Mitä tekisitte: lapsen takin hiha maalissa päiväkodin piharemontin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän tämä lapsen vaate ollut juhlapuku eikä muukaan " hienostelu vaate " vaan työvaate sinun sanoin.. Ei mua häiritse työvaatteen likaantuminen..

Heh, minua kyllä harmittaisi, kun käytän töissä jakkupukua ja villakangastakkia, en remonttihaalareita.
Työvaatteitakin on erilaisia.
tarkoitin lapsen työvaatteella sitä, että lapsella on leikissä eli hänen työssään päällä tarkoitukseen soveltuva, vettä pitävä ja mukava ulkoilupuku, en sitä että se on rönttävaate, joka saa tahriutua maaliin...

Eihän tämä lapsen vaate ollut juhlapuku eikä muukaan " hienostelu vaate " vaan työvaate sinun sanoin.. Ei mua häiritse työvaatteen likaantuminen..
Aika ontuva kommentti. Työvaatteita on monenlaisia. Raksamiestä tuskin paskaakaan hetkauttaa maalitahra työtakissa mutta esimerkiksi pankinjohtajan tai papin työasuun maalitahrat eivät kuulu.

Lapsen "työvaatteen" tulee pitää lapsi lämpimänä/viileänä ja olla mukava päällä ja lisäksi helposti puhdistettavissa. Sen pitää kestää konttaamista, vesivärejä, muovailuvahaa ja kuraa mutta eihän lapsen leikkeihin kuulu mikään remonttimaali!

Tuskin ottaisin yhteyttä kauppakeskukseen, jos joku hieno takkini tahriintuisi. Ulkomaailmassa on kuitenkin paljon likariskejä ja ihan omalla vastuullani on, jos takkini sotken, harmittaisi kyllä. Sen lisäks en koe, että meidän reimatecin haalarit olisi mitään hienoja vaatteita, vaan pihavaatteita, eikä mua haittais, jos mun pihatakki sotkeentuisi.

Vastaisko joku, miten se maalitahra estää käyttöä? En todellakaan ymmärrä.

Ei se ulkoilua estä. Mutta mä ainakin käytän ihan "julkisestikin" ulkoiluvaatteita, joten vaikkapa isot maalitahrat vaikuttavat käyttöpaikkaan. Maalitahraista takkia en kauppaan pistäisi, eli käyttömahdollisuudet vähenevät. Jos se tahriintunut vaate olisi "rönttävaate", niin eihän sillä olisi merkitystä. mä ymmärrän että osalle ei oo väliä, miltä näytetään - osalle on. siinä vissiin on ero. Se että kyseessä on lapsi ei eroa mulle siitä, olisinko uuden goretextakkini sinne tahrinut.

Mutta periaatteesta se on kyse. Jos se tahra on jonkun huolimattomuudesta aiheutuva moka, niin siitä voi keskustella. Jos se on vahinko, niin sitten se on vahinko ja niitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21986443:
Pankkineitiäkään tuskin haittaisi maalitahra jakkupuvussaan. Eihän se estä käyttöä. :saint:

Höh, no pankkineiti tuskin jakkupuvussaan möyrii pankin pihan hiekkalaatikossa ja kuralammikoissa...

Vastaisko joku, miten se maalitahra estää käyttöä? En todellakaan ymmärrä.

Ei se varsinaisesti estäkään.
Olen varmaan sitten jotenkin outo, kun en pidä siitä, että lapseni kulkevat maalisissa vaatteissa ihmisten ilmoilla.
Ja koska olen ajatusmaailmaltani kierrätyshenkinen, sekin harmittaa että muuten priima puku tuskin kelpaa enää kenellekään ainakaan ykköspuvuksi. Muitakin nimittäin maalitahrat tuppaavat haittaamaan.

Ei se ulkoilua estä. Mutta mä ainakin käytän ihan "julkisestikin" ulkoiluvaatteita, joten vaikkapa isot maalitahrat vaikuttavat käyttöpaikkaan. Maalitahraista takkia en kauppaan pistäisi, eli käyttömahdollisuudet vähenevät. Jos se tahriintunut vaate olisi "rönttävaate", niin eihän sillä olisi merkitystä. mä ymmärrän että osalle ei oo väliä, miltä näytetään - osalle on. siinä vissiin on ero. Se että kyseessä on lapsi ei eroa mulle siitä, olisinko uuden goretextakkini sinne tahrinut.

Mutta periaatteesta se on kyse. Jos se tahra on jonkun huolimattomuudesta aiheutuva moka, niin siitä voi keskustella. Jos se on vahinko, niin sitten se on vahinko ja niitä sattuu.
Täsmälleen näin.

No mun mielipide on, että et ole mikään nipo. MUTTA jos ajattelen, että alat metsästää rahallisia korvauksia puvusta ja siinä pelissä ehkä suututat monta ihmistä, niin sitten se menee ehkä jo vähän nipotuksen puolelle (ei pahalla, kysyit mielipidettä :) ) Mä tekisin niin, että kysyisin asiaa päiväkodista ehdottomasti, että mikä se tilanne on ollut. Mitäs nipoa siinä on jos asiallisesti kysyy, asiasta kuin asiasta?? Voihan sitä kysyä. Ja jos tilanne on ollut tuo, että lapsia ei ole kielletty menemästä aidan lähelle jne, niin sitten sanoisin mielipiteeni asiaan. Mutta tosiaan, tuskin jaksaisin korvauksia alkaa hakemaan, vaikka varmasti harmittaisi : /

Ei se varsinaisesti estäkään.
Olen varmaan sitten jotenkin outo, kun en pidä siitä, että lapseni kulkevat maalisissa vaatteissa ihmisten ilmoilla.
Ja koska olen ajatusmaailmaltani kierrätyshenkinen, sekin harmittaa että muuten priima puku tuskin kelpaa enää kenellekään ainakaan ykköspuvuksi. Muitakin nimittäin maalitahrat tuppaavat haittaamaan.

Ainakin mulla on erikseen kauppatakit ja pihahaalarit, sama se sille maksaako haalari 150 vai 50e, mutta haluan että se on ulkoilua varten. Kauppatakki taas saa olla kevyempikin. Ulkoillessa ei maalitahra haittaa -se tuskin on kura-, hiekka- ja kiipeilyleikkien jälkeen ainoa tahra puvussa.. Kierrätyshenkisenä varmaan ymmärrät, että puvun heittäminen pois pelkän tahran vuoksi on melkoista tuhlausta.

Tuskin ottaisin yhteyttä kauppakeskukseen, jos joku hieno takkini tahriintuisi. Ulkomaailmassa on kuitenkin paljon likariskejä ja ihan omalla vastuullani on, jos takkini sotken, harmittaisi kyllä. Sen lisäks en koe, että meidän reimatecin haalarit olisi mitään hienoja vaatteita, vaan pihavaatteita, eikä mua haittais, jos mun pihatakki sotkeentuisi.

Vitsi miten jaloja ihmisiä täällä on. Ei otettaisi yhteyttä kauppakeskukseen, jos takki tahriutuisi maaliin siksi, että maalatusta seinästä tms. ei ole varoitettu. "maailmassa on niin paljon likariskejä ja ihan omalla vastuullani on, jos takkini sotken". Miten se on sinun vastuullasi, jos et tiennyt että siitä voi tarttua maalia? Lika on hieman eri asia, jos se esimerkiksi lähtee pois pesussa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21986443:
Pankkineitiäkään tuskin haittaisi maalitahra jakkupuvussaan. Eihän se estä käyttöä. :saint:
Höh, no pankkineiti tuskin jakkupuvussaan möyrii pankin pihan hiekkalaatikossa ja kuralammikoissa...
Höh ihan vaan itsellesi. Eihän ap:n lapsikaan sitä maalia kuralammikosta saanut vaan maalatusta aidasta täysin odottamatta. Pankkineiti tietysti tuhrii jakkunsa ostarilla jossa porraskäytävän kaiteet on maalattu eikä märästä maalista varoiteta.

Mutta kyllä luulen että harmittaa, jos tulee hakemaan lasta päiväkodista, koskettaa aitaa ja saa sen jakkupukunsa maaliin. Kura lähtee vaatteesta pois, maali ei.

No meidän päiväkodissa ainakin on portit maalattu ja näen sen kyllä kilometrien päähän. Vaistomaisesti olen sitä viikon verran vältellyt ja puhtaat on vaatteet. Mun mielestä vaan lapsen pihavaatteet on eri asia, niinkuin omatkin pihavaatteeni. Ja itse kannan vastuuni, vaikka hienommatkin vaatteet sotkisin. Pointti oli, että vaikea on verrata jakkupukua ja pihahaalaria, kun käyttö poikkeaa niin paljon toisistaan. Ja edelleen, en vaatisi keneltäkään korvauksia, vaikka mikä vaate olisi sotkussa, vaikka ainahan se tupelointi ärsyttää!

No mun mielipide on, että et ole mikään nipo. MUTTA jos ajattelen, että alat metsästää rahallisia korvauksia puvusta ja siinä pelissä ehkä suututat monta ihmistä, niin sitten se menee ehkä jo vähän nipotuksen puolelle (ei pahalla, kysyit mielipidettä :) ) Mä tekisin niin, että kysyisin asiaa päiväkodista ehdottomasti, että mikä se tilanne on ollut. Mitäs nipoa siinä on jos asiallisesti kysyy, asiasta kuin asiasta?? Voihan sitä kysyä. Ja jos tilanne on ollut tuo, että lapsia ei ole kielletty menemästä aidan lähelle jne, niin sitten sanoisin mielipiteeni asiaan. Mutta tosiaan, tuskin jaksaisin korvauksia alkaa hakemaan, vaikka varmasti harmittaisi : /

Sepä se, että kun ei millään viitsisi edes kysyä, ettei suotta leimaannu nipoksi. Kun ei kuulu tapoihin nipottaa turhasta enkä ole rahan kipeäkään. Mikä nyt voisi edes olla korvaus käytetystä takista, muutama kymppi korkeintaan. Ihan periaatteessa vaan harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21986426:
Aika ontuva kommentti. Työvaatteita on monenlaisia. Raksamiestä tuskin paskaakaan hetkauttaa maalitahra työtakissa mutta esimerkiksi pankinjohtajan tai papin työasuun maalitahrat eivät kuulu.

Lapsen "työvaatteen" tulee pitää lapsi lämpimänä/viileänä ja olla mukava päällä ja lisäksi helposti puhdistettavissa. Sen pitää kestää konttaamista, vesivärejä, muovailuvahaa ja kuraa mutta eihän lapsen leikkeihin kuulu mikään remonttimaali!

No tota vähän hainkin tuolla viestilläni.. eri näkökulmasta vain. Jos haalarin tarkoitus on kestää kulutusta leikeissä ja olla mielyttävä päällä ja pitää lämpinä ja kuivana, niin tuskin se maali siinä haittaa.. Jos taas asun kuuluu pitää ihminen edustuskunnossa niin silloinhan maali haittaa..

Niin no..en mä kyllä kauppakeskuksissa nuohoa muutenkaan kaiteita ja seiniä pitkin, oli juuri maalattuja tai ei. Onhan se omalla vastuulla jos käy nojailemaan paikkoihin joista ei ole ensin varmistanut että likaantuuko niistä vaatteet. Eri asia sit sellaset paikat jotka on tarkoitettu koskettavaksi, kuten puistonpenkit ( en istu kyllä niillekkään vilkaisematta tarkemmin ) oven kahvat yms..

Voit varmastikin asiallisesti tiedustella, että oliko maalattu alue eristetty asianmukaisesti ja lapsia kielletty menemästä eristetylle alueelle. Tämä ratkaisee jo paljon asiaa.

Omalla kohdallani olen ratkaissut asian siten, että en laita lapselle päikkyyn parhaimia vaatteita. Niin paljon on saanut kuulla esim. vaatteiden katoamisista yms. Lapsella on päiväkodissa kakkosvaatteet, joiden likaantuminen, rikkoutuminen tai katoaminen ei harmita niin paljoa. Kotoa löytyvät sitten ykkösvaatteet, joita käytetään muualla.

No tota vähän hainkin tuolla viestilläni.. eri näkökulmasta vain. Jos haalarin tarkoitus on kestää kulutusta leikeissä ja olla mielyttävä päällä ja pitää lämpinä ja kuivana, niin tuskin se maali siinä haittaa.. Jos taas asun kuuluu pitää ihminen edustuskunnossa niin silloinhan maali haittaa..
Talkkari tuolla jo aiemmin sanoikin että ulkovaatteita käytetään myös "julkisesti". Näin myös meillä. Kauppareissut hoidetaan aina vasta sitten kun on ensin haettu lapset päikystä eli ne ulkovaatteet ovat silloin ihan "edustuskäytössä". Näin siis jos vaatteet eivät ole ympäriinsä kuraiset mutta ainahan ei ole kuraa toisin kuin kerran maaliin tahriintunut puku on aina maalissa.

Yhteistyössä