Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lainat yhteen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lainat yhteen?

Vieras
Kysynpä asiaa myös tältä palstalta. :)

Mitä tekisitte tilanteessa, jossa on useita kuukausi lyhennyksiä eri paikkoihin? Summa on vajaa 5000e, siis tuo laina summa. Lyhennyksiä näistä kuitenkin kertyy useampi sata euroa/kk.

Kannattaisiko ottaa esim. Sampon kohtuullisen koron käyttölaina ja maksaa pois nuo yksittäiset ja lyhentää sitten vaan tuota yhtä lainaa? Kuukausittainen maksukyky paranisi huomattavasti ja ei nuo luottokustannuksetkaan ainakaan enempää tulisi olemaan.

Mitä suosittelette? Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

En ole vaikeuksissa näiden kanssa, mutta haluaisin olla taloudellinen, jos tuo menettely olisi kannattavampaa.

no mitä enemmän asiaa ajattelen, niin noin juuri taidetaan tehdä =) kun saa sitäkin sitten tosiaan lyhennellä ihan omaa tahtia, sen kuukausierän lisäksi.. eli siis kun nyt on esim 500e kuussa kaikki lyhennykset ja uudessa kokolainassa vaan 150e, niin voi sitten joskus köntässä maksaa enemmänkin pois...

Mietin vaan tuota käyttölainaa, kun siinä ei tarvitsisi takaajaa käsitykseni mukaan. Henkilötakaajaa en halua omille lainoilleni, eikä minulla myöskään ole esim. asuntoa tms. vakuutena. Onko siis huono idea työ käyttölaina?

Voikohan tuota käyttäluottoa saada, kun on äitiyspäivärahalla 1500e-verot + lapsilisä 100e? Ja töihin menen, kun ä.loma loppuu. Puoliso myös työssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lainat yhteen?:
Voikohan tuota käyttäluottoa saada, kun on äitiyspäivärahalla 1500e-verot + lapsilisä 100e? Ja töihin menen, kun ä.loma loppuu. Puoliso myös työssä.

hakekaa miehen nimellä? jos siis sä et äitiyslomalla saa?

Minä hain omasta pankista ja tiettyyn rajaan, olikohan alle 10000e saa ilman takaajia. ja kyllä, äitiyslomalla hain. korko maks. 7% kun käyttölaina 11%. Mut en tiiä sitte miten muualla =)

Vielä neuvoja kaipailen. Mitä tekisitte tilanteessani / mitä olette tehneet? Noista lyhennettävistä yksi on Ellos- tili, jonka korot on aivan kohtuuttomat. Sen kun olen maksanut, niin irtisanon tilin samantien. Olen siis tähän mennessä kaikki ajallaan hoitanut, mutta nyt haluaisin kohtuullistaa tuota kuukausittaista summaa sekä noita korkoja tietenkin.

Antakaapa neuvoja! :)

Kyllä ehdottomasti kannattaa kaikki mahdolliset pienemmät lainat saada yhdistettyä. Tavalla tai toisella.
Korko uskottavasti pienenee ja tilinhoitokustannukset jää pois monesta pienestä, ja on vaan sit se yksi.
Samalla voi saada pienemmän kuukausimaksun, tai maksaa samanverran kuin ennenkin, menee vaan mahdollisimman paljon siihen lyhennykseen itsestään, eikä tilinhoitokustannuksiin...

En ole vielä hakenut tuota lainaa mistään mutta aikeissa olen. Maksan sitten kaikki pienemmät pois ja lyhennän yhtä. Mistä olette lainaa tähän tarkoitukseen saaneet / hakeneet?

Joku suositteli täällä Ge-money lainaa ja sanoi sen koron olevan kilpailukykyinen. Laskin siellä lainalaskurilla ja todellinen vuosikorko esim. 5000e lainalle oli lähemmäs 20%. Onko tuo nyt sitten kovin kilpailukykyinen korko? Aika todella paljon minusta.

Yhteistyössä