Mitä toivottaa syöpäpotilaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ystäväni aloittaa rankat syöpähoidot. Mitä voisi kirjoittaa korttiin? Enhän voi kirjoittaa tyyliin "kyllä se siitä, kaikki menee hyvin" koska yhtään en tiedä mitä tapahtuu. Miten toivottaa voimia ja tsemppiä jotta ei sorru kliseisiin tai pahoita toisen mieltä (entisestään)?

Kiitos avusta!

Tarviiko sitä toivottaa mitään? Kirjoita vaan, että ajattelet häntä. Ja että kaikki kääntyy vielä hyväksi. Niin mäkin oon omalle äitille sanonu, joka sairastaa syöpää. Ja todella uskon, että kaikki kääntyy hyväksi. Sellaista ei saa kirjottaa, mitä ei usko. Eli jos on todennäköistä, että kuolee, ei Parane pian paljoo lohduta.

Mä en kirjoittais mitään syöpään liittyvää, laittaisin vaan että olet ajatuksissa. Täten henkilö varmasti tietää mitä tarkoitat, ilman että asiasta varsinaisesti muistutetaan..

Itse syövän kokenut ja en olisi halunnut mitään "sääli" kirjoitusta. Semmonen mikä antaa uskoa ja tahtoa, voimaa. Ja tuolloin oli todella tärkeää ystävän seura ja tuki. Tee selväksi, ettet jätä häntä yksin. Voimia sinullekkin kovasti!

Jaksamista, sitä voi toivottaa.

Viimeisellä sädehoitokerralla henkilökunta sanoi potilaalle leikkisästi toivovansa, ettei enää niissä merkeissä tavata. Näin, jos potilaalla oli realistiset mahdollisuudet toipua sairaudestaan. Jos ei ollut, niin toivotettiin vain hyvää jatkoa.

Yhteistyössä