V
vierailija
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:onko siis mies kosinut sinua? jo silloin kun kihloihin menitte?
mä olen käsittänyt että kihloihin mentäessä kositaan ja se on lupaus avioliitosta.
mut mies siis ymmärtänyt ettet halua suuria juhlia?
miksi sä haluat naimisiin ja tietääkö mies miksi haluat?
mulle on aivan ehdoton se että halusin naimisin., onneksi mieskin halusi. minä halusin koska musta avioliitto on se viimeinen sitoutuminen toiseen. ilman sitä ei minusta olla täysin sitouduttu toiseen. myös ollaan kunnolla perhe jolla yhteinen nimi ja lain mukaan perhe myös.
Mikä "kunnollinen perheen" mitta on yhteinen sukunimi?? Rakkaus on se miksi naimisiin mennään jos mennään. Ei esim. ne kaksi sormusta yhden sijaan.
Mullakin rakkaus oli päällimmäisenä motiivina naimisiinmenolle. Halusin mennä naimisiin rakastuneena, hullaantuneena, ja niin kävikin, oltiinhan me oltu yhdessä vasta 9 kk naimisiin mennessämme.
Yhteinen sukunimi oli myös tärkeä juttu mulle, enkä olisi alkanut lapsiakaan hankkimaan avoliitossa, vaan halusin ehdottomasti olla naimisissa ennen raskaaksituloa. Ei isyyden tunnustamisia, ei sun ja mun sukunimeä, ei mitään sellaisia.
Nuo asiat vaan oli, ja on edelleen, mulle tärkeitä. Mutta en osaa ajatella, että kaverini (avoliitossa) perhe olisi jotenkin vähemmän oikea perhe kuin me. Heille avioliitto ei ole niin tärkeää, meille on, mutta me ihmiset ollaankin erilaisia![]()
Isyyden tunnustus on kans vuodelta ... oleva rutiini paperi. Tulee tulevaisuudessa jäämään pois. Muuten olen ylläolevan kirjoittajan kanssa samaa mieltä, jokainen tyylillään.