Mitä tekisitte? Työpaikka-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

spp

Vieras
Olen raskaana ja työtön. Minulle tarjottiin työpaikkaa kesän ajaksi kaupan kassalta, mutta minua ei yhtään kiinnosta se työ. Jos en ota sitä en taaskaan saa rahaa mistään, mutta mies on valmis elättämään minut ihan omasta tahdostaan:)
Ottaisitko kuitenkin sen työn, ihan vaan sen takia, että muuten äitiyspäiväraha jää minimiin? Pelkkä työnteon ajatuskin ahdistaa. Alkuraskaus on ollut niin vaikea, kun koko ajan on pahoinvointia ja väsymystä ja korkea verenpaine. Masennuskin vaivaa. Eli mahdollista olisi, että joutuisin joka tapauksessa sairaslomalle.
On vaan niin huono omatunto, jos en tätä työtä vastaan ota. Mutta toisaalta olisi reilumpaa työnantajallekin, jos kieltäydyn paikasta.

Totta helkutissa sä otat sen työpaikan vastaan. Jos joudut olemaan poissa niin lääkäri kirjoittaa asianmukaisen todistuksen. Masennuskin helpottaa kun saat virikettä ympärillesi.

Alkuperäinen kirjoittaja spp:
Pliis...sanokaa ny jotain....

Totta v**ussa otat vastaan ja elätät itsekin osaltasi perhettäsi. Laiskottelulla ei saa mitään. Ei se työ aina muutenkaan niin kiinnosta, mutta pakko sitä jonkun on tehdä.

no joo reilua on jättäytyä pois jos motivaatiota ei ole lainkaan ja antaa paikka sitä enemmän haluavalle, mutta itse kyllä menisin, työkokemus on eteenpäin ja eihän sitä eläkettäkään kerry jos ei töitä tee.. mut toki teet mikä sinusta oikeelta tuntuu

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jos mies sinut lupaa elättää ja siihen luotat, niin jää ihmeessä kotiin.

Lukekaapa ja ajatelkaapa hetkinen Isokallion ajatuksia vapaamatkustajista ja yhteiskunnasta
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200804217546403_ko.shtml

Tää masennus ei oo mitenkään vähäistä. Itken päivät kun pelottaa ja ahdistaa kaikki.
Voisin toisaalta nukkua vaikka koko ajan ja sitten kun nukun niin näen niin pahoja painajaisia, etten halua enää nukkua.
Oksennan aamusta iltaan ja mikään ei välillä pysy sisällä.
Kyllä mä töihin haluan, mutta en tuohon paikkaan. Enkä mä edes yhteiskuntaa kuppaa, kun en joka tapauksessa saa mistään rahaa ja mieskin oli sitä mieltä et olen kotona nyt vielä ettei ainakaan lisäänny tuo väsymys.
Mä en ymmärrä et miksi nyt iski tuo masennus, kun vihdoin tärppäsi raskaus ja muutenki9n kaikki menee hyvin. Pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vapaamatkustajille:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jos mies sinut lupaa elättää ja siihen luotat, niin jää ihmeessä kotiin.

Lukekaapa ja ajatelkaapa hetkinen Isokallion ajatuksia vapaamatkustajista ja yhteiskunnasta
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200804217546403_ko.shtml

En mä tota jaksa nyt lukea. Mutta siis olet tosissasi että ihmisen joka jo nyt miettii sairaslomaa ja jaksamistaan työssä ja motivaatiokin on surkea PITÄÄ mennä töihin väkisin? Siis jos oikeasti on jo masentunut ja jäämässä kuitenkin äippälomalle, niin miksi väkisin töihin? Jos nyt saa minimin niin miksi pitää väkisin mennä terveyden uhalla töihin jotta saa vähän parempaa äippärahaa, varsinkaan kun aloittajalla ei ole siihen tarvetta?

Sitten työnantaja joutuu etsimään taas uuden työntekijän kun ap on koko ajan saikulla ja poissa töistä.

Mitä fiksua tuossa olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meenny kuule lääkäriin, väynys on normaalia alku ja loppuraskaudessa, muttaitkeminen päivät pääksyten ei ole, hän sitten voi suosittaa tuota työntekoakin.

Lääkärille pääsen vasta ensi kuun lopussa.
On niin epäonnistunut olo. Musta ei oo mihinkään. Olen huono ihminen.
Mikä saisi tän itkun loppumaan.

Meenny kuule lääkäriin, väynys on normaalia alku ja loppuraskaudessa, muttaitkeminen päivät pääksyten ei ole, hän sitten voi suosittaa tuota työntekoakin.

Lääkärille pääsee kun sinne soittaa!!!

Kyllä itse minimi äippärahan saaneena neuvoisin menemään työhön,kaveri oli koulun jälkeen työkkärin rahoilla ennen vauvaa hetken,ja kerkesi silti siitä saamaan isomma ä-rahan kuin mä. Ja palkkasi olisi isompi kuin työkkärin tuki! Masennus on tottakai ikävää,mutta pahemmaksi voi mennä jos yksin makaat kotona päivät pitkät,ethän tapaa edes ihmisiä!
Ja annan neuvon että yritä nyt hoitaa oloasi paremmaksi ennen vauvan syntymää,sillä synnytysmasennus ei ole ainakaan helpompi,kuka hoitaisi vauvaa!?!
Työssä ajatukset voisi olla muualla,ja istumatyö olisi hyvä.
Tarvitset keskusteluapua ja kuuntelijaa.

Mä ottaisin paikan vastaan ja yrittäisin tehdä niin paljon töitä kun jaksan, ihan sillä että siitä saisi kaksinkertaisen hyödyn: palkkaa nyt ja paremman äippärahan myöhemmin. Jos voimat loppuu tai kunto huononee tai raskauden kanssa tulee ongelmia, niin sitten saikulle. Muutamasta kuukaudesta kuitenkin kyse, lyhyt aika ihmisen elämässä tehdä paskempaakin duunia. :|

Miks lääkäriin vasta ens kuun lopussa?? Mille lääkärille olet menossa?? Sä tarvit apua heti!!! Ootko puhunut neuvolassa asiasta??
Itse olin masentunut raskausaikana ja neuvolastakin sain apua ja ohjattiin eteenpäin. Neuvolassa on neuvolapsykologi, jonka luo voi päästä juttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:

Miks lääkäriin vasta ens kuun lopussa?? Mille lääkärille olet menossa?? Sä tarvit apua heti!!! Ootko puhunut neuvolassa asiasta??
Itse olin masentunut raskausaikana ja neuvolastakin sain apua ja ohjattiin eteenpäin. Neuvolassa on neuvolapsykologi, jonka luo voi päästä juttelemaan.

Lisään vielä tähän, että hae oikeesti apua, etten ole osastohoidossa niin kuin minä raskausaikana masennuksen takia!!

Ei ole lääkäreitä täällä syrjäkylillä. Neuvolassa käsketään vaan lepäämään. On kuin olisin umpikujassa.
Toisaalta tässä ei ole mitään hätää, kun miehelle sopii että en mene ainakaan nyt työhön. Kun se ei miestä haittaa niin miksi itse otan tästä niin kohtuuttoman suuret paineet.

Ei se masennus lepäämällä lähde!!!! Eikö ole terveyskeskuslääkäriä?? Tai jos menet jonnekin lähikaupunkiin yksityiselle?? Saat apua heti!
Ei ole lääkäreitä täällä syrjäkylillä. Neuvolassa käsketään vaan lepäämään. On kuin olisin umpikujassa.
Toisaalta tässä ei ole mitään hätää, kun miehelle sopii että en mene ainakaan nyt työhön. Kun se ei miestä haittaa niin miksi itse otan tästä niin kohtuuttoman suuret paineet.

Yhteistyössä