Mitä tukea nainen voi erotilanteessa saada valtiolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eronainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eronainen

Vieras
Avioero alkaa tuntua todellisuudelta meidän parisuhteessa ja sitä kohti ollaan tässä hiljakseen menty jo jonkin aikaa. Kaipaan neuvoja kanssasisarilta, koska tilanne on kohdallani uusi, enkä tiedä, miten pitäisi toimia. Kysymyksiä on tällä hetkellä yksi.

Kun muutamme erillemme, minä muutan vuokrakämppään, koska en omista ok-talostamme neliötäkään. Koska olen opiskelija, eikä vakituista työtä ole, millaisilla tuilla pystyn muuttamaan omaan kämppään? Mitä tukea voin lapsilisien ja opintotuen lisäksi saada? Ei kai erotilanteessa ole tarkoitus, että kadulle pitää muuttaa asumaan?

saat puolet omaisuudesta ellei teillä ole avioehtoa, eli mies joutuu ostamaan sut ulos siitä kämpästä. saat siitä jo vähän rahaa aloittaa elämäsi uudelleen. lapsilisiin saat yh-korotuksen ja sit luultavasti joudut toimeentulotukea hakemaan että pärjäätte jos opiskelija olet

Itsellä ei ole kokemusta,mutta jotain on tuttavilta ja mm täältä palstalta jääny mieleen. Ainakin siis kuten Strawberry sanoi,saat puolet omaisuudesta (jos ei teill ole avioehtoa). Ja jos olet opiskelija niin asumistukea kai voit saada?

Minkä ikäisiä lapset on,olisko etä-äitiys vaihtoehto?

Mitäs tämä etä-äitiys oikein tarkoittaa? Onko se sama kuin jaettu huoltajuus? Siinä tapauksessa isäkin etäisä?

Talon velkaa ei ole vielä kokonaan maksettu, lapset pieniä.

Mitäs tämä etä-äitiys oikein tarkoittaa? Onko se sama kuin jaettu huoltajuus? Siinä tapauksessa isäkin etäisä?

Talon velkaa ei ole vielä kokonaan maksettu, lapset pieniä.

Etä-äitiydellä tässä tilanteessa tarkoitetaan varmaan sitä, että lapset jäisivät isälleen asumaan ja vakituinen osoite olisi isän luona.

Tosiaan kuten tuolla sanottiin, aika moni asia riippuu siitä oletteko naimisissa.

Olemme naimisissa. Hiton vaikeaa. Kaikki. Onko tämä nyt sitten sellainen tilanne, että lasten kanssa väkisin yhdessä? Ongelma on lähinnä se, että mitään parisuhdetta ei ole. Viimeksi kun halusin herättää keskustelua ja lähestyin miestä tämän asian kanssa, vastaus oli, että yritetään olla yrittämättä. Onko tämä nyt sitten se paras ratkaisu, että ei tehdä mitään, ei panosteta senkään vähää mitä ollaan tähän asti panostettu? Olisi pitänyt tajuta tämän jutun juoni jo silloin, kun alettiin seurustella, mutta olin rakastunut ja sokea. Mies ei ole koskaan ollut parisuhdetta hoitavaa tyyppiä. Hyvä isä on kyllä. Parasta mitä voin lapsille koskaan toivoa. Itse vaan olen ihan perkeleen onneton, ja kohta en pysty edes peittelemään sitä missään. On vaan tunne, että ihan sama!

Yhteistyössä