Alkuperäinen kirjoittaja mies myös;27722817:
Ystävän ei KUULU tehdä välttämättä yhtään mitään. Tuntuu että te naiset vain haluatte lietsoa pahaa mieltä kaikille.
Entä jos tuo oli ainoa kerta, huono humala ja vaikea tilanne kotona? Pari suukkoa tuntemattoman kanssa? Big deal. Känni ei kata kustannuksia mutta kannattaa asiat myös laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Jos tuo ei tuon kummempaa ollut niin antakaa olla. Jos mies on oikeasti petollinen niin kyllä hän itse jää kiinni jossain vaiheessa. Ei heti kannata lynkata.
Kyllä minun ystäväni KUULUU kertoa, muussa tapauksessa hän ei ole ystäväni.
Aloituksesta kävi ilmi, että ei ole kyse yhdestä kerrasta, koska ap oli nähnyt miehen suutelevan myöhemmin toisen naisen kanssa. Kyseessä ei todellakaan ole pahan mielen lietsominen naisten kesken, vaan rehellisyys. (Anteeks nyt vaan, mutta miksi heti oletetaan, että halutaan tahallaan jotain loukata? Nytkö lynkataan naiset, jotka rehellisesti haluavat kertoa petollisista miehistä?)
Juurihan minä kerroin olleeni itse vastaavassa tilanteessa ja minulle kerrottiin. Siitä lähti aikamoinen tapahtumaketju eteenpäin, tuli yhtä sun toista ilmi, suhde muuttui huomattavan paljon. Ja se oli minun kannalta, ystäväni kannalta, mieheni kannalta kaikista paras ratkaisu. Jossain on mennyt vikaan, jos mies käyttäytyy em. tavalla. Kertominen naiselle mahdollistaisi sen, että he voisivat alkaa keskenään prosessoimaan tilannetta.
"Kyllä hän jää kiinni jossain vaiheessa" - juurihan sanoit, ettei kenenkään pidä koskaan lynkata; näin ollen mies voi jatkaa toimintaansa hamaan tulevaisuuteen jäämättä koskaan kiinni. Ja siinä vaiheessa voi peli olla jo menetetty. Mitä pidempään tilanne jatkuu, sitä vaikeampi sitä on korjata.
Kertominen antaa nimenomaan mahdollisuuden asianomaisten keskenään tehdä omat päätöksensä, antaa heille mahdollisuuden tehdä korjausliikkeensä, punnitsemaan suhteen tilan. Pyrkimään parempaan. Ei se suhde itsestään itseään korjaa..
Muttajoo, toki toinen vaihtoehto on olla kertomatta, paska tilanne jatkuu, mies pettää, nainen voi huonosti, suhde voi huonosti, kaikki tietää, nainen saa jossain vaiheessa tietää ja perusluottamus rikotaan tuhannen palasiksi joka tapauksessa, mukava siinä on sitten todeta, että ystävätkin ovat olleet samassa sopassa, että varmasti koko maailma on kääntänyt selkänsä.
Toivottavasti omat ystäväni eivät käyttäytyisi em. tavalla. Olen kiitollinen omalle ystävälleni, että antoi minulle sen tiedon, jonka avulla olemme lähteneet rakentamaan koko suhdetta uudelleen, ihan uusista näkökulmista. On löytynyt yhteys, jollaista ei koskaan ennen ollut. Kuten sanottua, pitkä ja kivinen tie, mutta kaiken sen arvoista.