Mitä töitä ihmiset tekevät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun ehtivät hakea lapsensa päiväkodista viiteen mennessä? Olen huomannut, että samat isät vievät lapset aamulla hoitoon ja hakevat ne viiteen mennessä. Mun mieheltä semmoinen ei onnistuisi, koska hän tulee iltaisin töistä vasta 7-8 aikoihin. Mua on alkanut todella ärsyttää.

Ei varmaan koskaan tule muutosta. Mietin täytyykö mun aina joustaa töistä ja miten lasten harrastusten käy, jos mies ei niitä vie. Tulisi varmaan heti ero, mutta kun noita alle kouluikäisiä lapsia. Haluaisin toisaalta uuden miehen, joka olisi enemmän kotona, mutta toisaalta isäpuolet eivät varmaan ole kiinnostuneet hoitamaan toisten lapsia. Nyt mua ei kiinnosta miehen kanssa seksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun ehtivät hakea lapsensa päiväkodista viiteen mennessä? Olen huomannut, että samat isät vievät lapset aamulla hoitoon ja hakevat ne viiteen mennessä. Mun mieheltä semmoinen ei onnistuisi, koska hän tulee iltaisin töistä vasta 7-8 aikoihin. Mua on alkanut todella ärsyttää.

Ei varmaan koskaan tule muutosta. Mietin täytyykö mun aina joustaa töistä ja miten lasten harrastusten käy, jos mies ei niitä vie. Tulisi varmaan heti ero, mutta kun noita alle kouluikäisiä lapsia. Haluaisin toisaalta uuden miehen, joka olisi enemmän kotona, mutta toisaalta isäpuolet eivät varmaan ole kiinnostuneet hoitamaan toisten lapsia. Nyt mua ei kiinnosta miehen kanssa seksi.

höpöhöpö, et ole tosissas! :D Et voi olla!...

Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mies ei osallistu lastenhoitoon ja tekee vain koko ajan töitä iltaisin, viikonloppuisin mm. äitienpäivän ja helatorstain. Kaipailen jotain järkeviä kommentteja.

No mitäs hommia se sun mies ap tekee kun tulee noin myöhään töistä? Kyllä meillä mies ehtii tarpeen vaatiessa viedä ja hakea lapset jos mulla on työvuorot niin että en itse ehdi viedä ja hakea. Yleensä kyllä toinen vie ja toinen hakee, mutta ei aina.

minä olen toimistotyössä markkinointi assistenttina.. aamulla vien lapsen klo 7 ja olen päiväkodissa 16:15. mies on johtajana isossa globaalissa firmassa eikä ikinä tulis kuulonkaan että ehtisi minun aikatauluihin.. joten meillä tää menee näin eikä mua itseasiassa edes haittaa vaan olen ylpeä mieheni tittelistä ja siitä miten hän muuten on täydellinen mies ja isä. ei KOSKAAN tuo töitä kotiin vaan tekee ne töissä, vaikka menis ilta ysiin.. kunhan vaan ei tuo niitä kotiin. kotona on kotijutut töissä työ ja siellä saa pysyä.

minä olen toimistotyössä markkinointi assistenttina.. aamulla vien lapsen klo 7 ja olen päiväkodissa 16:15. mies on johtajana isossa globaalissa firmassa eikä ikinä tulis kuulonkaan että ehtisi minun aikatauluihin.. joten meillä tää menee näin eikä mua itseasiassa edes haittaa vaan olen ylpeä mieheni tittelistä ja siitä miten hän muuten on täydellinen mies ja isä. ei KOSKAAN tuo töitä kotiin vaan tekee ne töissä, vaikka menis ilta ysiin.. kunhan vaan ei tuo niitä kotiin. kotona on kotijutut töissä työ ja siellä saa pysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Mies ei osallistu lastenhoitoon ja tekee vain koko ajan töitä iltaisin, viikonloppuisin mm. äitienpäivän ja helatorstain. Kaipailen jotain järkeviä kommentteja.

Kannattaisi ehkä puhua asiasta miehen kanssa. Voisiko olla niin, että mies pakenee töihin ettei tartte olla yhdessä perheen kanssa? Meillä mies toivoo välillä, että lähden viikonlopuksi jonnekin, että saa olla lasten kanssa omalla tavallaan eikä tartte stessata mun läsnäolosta. Yleensä naiset on vahvempia kuin miehet ja jos mies ei ota omaa paikkansa ja tee oma-aloitteisesti hommia, niin se jää naiselle ja jokainenhan sitten tietää mitä siitä syntyy. Toivottavasti saat juteltua miehesi kanssa. Jaksamista!

Keskustelu ei auta kun mies vaan perustelee, että tämmöistä työ on, jos tulee töistä potkut (YT-neuvottelut menossa) hän hoitaa enemmän lapsia. Mies tosiaan tekee paljon töitä kotona. Mies ei ole missään erityisessä johtavassa asemassa.

Ex oli samanlainen ja nyt on nykyinen, jota en pois anna :D Vei ja haki esikoistani (exän lapsi) päiväkodista, jos mulla oli aikainen aamu/myöhäinen ilta. Töissä 8h/päivä ja loppuajat kotona tai muksujen kanssa mummulassa esim puita pilkkomassa. Nyt muksujen kanssa takapihalla. Tekee myös kotitöitä käskemättä, yllättää esim suursiivouksella jne :heart:

Mies vielä haluaa, että olemme esim. kesällä yhdessä koko perhe mökillä. En saa mielestäni tarpeeksi omaa aikaa. Ulkoilemaankin pitäsi aina kaikkien mennä jne. Turhaa ehdottaa miehelle työpaikanvaihtoa, koska ei hän halua vaihtaa työpaikkaa. Jos hän vaihtaisi työpaikkaa, hän haluaisi muuttaa radikaalisti elämää ja asuinpaikkaa ja muuttaa jonnekin korpeen asumaan eikä sekään mua kiinnosta.

no mitä työtä mies tekee? miun mies työskentelee pienessä firmassa, on liukuva työaika kuhan hommat tulee tehtyä. ja kiirettä pitää. ei ollut kotona äitien päivänä, usein se on minä joka lapsen tarhaan vie ja hakee. ja ei mua ärsytä. kun mies tulee kotiin on 100% miun ja lapsen kanssa. viikonloppusin joskus on molemmat päivät vapaalla, joskus ei kumpaakaan. ei se määrä vaan se laatu. ootko varma ettei omassa asenteessa oo muutettavaa?

Minun mies tekee tosi raskasta kolmivuorotyötä ja jos minä en tätä arkea pyörittäisi ja muksuja kuskailisi, niin ei tässä mikään toimisi. jäisi harrastukset ja kaikki. Ainakin meillä valitettavasti minä olen se, joka joustaa.. ja kun mies on kuitenkin pää tienaaja, niin olen tähän mennessä oman osuuteni mukisematta tehnyt.

Meillä miehen päätyön työvuorot ovat 9-9, josta syystä siis myös säännöllisiä arkivapaita. Minulla työaika on liukumalla tarvittaessa 9-14.30, mutta toisinaan joudun tekemään pitkääkin päivää. Vaihdellen viemme ja haemme.

Saako miehesi palkkaa tekemistään ylitöistä? Ei varmaan. Minunkaan mieheni ei saanut, mutta palkka oli muuten hyvä. Yt-neuvotteluissa tehdyistä työtunneista ei ollut apua, vaan työpaikka meni alta. Onneksi meni vain työ. Perhe ja koti säilyivät. Nyt mies osaa antaa arvoa työn ulkopuoliselle elämälle eikä enää suostu samanlaiseen elämään kuin ennen, jossa työ meni kaiken muun edelle.

Yhteistyössä