Mitä töitä voi tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli mitä töitä on olemassa missä ei tarvitsisi olla ihmisten kanssa tekemisissä ja homma ois hyvin samaa päivästä toiseen. ? Eli ilman että joutuu olemaan asikaspalvelijana niin sanotusti. Introverteille sopiva työ? Jos haluaa tehdä töitä mutta ihmiset jokapäiväisessä työelämässä kuormittavat liikaa ja olisi tehokkaampi yksinään? Onko sellaisia edes olemassa..?

Kaikessa joutuu nykyään yleesä toimimaan jonkin verran muiden kanssa. Jossain liukuhihnatyössä, mitä ei ole siirretty roboteille, tuo voi toimia. Joku olemassa olevan materiaalin digitalisointi (esim. museon kuva- ja asiakirjakokoelmat yms).

Osa koodareista voi puurtaa paljon itsekseen, jotkut kirjanpitohommat.

Maatalousyrittäjä: päivästä toiseen kolaat niitä samoja karsinoita, ruokit, kuivitat, ja vaihtelua tuo vain siemennykset ja lääkitykset, ja kaiken kirjaat ylös tietokoneelle.
Joskus käy eläinlääkäri, joskus teurasauto, joskus rehukuski, mutta välillä voit olla jopa kaksikin viikkoa puhumatta kellekään.
Kesän peltotyöt tuovat vaihtelua, mutta senkin saa tehdä pitkälti yksin mikäli mm. osaat itse korjata koneet.

Näitä introverttien ammattikyselyjä on netissä ajoittain...

On aika epärealistista ehdottaa jotain Kansallisarkiston hoitajaa tai maanviljelystä. Ensimmäiseen pääsee vain harvat, toiseen joutuu hommaamaan pääomaa ja tietotaitoa jota on usein vain maatalossa kasvaneella.
Tai joku luontokuvaaja tai luontotutkija (vaikkei tätä oo mainittu): unohda.

Tekisi mieli sanoa: luovu rakkaasta introvertti-ekstrovertti -jaottelusta.
Ajattele niin päin että joka ammatissa sun pitää jonkin verran olla ihmisten kanssa tekemisissä, haasta itsesi.
Silloin sulla on isompi repertuaari ammatteja joista valita.

Joo itsellä karuja kokemuksia työelämästä 20-25-vuotiaana kun olin ties mikä tuppisuu vertti, olin työpaikkakiusattu herkkyyteni takia, mutta pakottauduin olemaan ihmisten seurassa. Halusin oppia heiltä, ja se kannatti.
Luulin aikaisemmin että ihmiset vievät voimia, mutta opin että heiltä saa voimia.

Mutta jos et suostu ajattelun muutokseen niin vaihtoehdot ovat:
-lehdenjakaja, työ aamuöisin tapahtuvaa. Et taatusti juttele kenenkään kanssa, korkeintaan baarista palaavien kanssa
-siivooja aamu- ja iltavuoroissa
-rekkakuski

Näitä introverttien ammattikyselyjä on netissä ajoittain...

On aika epärealistista ehdottaa jotain Kansallisarkiston hoitajaa tai maanviljelystä. Ensimmäiseen pääsee vain harvat, toiseen joutuu hommaamaan pääomaa ja tietotaitoa jota on usein vain maatalossa kasvaneella.
Tai joku luontokuvaaja tai luontotutkija (vaikkei tätä oo mainittu): unohda.

Tekisi mieli sanoa: luovu rakkaasta introvertti-ekstrovertti -jaottelusta.
Ajattele niin päin että joka ammatissa sun pitää jonkin verran olla ihmisten kanssa tekemisissä, haasta itsesi.
Silloin sulla on isompi repertuaari ammatteja joista valita.

Joo itsellä karuja kokemuksia työelämästä 20-25-vuotiaana kun olin ties mikä tuppisuu vertti, olin työpaikkakiusattu herkkyyteni takia, mutta pakottauduin olemaan ihmisten seurassa. Halusin oppia heiltä, ja se kannatti.
Luulin aikaisemmin että ihmiset vievät voimia, mutta opin että heiltä saa voimia.

Mutta jos et suostu ajattelun muutokseen niin vaihtoehdot ovat:
-lehdenjakaja, työ aamuöisin tapahtuvaa. Et taatusti juttele kenenkään kanssa, korkeintaan baarista palaavien kanssa
-siivooja aamu- ja iltavuoroissa
-rekkakuski
Maanviljelystä kannattaa aloittaa, jos aikoo pitää ruokatunnin joskus.

Yhteistyössä