan päälle...niin ja pentu vielä on,mut ei mee sen kaaliin että istu vaikka oon jo puolivuotta yrittäny komentaa...ja paimentaa sitä. aina sama juttu...miten saaan sen totteleen edes sillain et istus paikoillaan niin kauna et laitan ruokakupin maahan...oon jo ihan toivoton tuon kans.

Alkuperäinen kirjoittaja pläähh;25870342:
Kun annan ruoan sille niin on niin hölkkänä että hyökkii aivan päälle...niin ja pentu vielä on,mut ei mee sen kaaliin että istu vaikka oon jo puolivuotta yrittäny komentaa...ja paimentaa sitä. aina sama juttu...miten saaan sen totteleen edes sillain et istus paikoillaan niin kauna et laitan ruokakupin maahan...oon jo ihan toivoton tuon kans.

ruoka ja millon. Kisut ainakin tottelee.

Lakkaa komentamasta.
Seisot paikallaan ruokakuppi kädessä ja annat sen vasta kun pentu istuu rauhallisena paikallaan.
Jos riekkuu ja pyörii, seisot vain jähmettyneenä paikallaan kippo kädessä.
Kun pentu rauhoittuu ja alat ojentaa kippaa, jos riekkuminen jatkuu ennen kuin kippa on maassa, nostat kipan samantien ylös ja jähmetyt paikalleen.

Jos olet tätä jo kokeillut,miten koira reagoi?

[QUOTE="vieras";25870371]Lakkaa komentamasta.
Seisot paikallaan ruokakuppi kädessä ja annat sen vasta kun pentu istuu rauhallisena paikallaan.
Jos riekkuu ja pyörii, seisot vain jähmettyneenä paikallaan kippo kädessä.
Kun pentu rauhoittuu ja alat ojentaa kippaa, jos riekkuminen jatkuu ennen kuin kippa on maassa, nostat kipan samantien ylös ja jähmetyt paikalleen.

Jos olet tätä jo kokeillut,miten koira reagoi?[/QUOTE]

Näin just. Ihan turhaa lätistä koiralle sanoja, koska kehonkieltä se kuitenkin parhaiten lukee. Jos puoli vuotta on koittanut komentamalla opettaa, niin luulisi ihmisellekin menevän jakeluun, että metodia olisi syytä vaihtaa toimivampaan...

Yritä laita koiranruoka hiljaa kuppiin, niin että se ei tule siihen hökälehtämään ja riehaantumaan jo etukäteen. Esim. niin että keittiön tms. ovi on kiinni sillä välin kun laitat sitä ruokaa. Sitten koira keittiöön tai missä ikinä se syökään, istumaan/makuulle riittävän kauas ja tiukasti kontakti siihen. Heti jos liikahtaakin, niin kuppi takaisin pöydälle. Sitten kun jossain vaiheessa saat kupin lattialle ilman hyppimistä niin kutsut koiran luokse (sano vaikka ole hyvä, tai saa ottaa, koira kyllä ymmärtää sen).

Onko sulla koiraan sellainen hyvä kontakti noin yleensä, esim. niin että koira komentojen aikana katsoo sua silmiin? Se on kaiken a ja o.

Yhteistyössä