mitä tuolle 4v on tapahtunut ja mitä pitää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raastavaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raastavaa...

Vieras
Meijän 4v poika on alkanut itkemään päiväkodissa ikäväänsä minua kohtaan. itkut kestävät jopa 4 tuntia ja eivät saa rauhoittumaan ollenkaan. Poika kertoo vain ikävöivänsä niin kovin minua kun kysytään itkun syytä. Itse epäilen että jotain muuta on koska ei tälläistä noin vain yks kaks pamahda ilman mitään varoitteluita. Poikaa on jo aikaisemmin kiusattu pk:ssa josta nostin heti kissan pöydälle ja asia hoitui. Poika ei ole yleensäkään ollut kovin ikävöivää tyyppiä, nyt varsinkin ihmetyttää kun oikein monen tunnin itkuilla ikäväänsä ilmaisee.. Mä olen aika huolestunut nyt enkä oikein tiedä mikä mättää. Rasittaa sekin kun pk:n hoitajat tulevat heti ekana vastaan kun menen poikaa hakemaan että " *huokaus* kyllä oli tänään taas niin rankka päivä meillä että yhtä huutoa vaan" Ei semmonen tunnu musta hyvältä et se kaadetaan oikeen huolella mun niskaan kun mä en edes näe mitä päivän aikana on tapahtunu. Yöt meillä nukutaan 2-3 tunnin erissä ja itketään äitiä myöskin...:/ Haluan selvittää mistä tää yhtäkkinen ikävä johtuu ja näin voimakkaana. Mitään erikoista ei ole meidän elämässä tapahtunu mikä vaikuttas, kaikki oon miettiny et mistä tää johtuis. Onks kellään muulla ollu tämmöstä, kertokaa pliis et tää on joku ikään kuuluva juttu ja ohimenevää???

Ei toi kyllä normaalia ole, käy neuvolassa tai kasvatus ja perheneuvolassa kysymässä asiaa, voihan olla että jotain on tapahtunut mistä itse et ole selvillä.

Meilläkin poika on ollut kovin tunteellinen ja kiinni äidissä. Luulisin tämän olevan joku vaihe, joka menee omia aikojaan ohi. Mä nautin, koska meillä se ei ole mennyt noin vakavaksi. Saan paljon haleja ja rakkaudentunnustuksia sekä sänkykaverin miltei joka ilta :heart:

Pojat salaa asioita viimeiseen asti, ne ei kerro mitä tapahtuu. Meillä alkoi tuollainen 4v. pojalla, ja otin pois päiväkodista (virikeryhmä vaan). Myöhemmin poika kertoi, että eräs hoitaja pelotti häntä, kun huusi niin paljon. Meni kauan, ennen kuin poika uskalsi alkaa taas elämään normaalisti ja mennä kerhoihin ym.

meillä oli 3,5-4v tota samaa.. Rauhoittui kun pari viikkoa sai nukkua vieressä ja olla välillä kotona tarhasta!!Kyllä siinä varmasti ainakin osa on tota ikää...

No mäkin pidän aina pojun kotona kun mulla vapaapäivä et saisin olla sen kanssa niinä päivinä. Mies ei suostu ollenkaan et lapsi tulis viereen, oon sit nyt vaan napannu sen viereen jos se yöllä tulee siihen. Huolestuttaa myös sekin et mulla on pakollinen reissu töiden takia tulossa tammikuussa ja oon 9 päivää kotoa pois.. et kuinka nuo sit pärjää kun isänsä ei oikeesti osaa lohduttaa tai saa sitä rauhoittumaan. Tänäänkin mies laittoi pojan nukkumaan kun mä menin pesemään saunan. Ihan hiljaista oli noin 15min. pojan huoneessa kunnes kamala huuto ja itku. No mitä tekee mies, istuu olkkarissa tietokoneella eikä mene ees kysymään mikä on vialla. No käskystä se meni sit sinne mutta seisoi sängyn vieressä ihmetellen itkevää lasta. ei vissiin tullu mieleen vaikka ottaa syliin tai halata tms. Risoo ja senkin takia pelottaa et miten mä voin ees lähtee sinne reissuun..:(

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22732351:
Pojat salaa asioita viimeiseen asti, ne ei kerro mitä tapahtuu. Meillä alkoi tuollainen 4v. pojalla, ja otin pois päiväkodista (virikeryhmä vaan). Myöhemmin poika kertoi, että eräs hoitaja pelotti häntä, kun huusi niin paljon. Meni kauan, ennen kuin poika uskalsi alkaa taas elämään normaalisti ja mennä kerhoihin ym.

No toi kyllä kilisyttää hieman kelloja.. Miejän pk:ssa on vaihtunut henkilökunta sen sata kertaa.. inhottanu sekin kun joku siellä mättää kun ihmiset ei pysy. No siellä on ollut nyt jonkin aikaa sellanen sanotaanko vaikka Elina niminen hoitaja joka siis ryöpyttää mun niskaan aina ne päivän huonot kuulumiset. Tein ruokaa ja kysyin sitten että että minkänimisiä hoitajia siellä pk:ssa on( en pysy itekään kärryillä kun vaihtuvat niin usein ja eivät ees esittele itseään) ja poika sit sanoi 2 hoitajan nimeä. " Siitä Saarasta mä tykkään paljon, se lukee meille satuja ja nauraa. Mutta Elinasta en tykkää koska se huutaa niin kovaa." Kysyin sitten että miksi se huutaa ja kenelle johon poika vastas et hänelle. Jäin vaan miettimään että puhuuko poika totta vai lööperiä. Oon meinaan ite nähnyt ja kuullut kun tämä hoitaja karjui eteisessä yhdelle lapselle kun piti pukea.

Yhteistyössä