Mitä tekisitte minun tilanteessani? Öljylämmityksestä kysyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas Greipille :):
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Onko teillä uuneja? Meillä on vanha talo, öljylämmitys ja kolme todella toimivaa uunia. Meinattiin hankkia ilmalämpöpumppu, mutta todettiin, ettei tarvita sitäkään, jos talvet jatkuvat tällaisina: joulukuussa laitettiin lämmöt päälle ja varmaan pois huhtikuun alussa. Veden lämmitys ei paljon maksa, joten näillä näkymin ollaan ihan tyytyväisinä öljylämmittäjiä.

Ehdotatko siis, että ap lämmittäisi taloaan uuneilla? Ja veden myös?
Ei taida olla nykyihmiselle ihan realistinen vaihtoehto...

No, en, vaan siis meillä on öljylämmitys ja uunit ja se on toimiva ratkaisu, sillä lämmitystä tarvitaan vain kylmimpinä kuukausina, muulloin pärjätään uuneilla. Ja siis veden lämmitys ei vie paljonkaan öljyä.

Mutta nyt ap etsii ratkaisua ongelmaan, jossa öljylämmitystä ei voi käyttää ilman investointeja...Eli ei siinä paljon pelkkä tulisija auta.

Greippi hei! Ilmaisenko itseäni huonosti, vai etkö sinä vain ymmärrä minua? Tarkoitus oli siis kannustaa uusimaan öljykattila ja jatkamaan öljylämmitystä :)

OK. Öljylämmitykseen investoiminen ei kannata mistään muusta syystä kuin taloudellisessa mielessä, siis tällä hetkellä. Öljy on nyt halpaa ja on yleensä edullisempaa taloudellisesti uusia osa vanhaa järjestelmää kuin siirtyä uuteen. Kun siis muut osat on juuri uusittu. Mutta kohta se öljy taas kallistuu.

Itse vaihdamme järjestelmää pois öljystä ihan toisista syistä, mutta se onkin toinen juttu se ; )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen xx:
Itse asiassa niistä maanalaisista ollaan luopumassa, koska vuotoja ei havaittais ajoissa.

Säiliöitä ei enää nykyisin saa edes sijoittaa maahan.

Mies sanoo että nimenomaan pitää sijoittaa maahan bunkkerin sisään ja laittaa kunnolla imeytysaineet ym. vuotojen varalle. (Tällä hetkellä meillä säiliö on maan alla mutta muuten se ei täyty vaatimuksia, ei ole imeytysaineita ym.)

Maahan bunkkerin sisään? En ole ikinä kuullutkaan. Minulla on se käsitys (kun viimeksi juttelin parin kunnan ympäristötarkastajan kanssa tästä öljysäiliöiden vuotoongelmasta) että lupaa maan alle sijoittamiseen ei enää missään tapauksessa myönnetä. Kysypä vielä oman kuntasi ympäristötarkastajalta, koska luvan joudut hakemaan joka tapauksessa.

Lupa säiliön pinnoittamiseen tai uusimiseen? :o

Ei se pinnoittaminen vaadi lupaa (paitsi siis työn tekijältä). Jos meinaat kaivauttaa vanhan ylös ja sijoittaa sinne uuden, siihen mielestäni tarvitset luvan.

Mulla on kanssa sellanen käsitys että sitä öljysäiliötä ei enää saa sijottaa maan alle. Mutta tuohan selviää kun soitat kunnan/kaupungin tekniseen toimeen, siellä kertovat. Se tarvii varmaan sieltä kysyä muutenkin, että mihin sen pihallakin voi sijottaa, luvan joutuu hakea joka tapauksessa.

Kaukolämpöäkö ei ole teilläpäin? Se olisi aika helppo vaihtoehto, jos on kerta öljylämpö ja vesikiertopatteri (?) ennestään.

Meidän maanalaisen pinnoitti http://www.pohjolanoljysailiotarkastus.com/ silloin ne miehet sanoi, etteivät ole törmönneet yhteenkään, jota ei olisi voinut pinnoittaa uudelleen. Mielelläänhä noi kauppiaat myisi uutta, kun ne hyötyy siitä enemmän kuin halvasta pinnotuksesta. meidän maksoi muistaakseni n.500?

No Neste kävi tarkastamassa mutta oli sen verran v-mäinen ukko että sanoi vaan ettei jouda neuvomaan, on kiire ja katso netistä. :o :( Mutta pitää soittaa tuonne.

Oliko tarkastaja Nesteen miehiä vai tilasitko vain Nesteeltä.
Itse tilasin tarkastuksen Nesteen nettisivujen kautta mutta pihaan peruutti Öljykolmion auto.

Ikävä asenne ollut ukolla. Meillä käyneet äijät rupattelivat mukavia ja kertoivat missä mennään ja miten toimitaan. Medän pytty oli niin huonossa hapessa että meinasivat asettaa sen D-luokkaan eli välittömään täyttökieltoon. Minä tietysti siltä seisomalta tilasin sen korjauksen ja heppu soitti päämajaan ja korjausaika järjestyi parin viikon päähän. Palauttivat sitten kuitenkin öljyn ja nostivat säiliön C-luokkaan koska korjaus tehtäisiin niin pian.
Tarkka hinta pinnoitukselle taisi olla 1050? mutta luultavasti hinnat ovat nouseet.
Maa alla oleva säiliö taitaa olla vähän kalliimpi koska se pinnoitetaan kauttaaltaan. Sisällä oleva tankki pinnoitetaan vain pohjasta ja nostetaan vähän seinille.

Uusimmat

Yhteistyössä