MITÄ TEKISITTE MUN TILANTEESSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplis2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplis2

Vieras
LÄHEN TÖIHIN KLO 13.15, UKKO PÄÄSEE TÖISTÄ 15.00 JA LAPSILLA EI HOITAJAA TOLLE AJALLE, ELI N. 2,5H JOUTUISIVAT OLEMAAN YKSIN KOTONA
KOSKAAN EIVÄT OLE OLLEET YKSIN 30MIN KAUEMPAA. 6V X2

KUKAAN EI VOI VAHTIA TOTA 2,5H JA AINOAKSI VAIHTOEHDOKSI ON JÄÄMÄSSÄ SE, ET OTAN LAPSET MUKAAN TÖIHIN, JOUTUISIVAT OLEMAAN AUTOSSA SEN 1H, KU ISKÄ TÖISSÄ AIDAN TAKANA JA TOSIAAN PÄÄSEE 15.00 JA MUN TYÖT ALKAA 14.00
ISKÄ SIT OTTAIS LAPSET MUKAANSA AUTOLTA.

KYSYIN POMOLTA VOISINKO OTTAA LAPSET TUONA YHTENÄ PÄIVÄNÄ, 1H MUN TYÖPISTEESEEN, LUPAS PERJANTAINA 24.8. ILMOITTAA VAAN EI OLE ILMOITTANUT VIELÄKÄÄN, KYSE ON KUITENKIN VAAN TUNNISTA MINKÄ JOUTUISIVAT SIINÄ MUN TYÖPISTEELLÄ OLLA KUNNES ISKÄ HAKEE, MUT KOTONA JOUTUISIVAT OLEMAAN KAUEMMIN YKSIN.

On tosi surullista, että Suomessa ei yhteiskunta ja esim. työ tue lapsiperheitä enempää. Pitäisi aina valita joko työ tai perhe ja kumpikaan ei saa toistensa jaloille astua. On todellä typerää jos pomosi kieltää lapsesi töihin tulon. Joissakin maissa näin voisi ilman muuta menetellä. Mutta toivotaan nyt, että pomo on vain unohtanut kertoa sinulle vastauksensa eikä pitkitä sitä tahallaan.

Millaisessa työpaikassa olet eli voisivatko lapset vaikka piirtää tai katsella kirjoja sen tunnin ajan? Millainen piha-alue siellä on eli jos lapset eivät saa olla työpisteessä niin voisivatko omilla leluillaan puuhata jotain pihalla? Autossa tuo tuntikin kuulostaa aika pitkältä ajalta, jos lapset ovat sen siellä ihan keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ja on tosi surullista ettei vanhemmat ole valmiita käyttämään rahaa lastensa hoitoon ja palkkaamaan hoitajaa ,vaikkakin lyhyeksi aikaa.

Joskus on odottamattomia tilanteita, eikä luotettavaa hoitajaa ole saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilkka:
On tosi surullista, että Suomessa ei yhteiskunta ja esim. työ tue lapsiperheitä enempää. Pitäisi aina valita joko työ tai perhe ja kumpikaan ei saa toistensa jaloille astua. On todellä typerää jos pomosi kieltää lapsesi töihin tulon. Joissakin maissa näin voisi ilman muuta menetellä. Mutta toivotaan nyt, että pomo on vain unohtanut kertoa sinulle vastauksensa eikä pitkitä sitä tahallaan.
Riippuu kyllä takuulla työpaikastakin =) Esim sairaaloissa et tosiaankaan voi ottaa lapsiasi mukaan leikkaussaliin, mutta mulla on ollut oma muksuni mukana sairaalassa toimistotyössä ollessani.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
ja on tosi surullista ettei vanhemmat ole valmiita käyttämään rahaa lastensa hoitoon ja palkkaamaan hoitajaa ,vaikkakin lyhyeksi aikaa.

parempi että ovat jonkun hoitajan kanssa, kuin että YKSIN autossa tunnin ajan, kuten ap yhdeksi vaihtoehdoksi antoi

Meillä oli hoitaja viikonloppuna 25 minuutin takia, mun piti lähteä töihin 20 vaille 12, ja mies tuli kotiin 5 yli 12. Tuo miehen tuloaika oli vähän kyseenalainen, siks en ottanut lasta mukaan töihin. Kyllä välillä tuskastuttaa kun on joskus niin pienestä kiinni.

Ei se aina rahasta ole kiinni! Itse aikoinaan jouduin kieltäytymään ihanasta määräaikaisesta duunista juuri tuon takia, et 2-5h oisin tarvinnut hoitajan lapsille. Töihinmeno aikaa yritettiin venyttää mahd.pitkälle muttei se silti onnistunut. Tää ois ollu vaan muutaman kuukauden pesti, mut harmittaa vielä vuoden päästäkin!

joskus on joskus tässä tekstissä ei.

Mistä tiiät?

Ottakaa mll:n hoitaja kotiin pariksi tunniksi. Lapsillekkin vaihtelua ja iskä saa omaa aikaa tai levätä kun tulee kotiin. Ottakaa kaikki hyöty hoitajasta, sopikaa vaikka että hän askartelee lasten kanssa tai tekee iskälle ja lapsille ruoan. Miltä kuulostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se aina rahasta ole kiinni! Itse aikoinaan jouduin kieltäytymään ihanasta määräaikaisesta duunista juuri tuon takia, et 2-5h oisin tarvinnut hoitajan lapsille. Töihinmeno aikaa yritettiin venyttää mahd.pitkälle muttei se silti onnistunut. Tää ois ollu vaan muutaman kuukauden pesti, mut harmittaa vielä vuoden päästäkin!

ei aina,mutta harvase pvä täällä joku mamma valittaa kun ei ole hoitajaa,ei ole omaa aikaa, harrastukset maksaa jne. Kaikkea saa kun maksa.ja lapsi maksaa. ja jos haluaa aikaa, haluaa hoitajan , haluaa siivoojan , haluaa harrastaa siitä täyttyy maksaa.piste.yksinkertainen asia.

olen töissä tekstiilialan varastossa ja mulla on oma suppea piste missä työskentelen oman pöydän vieressä, lapset ei olis siinä kenenkään tiellä ku ei siinä ole muita työntekijöitä.

Ja sinulle joka sanoit että on surullista kun ei viitsitä palkata hoitajaa, mutta tosiaan on aika vaikeeta saada hoitaja päivän varotusajalla ja 2,5h tunniksi, ei ole koskaan onnistunu lahdessa.
Meille piti naapurin tytön tulla hoitamaan lapsia siksi aikaa, mutta koulussa tulikin muutoksia joten se siitä hoitajasta.

Työpaikan piha on aika vilkas, eli autoja liikkuu jopa rekkoja, mutta jos otan lapsille piirrustusvälineet autoon niin se aika menee nopsaan, ja käyn vähän väliä katsomassa, josko se pomokin sit heltyis ja sanois et voin tuoda lapset sisään, tai se kun aamuvuorolaiset lähtee töistä ja joku tulee ilmoittamaan et autossa on kaksi lasta...

Mistä tiiät?

Nii mäkin haluaisin tietää mistä tiedät?

Normaalisti meillä on hoitaja lapsille, mutta hän joutui lähtemään turkuun ja miehen työt loppuu normaalisti aiemmin, mutta ton keskiviikon työnpäättyminen tuli yllätyksenä ja siksi ollaan kusessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Ottakaa mll:n hoitaja kotiin pariksi tunniksi. Lapsillekkin vaihtelua ja iskä saa omaa aikaa tai levätä kun tulee kotiin. Ottakaa kaikki hyöty hoitajasta, sopikaa vaikka että hän askartelee lasten kanssa tai tekee iskälle ja lapsille ruoan. Miltä kuulostaa?

hyvä neuvo, mut ei toteudu lahdessa.
Täällä pitää hoitaja varata viikkoa ennen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei aina,mutta harvase pvä täällä joku mamma valittaa kun ei ole hoitajaa,ei ole omaa aikaa, harrastukset maksaa jne. Kaikkea saa kun maksa.ja lapsi maksaa. ja jos haluaa aikaa, haluaa hoitajan , haluaa siivoojan , haluaa harrastaa siitä täyttyy maksaa.piste.yksinkertainen asia.

tässä ei nyt tainnut olla kyse ettei haluta maksaa tai harrastamisesta

Soitat päiväkotiin. Oon ymmärtäny et tilapäistä hoitoa on saatavilla kuhan maksaa. Tai sit jollekkin pph:lle varmasti löytyy joku jolla ei juuri silloin ole täyttä määrää lapsia tms.. Ite en missään nimessä jättäis yksin. Mies ollut kuulemma 5v nä yksin kotona odottamassa sisaruksia koulussa koko päivän. todella vasuutonta mun mielestä!!!

Yhteistyössä