Mitä tekisitte tässä tilanteessa!? sukulais asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appaloosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appaloosa

Vieras
Saatte ilmaiseksi kasan tavaraa äidiltänne tai muulta lähisukulaiseltanne koska, he ovat myyneet mökkinsä sairauksien vuoksi. Menee viikkoja ja PAM, postista tulee 500euron LASKU saamistanne tavaroista....
Jos ette suostuis maksamaan ja tämä ihminen alkaa pärisemään että sitten ne täytyy tuoda takaisin veisittekö?

Mitä te tekisitte?

Riippuu... Minkä arvoisia saamasi tavarat ovat olleet? Jos ne ovat arvokasta tavaraa, saattaisin maksaakin. Mutta jos ne ovat normaalia, kulunutta ja käytettyä asuinirtaimistoa vailla antiikkiarvoa tms. niin sitten ilmoittaisin palauttavani tavarat.
Onko sukulainen muutenkin ailahtelevainen? Jos on, niin palauttaminen on ainut järkevä vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Jos anto hetkellä ei ollut maksusta puhetta, niin kyselisin asiasta.. Eihän nyt kukaan voi myydä tavaraa kenellekään "salaa"..? :whistle:

Ei oo ollut vaan nimenomaa sanoivat antavansa nämä eikä myyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Riippuu... Minkä arvoisia saamasi tavarat ovat olleet? Jos ne ovat arvokasta tavaraa, saattaisin maksaakin. Mutta jos ne ovat normaalia, kulunutta ja käytettyä asuinirtaimistoa vailla antiikkiarvoa tms. niin sitten ilmoittaisin palauttavani tavarat.
Onko sukulainen muutenkin ailahtelevainen? Jos on, niin palauttaminen on ainut järkevä vaihtoehto.

Ei ole mulle sattunut mutta tässä lähipiirissä kyllä ja voi jösses mä sanon :(

Meille kävi kerran niin, että yksi tuttu antoi luvan poimia isosta puutarhastaan viinimarjoja niin paljon kuin haluttiin, koska ei itse tarvinnut niin paljon eikä hänen lapsetkaan tulisi niitä keräämään. No kun oltiin niitä nelisen sangollista poimittu ja perattukin jo suurin osa soitti tämän tutun tytär että ei niitä saa ottaa että palauttakaa ne tai maksakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ei ole mulle sattunut mutta tässä lähipiirissä kyllä ja voi jösses mä sanon :(
Tiedän tyypin. Päällisin puolin hyvin miellyttävä ja järkevän oloinen ihminen, mutta kun tarkemmin oppii tuntemaan, niin hän onkin kaikkea muuta. Mistä vain voi tulla lasku jälkeenpäin. Puheisiin ei ole luottamista. Hänen suussaan asiat voivat muuttua miksi tahansa. pahinta on, ettei hän itse ymmärrä tilannettaan, vaan pitää kaikkia keksimiään juttuja totena.

Alkuperäinen kirjoittaja kyse vain marjoista:
Meille kävi kerran niin, että yksi tuttu antoi luvan poimia isosta puutarhastaan viinimarjoja niin paljon kuin haluttiin, koska ei itse tarvinnut niin paljon eikä hänen lapsetkaan tulisi niitä keräämään. No kun oltiin niitä nelisen sangollista poimittu ja perattukin jo suurin osa soitti tämän tutun tytär että ei niitä saa ottaa että palauttakaa ne tai maksakaa.

Usein nuo aikuiset lapset valvovat ja sekaantuvat asioihin jotka ei heille kuulu...

Yhteistyössä