Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (kaverin mies yritti iskeä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kertoisin omalle. kaverilleni kyllä, että olen nähnyt miehensä imuttelevan jotain naista, en ehkä sitä viitsisi että yrittänyt minuakin niin ei tulisi siitä sitten lisää pahaa mieltä. Miehelle itselleen olisin kyllä käynyt sanomassa, että. nyt on aika lähteä kotiin vai soitetaanko "liisa" hakemaan.

Ystävän KUULUU kertoa. Ehdottomasti kertomisen kannalla.

Minulle on kerrottu, ku mieheni humalassa örvelsi ja siitä seurasi loppuen lopuksi pelkkää hyvää JATKOSSA (ja paljastui myös puhdasta pahaa menneisyydestä). Ystävä pysyi ystävänä. Mutta seurasi mitä seurasi, jotain siitä kuitenkin seuraa ja kuitenkin parisuhde perustuu luottamukselle, joten eikö se olisi reilua kaikkia kohtaan?

Vai onko se sitten reilua, että naisen ystävätkin tietävät miehen toilailuista (joita hän todennäköisesti vaan jatkaa, koska minkäänlaista stoppia ei tilanteelle tule) ja nainen on sitten viimeinen joka saa tietää. Jos mies on epäluotettava ja pettää, olisi toivottavaa, että edes muu tukiverkosto, ystävät/kaverit olisivat rehellisiä. Näin ainakin itse ajattelen, kaikkein julminta ja nöyryyttävintä olisi, että kaikki muut tietää, itse vasta viimeisenä.

Mielestäni pettämisen paljastuminen on myös suuri mahdollisuus suhteen parantamiseen (lähdetään yhdessä rakentamaan uutta, toimivampaa suhdetta), jos tilanne muuten sen sallii ja parisuhteella on kaikki edellytykset toimivaan ja hyvään parisuhteeseen.

[QUOTE="Vieras";27722593]Ystävän KUULUU kertoa. Ehdottomasti kertomisen kannalla.

Minulle on kerrottu, ku mieheni humalassa örvelsi ja siitä seurasi loppuen lopuksi pelkkää hyvää JATKOSSA (ja paljastui myös puhdasta pahaa menneisyydestä). Ystävä pysyi ystävänä. Mutta seurasi mitä seurasi, jotain siitä kuitenkin seuraa ja kuitenkin parisuhde perustuu luottamukselle, joten eikö se olisi reilua kaikkia kohtaan?

Vai onko se sitten reilua, että naisen ystävätkin tietävät miehen toilailuista (joita hän todennäköisesti vaan jatkaa, koska minkäänlaista stoppia ei tilanteelle tule) ja nainen on sitten viimeinen joka saa tietää. Jos mies on epäluotettava ja pettää, olisi toivottavaa, että edes muu tukiverkosto, ystävät/kaverit olisivat rehellisiä. Näin ainakin itse ajattelen, kaikkein julminta ja nöyryyttävintä olisi, että kaikki muut tietää, itse vasta viimeisenä.

Mielestäni pettämisen paljastuminen on myös suuri mahdollisuus suhteen parantamiseen (lähdetään yhdessä rakentamaan uutta, toimivampaa suhdetta), jos tilanne muuten sen sallii ja parisuhteella on kaikki edellytykset toimivaan ja hyvään parisuhteeseen.[/QUOTE]

No tämä on minulle todella vaikeaa.
ja kun ajattelen toisin päin,haluaisin tietää.

MUTTA,inhottavaa tuntea syyllisyytä asiasta,johon ei ole oikeasti syyllinen.
Tuntuu että rikon jotain,vaikka tekisin nyt mitä :(

Älä kerro. Et tiedä heidän oikeasta arjestaan mitään, tai jos kaverisi kertoo jotain niin tiedät ehkä puolet. Ei tiedä millaista kotona on, toi rjm on myös miehelle tosi vaikeaa aikaa. Eihän hän oikein toiminut mutta ei ole sinun asiasi toimia pyövelinä vaikka toinen tekisi kuinka väärin.

Tämä on kai se miesten ja naisten välinen ero: naiset kuokkii toistensa asioita minkä kerkeää ja haukkuu miehen heti tietämättä oikeastaan asiasta sen syvemmin. Miehet yleensä eivät sekaannu toistensa asioihin.

Joku häntä tuossa nimitti niljakkeeksi: hän voi olla vaikka kuinka hyvä mies ja isä. Ehkä raskas elämäntilanne saa käyttäytymään noin humalassa. Ei se oikein ole mutta sellaista elämä on. Tuo nimittely tuntematta henkilöä tai tietämättä hänestä mitään kuvastaa vain omaa typeryyttäsi.

Ehkä sun pitäisi soittaa miehelle ja jutella hänen kanssaan tapahtuneesta jos olette sillain läheisiä että on puheyhteys. Voisi hänet herättää omiin tekoihinsa. En ensimmäisenä alkaisi kivittämään koska tosiaan asia ei oikein sinulle kuulu vaikka kuinka sinua olisi yrittänyt iskeä.

Ja ei, en ole itse pettänyt vaimoani, yritän vain herätellä ihmisiä tajuamaan että elämässä on myös harmaan sävyjä.

[QUOTE="Vieras";27722593]Ystävän KUULUU kertoa. Ehdottomasti kertomisen kannalla.

Mielestäni pettämisen paljastuminen on myös suuri mahdollisuus suhteen parantamiseen (lähdetään yhdessä rakentamaan uutta, toimivampaa suhdetta), jos tilanne muuten sen sallii ja parisuhteella on kaikki edellytykset toimivaan ja hyvään parisuhteeseen.[/QUOTE]

Ystävän ei KUULU tehdä välttämättä yhtään mitään. Tuntuu että te naiset vain haluatte lietsoa pahaa mieltä kaikille.

Entä jos tuo oli ainoa kerta, huono humala ja vaikea tilanne kotona? Pari suukkoa tuntemattoman kanssa? Big deal. Känni ei kata kustannuksia mutta kannattaa asiat myös laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Jos tuo ei tuon kummempaa ollut niin antakaa olla. Jos mies on oikeasti petollinen niin kyllä hän itse jää kiinni jossain vaiheessa. Ei heti kannata lynkata.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies pimeästä;27722794:
Älä kerro. Et tiedä heidän oikeasta arjestaan mitään, tai jos kaverisi kertoo jotain niin tiedät ehkä puolet. Ei tiedä millaista kotona on, toi rjm on myös miehelle tosi vaikeaa aikaa. Eihän hän oikein toiminut mutta ei ole sinun asiasi toimia pyövelinä vaikka toinen tekisi kuinka väärin.

Tämä on kai se miesten ja naisten välinen ero: naiset kuokkii toistensa asioita minkä kerkeää ja haukkuu miehen heti tietämättä oikeastaan asiasta sen syvemmin. Miehet yleensä eivät sekaannu toistensa asioihin.

Joku häntä tuossa nimitti niljakkeeksi: hän voi olla vaikka kuinka hyvä mies ja isä. Ehkä raskas elämäntilanne saa käyttäytymään noin humalassa. Ei se oikein ole mutta sellaista elämä on. Tuo nimittely tuntematta henkilöä tai tietämättä hänestä mitään kuvastaa vain omaa typeryyttäsi.

Ehkä sun pitäisi soittaa miehelle ja jutella hänen kanssaan tapahtuneesta jos olette sillain läheisiä että on puheyhteys. Voisi hänet herättää omiin tekoihinsa. En ensimmäisenä alkaisi kivittämään koska tosiaan asia ei oikein sinulle kuulu vaikka kuinka sinua olisi yrittänyt iskeä.

Ja ei, en ole itse pettänyt vaimoani, yritän vain herätellä ihmisiä tajuamaan että elämässä on myös harmaan sävyjä.

Minä en häntä haukkunu niljaakkeeksi tai muuksikaan.
Päin vastoin tuossa selitin,että on erittäin hyvä isä ja käyttäytyy vaimoaan kohtaan ihanasti ja hellästi (näin niinkun lukuunottamatta tuota kännisekoilua)

[QUOTE="a p";27722942]Minä en häntä haukkunu niljaakkeeksi tai muuksikaan.
Päin vastoin tuossa selitin,että on erittäin hyvä isä ja käyttäytyy vaimoaan kohtaan ihanasti ja hellästi (näin niinkun lukuunottamatta tuota kännisekoilua)[/QUOTE]

Joo, en sinua haukkunutkaan vaan sitä joka tuota nimitystä hänestä käytti.

Ihmisiä me kaikki olemme ja virheitä sattuu. Eikö kuitenkin ole pääasia että hän kohtelee perhettään hyvin? Harmi että tuollainen töppäys hänelle sattui, toivottavasti jää viimeiseksi. Ei se hänestä mielestäni huonompaa ihmistä tee vaan inhimillisen olennon jolle tuli virhearvio. Ihminenhän tekee humalassa myös asioita joita ei selvänä ikinä tekisi koska harkintakyky hämärtyy. En tarkoita että tämä humala pyhittäisi tapahtumat mutta kyllä hän varmasti on se sama ihana aviomies edelleen. Voi olla että raskas elämäntilanne purkautuu humalassa tuollaisena käytöksenä. Masentunut kumppani voi olla todella raskas taakka puolisollekin ja puolison itsetunnolle jolloin se saattaa noin purkautua, läheisyyden hakemisena.

Eri asia sitten olisi jos jatkuvasti vieraissa hyppisi ja pitäisi rakastajattaria.

Alkuperäinen kirjoittaja mies myös;27722817:
Ystävän ei KUULU tehdä välttämättä yhtään mitään. Tuntuu että te naiset vain haluatte lietsoa pahaa mieltä kaikille.

Entä jos tuo oli ainoa kerta, huono humala ja vaikea tilanne kotona? Pari suukkoa tuntemattoman kanssa? Big deal. Känni ei kata kustannuksia mutta kannattaa asiat myös laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Jos tuo ei tuon kummempaa ollut niin antakaa olla. Jos mies on oikeasti petollinen niin kyllä hän itse jää kiinni jossain vaiheessa. Ei heti kannata lynkata.

Kyllä minun ystäväni KUULUU kertoa, muussa tapauksessa hän ei ole ystäväni.

Aloituksesta kävi ilmi, että ei ole kyse yhdestä kerrasta, koska ap oli nähnyt miehen suutelevan myöhemmin toisen naisen kanssa. Kyseessä ei todellakaan ole pahan mielen lietsominen naisten kesken, vaan rehellisyys. (Anteeks nyt vaan, mutta miksi heti oletetaan, että halutaan tahallaan jotain loukata? Nytkö lynkataan naiset, jotka rehellisesti haluavat kertoa petollisista miehistä?)

Juurihan minä kerroin olleeni itse vastaavassa tilanteessa ja minulle kerrottiin. Siitä lähti aikamoinen tapahtumaketju eteenpäin, tuli yhtä sun toista ilmi, suhde muuttui huomattavan paljon. Ja se oli minun kannalta, ystäväni kannalta, mieheni kannalta kaikista paras ratkaisu. Jossain on mennyt vikaan, jos mies käyttäytyy em. tavalla. Kertominen naiselle mahdollistaisi sen, että he voisivat alkaa keskenään prosessoimaan tilannetta.

"Kyllä hän jää kiinni jossain vaiheessa" - juurihan sanoit, ettei kenenkään pidä koskaan lynkata; näin ollen mies voi jatkaa toimintaansa hamaan tulevaisuuteen jäämättä koskaan kiinni. Ja siinä vaiheessa voi peli olla jo menetetty. Mitä pidempään tilanne jatkuu, sitä vaikeampi sitä on korjata.

Kertominen antaa nimenomaan mahdollisuuden asianomaisten keskenään tehdä omat päätöksensä, antaa heille mahdollisuuden tehdä korjausliikkeensä, punnitsemaan suhteen tilan. Pyrkimään parempaan. Ei se suhde itsestään itseään korjaa..

Muttajoo, toki toinen vaihtoehto on olla kertomatta, paska tilanne jatkuu, mies pettää, nainen voi huonosti, suhde voi huonosti, kaikki tietää, nainen saa jossain vaiheessa tietää ja perusluottamus rikotaan tuhannen palasiksi joka tapauksessa, mukava siinä on sitten todeta, että ystävätkin ovat olleet samassa sopassa, että varmasti koko maailma on kääntänyt selkänsä.
Toivottavasti omat ystäväni eivät käyttäytyisi em. tavalla. Olen kiitollinen omalle ystävälleni, että antoi minulle sen tiedon, jonka avulla olemme lähteneet rakentamaan koko suhdetta uudelleen, ihan uusista näkökulmista. On löytynyt yhteys, jollaista ei koskaan ennen ollut. Kuten sanottua, pitkä ja kivinen tie, mutta kaiken sen arvoista.

[QUOTE="Vieras";27723185]Kyllä minun ystäväni KUULUU kertoa, muussa tapauksessa hän ei ole ystäväni.

Aloituksesta kävi ilmi, että ei ole kyse yhdestä kerrasta, koska ap oli nähnyt miehen suutelevan myöhemmin toisen naisen kanssa. Kyseessä ei todellakaan ole pahan mielen lietsominen naisten kesken, vaan rehellisyys. (Anteeks nyt vaan, mutta miksi heti oletetaan, että halutaan tahallaan jotain loukata? Nytkö lynkataan naiset, jotka rehellisesti haluavat kertoa petollisista miehistä?)

Juurihan minä kerroin olleeni itse vastaavassa tilanteessa ja minulle kerrottiin. Siitä lähti aikamoinen tapahtumaketju eteenpäin, tuli yhtä sun toista ilmi, suhde muuttui huomattavan paljon. Ja se oli minun kannalta, ystäväni kannalta, mieheni kannalta kaikista paras ratkaisu. Jossain on mennyt vikaan, jos mies käyttäytyy em. tavalla. Kertominen naiselle mahdollistaisi sen, että he voisivat alkaa keskenään prosessoimaan tilannetta.

"Kyllä hän jää kiinni jossain vaiheessa" - juurihan sanoit, ettei kenenkään pidä koskaan lynkata; näin ollen mies voi jatkaa toimintaansa hamaan tulevaisuuteen jäämättä koskaan kiinni. Ja siinä vaiheessa voi peli olla jo menetetty. Mitä pidempään tilanne jatkuu, sitä vaikeampi sitä on korjata.

Kertominen antaa nimenomaan mahdollisuuden asianomaisten keskenään tehdä omat päätöksensä, antaa heille mahdollisuuden tehdä korjausliikkeensä, punnitsemaan suhteen tilan. Pyrkimään parempaan. Ei se suhde itsestään itseään korjaa..

Muttajoo, toki toinen vaihtoehto on olla kertomatta, paska tilanne jatkuu, mies pettää, nainen voi huonosti, suhde voi huonosti, kaikki tietää, nainen saa jossain vaiheessa tietää ja perusluottamus rikotaan tuhannen palasiksi joka tapauksessa, mukava siinä on sitten todeta, että ystävätkin ovat olleet samassa sopassa, että varmasti koko maailma on kääntänyt selkänsä.
Toivottavasti omat ystäväni eivät käyttäytyisi em. tavalla. Olen kiitollinen omalle ystävälleni, että antoi minulle sen tiedon, jonka avulla olemme lähteneet rakentamaan koko suhdetta uudelleen, ihan uusista näkökulmista. On löytynyt yhteys, jollaista ei koskaan ennen ollut. Kuten sanottua, pitkä ja kivinen tie, mutta kaiken sen arvoista.[/QUOTE]

Yhdellä kerralla viittaan siihen että tuo tapahtui tiemmä samana iltana? Ja heti oletetaan että pettää ja pettää ja pettää kuin duracell-pupu. Entä jos tuo oli kertaluonteinen suukko? Kannattaako pilata suhde tuon vuoksi?

Minut vikitteli kans miehen kaveri ja tyhmä ja humalassa, kun olin niin suostuin. Emme jääneet kiinni tästä kerrasta josta on nyt noin vuosi. Mutta tämä mies alkoi kiristää minua (on siis itse sinkku ja minä naimisissa ja pienten lasten äiti) seksillä. Jos en aina silloin tällöin (yleensä silloin oma mies työreissussa ja tämä toinen mies on myös mieheni työkaveri joten tietää aina työreissuista) suostu seksiin hänen kanssaan niin kertoo kaiken miehelleni :(

Tätä "helvettiä" on jatkunut jo kohta vuosi ja olen ihan voimaton. Ja tuo mies todella oksettaa minua. Jos en anna niin menetän kaiken, rikon perheeni ja lapseni joutuvat kasvamaan ilman toista vanhempaa. Täysin umpisolmussa olen :(

[QUOTE="Nea";27723285]Minut vikitteli kans miehen kaveri ja tyhmä ja humalassa, kun olin niin suostuin. Emme jääneet kiinni tästä kerrasta josta on nyt noin vuosi. Mutta tämä mies alkoi kiristää minua (on siis itse sinkku ja minä naimisissa ja pienten lasten äiti) seksillä. Jos en aina silloin tällöin (yleensä silloin oma mies työreissussa ja tämä toinen mies on myös mieheni työkaveri joten tietää aina työreissuista) suostu seksiin hänen kanssaan niin kertoo kaiken miehelleni :(

Tätä "helvettiä" on jatkunut jo kohta vuosi ja olen ihan voimaton. Ja tuo mies todella oksettaa minua. Jos en anna niin menetän kaiken, rikon perheeni ja lapseni joutuvat kasvamaan ilman toista vanhempaa. Täysin umpisolmussa olen :([/QUOTE]

No jopa sopan olette keittäneet. Tuollainen mies pitäisi piiskata ja sinutkin vähintään pingismailalla pyllylle siitä hyvästä että alun perin lähdit tuohon leikkiin mukaan.

Jos olet hyvä kaveri kertoisin, että näki miehesi suutelevan toista naista. En kertoisi, että suo on yrittänyt iskeä. Siinä menisi teillä välit, kun ystäväsi ei enään välttämättä pystyisi katsomaan sua samalla tavalla. Olisi kateellinen sulle, koska miehesi sua haluaa, muttei enään häntä.

Haluaisin itse tietää samassa tilanteessa ja siinä vaiheessa olisi kyllä välit poikki jos myöhemmin paljastuisi, että paras kaveri tietäisi muttei ole kertonut.

Ehkä kaikkein paras olis jos sanoisit kaverin miehelle asiasta ja sanoisit, että jos hän ei kerro, sinä kerrot.

Viimeksi muokattu:
en lähtisi noihin uhkailuihin että jompikumpi kertoo. Mies helposti sitten kertoo asian siten että sinä yritit iskeä ja ihmiset yleensä uskovat sitä joka ensin kertoo.

Parempi kun ei lyö lusikkaansa toisten soppaan.

Jouduin samankaltaiseen tilanteeseen alkuvuonna.

Ystävän mies tuli kerran viihteellä ollessa iskemään minua. Kerroin tästä myöhemmin ystävälleni, sanoin että minusta vaikutti siltä kuin mies olisi yrittänyt iskeä minua,mutta voi olla että ymmärsin väärin asian.

Tilanne jäi siihen, kunnes muutama kuukausi myöhemmin olimme pariskunnittain viihteellä ja ystäväni mies aloitti jälleen saman touhun kun puolisoiden silmä vältti.
Kerroin välittömästi ystävälleni joka vaati että "vastaisin miehen flirttiin" ja hän seuraisi takavasemmalta miehensä käytöstä.
Lopputulos oli se että petturimies potkittiin pihalle kotoaan ja hyvä niin.
Onneksi ystäväni osasi ajatella järjellä, olihan tuossa riski että pitkään jatkunut ystävyytemme olisi romuttunut.

Kuulostaapas kirjoitettuna todella lapselliselta, vaikka reilusti yli kolmenkympin ollaankin. :D

Mitä jos olisitte vaan kiinnostuneita omista asioista ja lopettaisitte toisten suhteisiin puuttumisen!!!

Ei muuten mikään ihme tuo miehen käytös, varsinkin jos eukko kotona on desperaado!

[QUOTE="hanna";27722145]Mua kummastuttaa mitä miesten päässä oikeen noissa tilanteissa liikkuu, vai ohjaako se muna tosiaan niin pahasti etteivät pysty ajattelemaan kiinnijäämisen riskiä tai seurauksia? Varsinkin jos tääkin mies on touhunnut tollaista jossain lähibaarissa? Itse jouduin viime kesänä tilanteeseen jossa miehen eräs kaveri oli meillä iltaa istumassa mieheni kanssa. Jossain vaiheessa alettiin kaikki kolmistaan kattomaan leffaa, ja mun mies nukahti sohvalle. Ja mitä tekee tää miehen kaveri?? Ehdottaa toki että nyt kun toi ukkos nukahti niin pitäskö meidän siirtyä teidän sänkyyn. :O[/QUOTE]

Seksiin suhtaudutaan rennosti ja sen saanti on turvattua = aikaa ja tilaa ottaa riskejä.

Miestenkin keskuudessa voi olla jonkinlaisia ryhmäpaineita sitä vastaan että pysyy uskollisena ja rehellisenä, joku voi pitää sellaista esim. tylsänä tai naurettavana. Eli hieman naisten tyylinen keskusteluilmapiiri, jossa joukon mielipiteellä on merkitystä enemmän kuin yksilöllisillä päätöksillä, joka on enemmän miesten perinteisempää toimintatapaa.

Jouduin samankaltaiseen tilanteeseen alkuvuonna.

Ystävän mies tuli kerran viihteellä ollessa iskemään minua. Kerroin tästä myöhemmin ystävälleni, sanoin että minusta vaikutti siltä kuin mies olisi yrittänyt iskeä minua,mutta voi olla että ymmärsin väärin asian.

Tilanne jäi siihen, kunnes muutama kuukausi myöhemmin olimme pariskunnittain viihteellä ja ystäväni mies aloitti jälleen saman touhun kun puolisoiden silmä vältti.
Kerroin välittömästi ystävälleni joka vaati että "vastaisin miehen flirttiin" ja hän seuraisi takavasemmalta miehensä käytöstä.
Lopputulos oli se että petturimies potkittiin pihalle kotoaan ja hyvä niin.
Onneksi ystäväni osasi ajatella järjellä, olihan tuossa riski että pitkään jatkunut ystävyytemme olisi romuttunut.

Kuulostaapas kirjoitettuna todella lapselliselta, vaikka reilusti yli kolmenkympin ollaankin. :D

Minusta kuulostaa kauhealta että potkitaan omasta kodistaan ulos. Ja tuollaista miestennielijää se kaveri sitten uskoi.

[QUOTE="mies";27723435]Seksiin suhtaudutaan rennosti ja sen saanti on turvattua = aikaa ja tilaa ottaa riskejä.

Miestenkin keskuudessa voi olla jonkinlaisia ryhmäpaineita sitä vastaan että pysyy uskollisena ja rehellisenä, joku voi pitää sellaista esim. tylsänä tai naurettavana. Eli hieman naisten tyylinen keskusteluilmapiiri, jossa joukon mielipiteellä on merkitystä enemmän kuin yksilöllisillä päätöksillä, joka on enemmän miesten perinteisempää toimintatapaa.[/QUOTE]

Ootko tosissas? Onko ihan yleistä teillä päin, että pidetään tylsänä ja naurettavana jos ei petä vaimoaan? Ja täällä vielä jotkut väittää, että nainen pettää todennäkösemmin. Naisten keskuudessa on päinvastoin. Jos mies on paska ei välitä, niin siinä tapauksessa ei pidetä niin pahana. Siinä tapauksessa suositellaan kyllä eroa.

Viimeksi muokattu:
Ootko tosissas? Onko ihan yleistä teillä päin, että pidetään tylsänä ja naurettavana jos ei petä vaimoaan? Ja täällä vielä jotkut väittää, että nainen pettää todennäkösemmin. Naisten keskuudessa on päinvastoin. Jos mies on paska ei välitä, niin siinä tapauksessa ei pidetä niin pahana. Siinä tapauksessa suositellaan kyllä eroa.

Ei ole yleistä. Mutta miesporukoitakin on monenlaisia.

Mutta ehkä toinen syy on tuo seksin arvon aleneminen tai muut hankaluudet siellä osastolla. Ei jakseta selvittää, pitää huolta... Velvollisuudentuntoisuus on laskenut koska sellaiset arvot kuten velvollisuus eivät ole enää mainstreamia. Tätä päivää on enemmän itsen vapaus, nautinto ja laajasti kokeminen. Joihinkin tämä vaikuttaa.

Omalla kohdalla tuollainen tilanne voisi tulla myös silloin jos tunteeni eivät ole tarpeeksi vahvoja tyttöystävääni kohtaan. Siksi seurustelenkin vain jos oikeasti tunnen niin, en mistään muista syistä. Neljäs seikka, joka voi vaikuttaa, on jos ollaan tosi meneviä persoonia tai paljon erossa. Mitä enemmän on tilaisuuksia, sen todennäköisempää että inhimillinen ihminen käyttää sitä hyväkseen. Tietenkään sitä ei voi alkaa pelkäämään. Mutta tämä on vain aritmeettinen fakta.

[QUOTE="mies";27723534]Ei ole yleistä. Mutta miesporukoitakin on monenlaisia.

Mutta ehkä toinen syy on tuo seksin arvon aleneminen tai muut hankaluudet siellä osastolla. Ei jakseta selvittää, pitää huolta... Velvollisuudentuntoisuus on laskenut koska sellaiset arvot kuten velvollisuus eivät ole enää mainstreamia. Tätä päivää on enemmän itsen vapaus, nautinto ja laajasti kokeminen. Joihinkin tämä vaikuttaa.

Omalla kohdalla tuollainen tilanne voisi tulla myös silloin jos tunteeni eivät ole tarpeeksi vahvoja tyttöystävääni kohtaan. Siksi seurustelenkin vain jos oikeasti tunnen niin, en mistään muista syistä. Neljäs seikka, joka voi vaikuttaa, on jos ollaan tosi meneviä persoonia tai paljon erossa. Mitä enemmän on tilaisuuksia, sen todennäköisempää että inhimillinen ihminen käyttää sitä hyväkseen. Tietenkään sitä ei voi alkaa pelkäämään. Mutta tämä on vain aritmeettinen fakta.[/QUOTE]

No toivottavasti ei ole. Tässä keskustelussa pääosassa on ollut perheellinen isä, jolla kaksi lasta. En pidä perheettömän miehen pettämistä niin pahana. Silloin suhde ei välttämättä ole kovin vakava, erossa ei kärsi lapset ja petetty puoliso voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos lapsia on tehty yhteisestä halusta on törkeää ja järkyttävää jos mies ei välitä mistään, pettää kun muuten olis tylsä paska, arvostaa mieluummin "hyvä jätkä" statusta kavereidensa silmissä kuin sitä että perhe pysyy koossa. Siinä sitten elätä mielessäsi kusipää puolison lapsia ja yrität pysyä järjissäsi. Tietysti perheissä voi olla ongelmia, joiden takia kannattaa erota.

Viimeksi muokattu:
Masentuneelle en kertoisi.

En kyllä ole kertonut terveellekään.. Tosi hän ei ole minun läheinen ystäväni, mutta miehensä on oman mieheni paras kaveri. Ja on siis ihan pettänyt, useita kertoja.

Pahimpiin temppuihin kuuluu esim. se, että ensimmäisen isänpäivänsä aattona häipyi vaimon nukahdettua kylille, kävi baarissa ja panemassa vierasta naista ja palasi kotiin jossa koko reissusta tietämätön vaimo poikavauvan kanssa aamulla herätti isukin ihan kakkujen kera juhlistamaan "ihanaa iskää" :mad:

En silti ole katsonut asiakseni kertoa, eiköhän tuo joskus kiinni jää ihan omaa tyhmyyttään.

Kaveripiirissä on myös tapaus jossa mies meni ehdottelemaan kauniille naiselle ja vastaus oli että "etkö sä tunne mua, mähän olen "maijan" kaveri.." Tämä nainen oli ilmoittanut välittömästi kaverilleen miehen jutuista. Oli ukolla ollut vähän selittämistä, mutta yhdessäpä ovat edelleen. Naiset ovat myös ihan väleissä, miehen puoliso oli kiitollinen saamastaan tiedosta. Mies kyllä on käyttänyt kaikki mahdolliset saumansa senkin jälkeen, ei vaan ole tainnut jäädä uudestaan kiinni.

Yhteistyössä