Mitä tietoja facebookin on ensiksi annettava, jos ei halua suoraan omaa nimeään antaa? Entäs blogi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Siis jonkun mielestä on tyhmää, mutta en haluaisi, että minut löytää facebookista nimelläni(tähän on syitä mm. törkeä häirintä, jonka kohteena olen ollut ja tämä siis poliisiasiana menossa tälläkin hetkellä). En ole siis vielä facebookissa, mutta tarve sinne menoon ehkä olisi. Täytyykö siihen rekisteröintiin tosiaan laittaa etunimi ja sukunimi ja ne näkyy suoraan kaikille esim. google haulla minun nimestä? Eikö nimi voi olla vaikka tammikuinen ja sukunimi tyhjä?
Mitä tietoja blogin perustajan täytyy antaa? Yhäkään en haluaisi omaa nimeäni julkisuuteen. Minun nimisiä(etunimi ja sukunimi) ei liene suomessa muita.
Siis blogi tai facebook tai molemmat pitäisi luoda. Miten pysyn tuntemattomana näissä?

[QUOTE="villany";22797957]faceen ei oo pakko laittaa kuvaa. Tai siis kukaan muu kuin sun kaverit(jos oot hyväksyny ne tai ne sut) ei nää sun naamaa.[/QUOTE]

Mutta nimellä ne löytää minut ja näkeekö ne keitä on ilmoittautunut kavereikseni? Tässä kun on ongelmana se, että kyseinen henkilö(josta tutkinta menossa) kalastelee tuttujeni jne. nimiä ja lähettelee heille "tosi" asioita minusta. Itse mitä katsoin facebookia niin näin eri ihmisten "kavereita" ihan heidän nimensä perusteella.

[QUOTE="villany";22798056]kattelin noit yksityisyysasetuksia ja siel ei ollu kohtaa jos olis voinu rajottaa omien kaverien näkymisen muille :([/QUOTE]

Pystyy sen rajoittamaan. Samoiten pystyy laittamaan jopa niin ettei sua löydy haun avulla ollenkaan.

Systeri on laittanu sukunimekseen Vaan. Etunimi oikea. Serkku ja pari tätiä on laittanu alkuun profiilikuvakseen lemmikin kuvan. Serkku tosin vaihto pärstäänsä. Ja asetuksilla voi määrittää sitten ettei sua löydä haulla (oot ns. piiloutunut nick), ei naamakirjan omalla saati googlella. Ja kaverilistat saa piiloon.

Kannattaa ottaa avuksi tuon profiilin luontihetkellä joku joka on jo tuolla, sillä sieltä pitää niin paljon erilaisia asetuksia säätää. Uusimpana nuo paikkatiedot, vaikka ite ei käytä, joku muu voi käyttää ja näkee silti missä oot kirjautunu jos käyttää sitä ohjelmaa joka nuo tiedot kaivaa. Asetuksista kun saa pois päältä ettei tietoja näytetä muille saati sovelluksille (joita siellä ei kannata juuri käyttää jos kerran et halua tulla löydetyksi).

Yhteistyössä