Anteeksi nyt vain, mutta minun mielestäni on aivan naurettavaa verrata tahriintunutta takkia naarmuuntuneeseen autoon tai sotkettuun tapettiin. Joo, vahingot on tietysti aina korvattava, joten kyllä minäkin korvaisin sen auton ja tapetin.
Tässä tapauksessa maksaisin kuitenkin vain sen pesulalaskun enkä yhtään enempää, ainakaan vapaaehtoisesti. Jos takin omistaja nyt ihan välttämättä haluaisi sen 700 minulta, niin saisi sen osamaksuna (20 /kk, tms. niin kuin joku ehdotti). Jos tämä ei takin omistajalle sopisi, niin sitten jäisi rahat saamatta, sori vaan. Eli ap on kyllä mielestäni hieman päästään pimeä, jos ihan tosissaan aikoo vaatia köyhältä yh-äidiltä 700 jostain helvetin takista. Ihan sama, minkä hintainen takki oli kyseessä. Se on VAIN takki eikä mikään auto.
Joku kuitenkin vastaa tähän, että "mietipä omalle kohdallesi", joten mietitään nyt sitten. En kyllä koskaan ostaisi itselleni noin kallista takkia, mutta jos nyt leikitään, että olisin ostanut 700 maksaneen takin ja joku läikyttäisi kahvilassa sen päälle pirtelöä, niin kyllähän se harmittaisi. En kuitenkaan tiedä, kehtaisinko pyytää läikyttäjää maksamaan edes pesulalaskua. Jos läikyttäjä itse tarjoutuisi maksamaan pesulalaskun, niin olisin kyllä ilahtunut hänen kohteliaisuudestaan ja hyväksyisin tarjouksen. Olen kuitenkin sen verran ujo, että en tosiaan tiedä, kehtaisinko itse vaatia mitään maksua.
Missään tapauksessa ei kuitenkaan kävisi edes mielessä vaatia läikyttäjältä sitä 700 , minkä takki maksoi. Ennen kuin törmäsin tähän keskusteluun, en ollut ikinä tullut edes ajatelleeksi, että pirtelötahrasta takissa voisi joku ihan tosissaan vaatia vahingonkorvauksia. Käsittämätöntä.