Mitä tuollainen 8kk ikäinen syö ja kuinka paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fortunate

Aktiivinen jäsen
07.11.2010
8 015
1
36
Tuo mun tyttö syö aamulla soseutettua hedelmää tai marjoja ja iltapäivällä jotain lämmintä ruokaa soseutettuna toki. Välillä illalla syö puuroa.
Kaikkea noita syö kuitenkin about 5-10lusikallista, sitten alkaa kinuta rintaa.
Annan, koska ei tule syömisestäkään sitten mitään kun tyttö raivoaa vaan ja haluaa tissiä.

Haluaisi itse syödä, ei tykkää kun mä syötän, mutta noi lämpimät ruoat ainakin on pakko soseuttaa enkä mä kyllä sitä sössöä anna tytölle omiin käsiin. :D

Eli tyttö syö vielä tosi paljon tissimaitoa, yritän kyllä tyrkyttää noita "oikeitakin" ruokia, mutta kinuaminen alkaa aina muutaman lusikallisen jälkeen.
Onko ok? Miten teillä muilla?

Mun mielestä riittää, että tarjoat riittävän usein kiinteitä. Syö sitten minkä syö ja loput tissillä. Mä oon ainakin saanut neuvolasta sellasen vihkosen, jossa luetellaan kuinka monta ateriaa minkäkin ikäinen syö. Maito on silti pääasiallinen ruoka sinne vuoden ikään saakka.

kyllähän tuossa iässä 'pitäisi' olla viis ateriaa päivässä. tarjoaisin siis useammin sitä ruokaa. 10 lusikallistahan on ihan hyvä määrä.anna sosetta sen verran kuin syö ja sitten esim keittettyjä vihanneksia/perunaa/makaroonia paloina sormiruoaksi. kananmuna ja kala on helposti syötävää vaikkei vielä lihaa osais pureskella.

meillä syö aamulla puuroa n.1dl, lounaalla 1purkkiruoka, välipalana jotain... päivälliseksi purkkiruoka (sellainen pieni) ja illasta puuroa. tissiä syö aina ruoan jälkeen

Onkos tämä uusavottumuutta vai mitä tämä on?

Kauankos ihmisiä on synnytetty/kasvatetttu? Miten ennen pärjättiin?

Eikö nykyäideille löydy jotain "Feeding your baby for dummies" -opasta?

Meidän melkein 8kk, joka on sormiruokailija, syö 5 kertaa päivässä: aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro (puuron sijasta joskus myös muutakin). Maito tosiaan on edelleen pääravintoa, mutta kyllä kiinteätkin maistuu :) Itse siis syö kaiken (myös puuron, autan vain lusikan täytössä). Soseita vauvamme ei ole syönyt koskaan. Eli ei ole minusta mikään huono ajatus antaa vauvasi tutustua kiinteisiin kaikessa rauhassa omin käsin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kypsyvä korva;25417808:
Onkos tämä uusavottumuutta vai mitä tämä on?

Kauankos ihmisiä on synnytetty/kasvatetttu? Miten ennen pärjättiin?

Eikö nykyäideille löydy jotain "Feeding your baby for dummies" -opasta?

Ennen taidettiin kysyä vanhemmilta waimoilta neuvoa face to face.
Nykyään on helppoa kun pääsee kotisohvalta kyselemään näkemättä ketään. :D

Kiitos muille vastauksista, täytyy ruveta antamaan tytölle käsiin vaan sitä ruokaa..kai se suht nopeaa oppii lusikallakin syömään mun avustuksella.
Niin ja tarjota useammin, eiköhän opi sinne vuoden ikään mennessä syömään "oikeeta" ruokaa kunnolla. :)

sellanen aika pehmee silikonilusikka on aika näppärä ton ikäselle opetteluun, ei törkkää niin kovaa jos ei vielä kunnolla itse osaa :) ja ne on aika isoja niin saan laitettua omalla lusikalle siihen täytettä ilman että lapselta tarvii repiä lusikkaa pois koko ajan :)

Meillä tuon ikäinen syö ihan kamalasti. Siis n. 2-3h välein. Aamulla puuroa ja tissiä, päivällä liha-,kasvis- tai kalasosetta ja päälle hed.sosetta, välipalaksi hed.sosetta tai puuroa ja tissiä, ppäivälliseksi taas lihasosetta tmv. illalla onkin sitten iltatankkaus tissillä ja vielä lihasosetta ja puuroa. Syö ihan mahdottomasti ja siltikin on pieni kuin mikä 66cm ja 7440g ja kasvuseurannassa. Tänään oli jo verikokeissa :(

Meillä tuon ikäinen syö ihan kamalasti. Siis n. 2-3h välein. Aamulla puuroa ja tissiä, päivällä liha-,kasvis- tai kalasosetta ja päälle hed.sosetta, välipalaksi hed.sosetta tai puuroa ja tissiä, ppäivälliseksi taas lihasosetta tmv. illalla onkin sitten iltatankkaus tissillä ja vielä lihasosetta ja puuroa. Syö ihan mahdottomasti ja siltikin on pieni kuin mikä 66cm ja 7440g ja kasvuseurannassa. Tänään oli jo verikokeissa :(

Huhhuh, ohhoh. :O
Voi pientä, toivottavasti ei ole ainakaan mitään vakavaa. :hug:

Yhteistyössä