Mitä tekisitte: lapsen takin hiha maalissa päiväkodin piharemontin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";21987047]Keskustelisin kyllä henkilökunnan kanssa asiasta ja painottaisin miten ikävä asia sinusta on. Mutat miten niin päiväkoti olisi korvausvelvollinen vaatteesta? ![/QUOTE]

En usko, että päiväkoti sitä edes korvaisi, vaan remontin tehneen yrityksen vakuutukseen se menisi. Jos menisi. Ei päiväkoti ole korvausvelvollinen, miksi olisi?

olethan varmistanut, ettei se maali varmasti lähde vaatteista?? Nimittäin jotkut maalit kuivuttuaan saa pois. Ei siis välttämättä lähde pesussa, vaan kuivana kun maalin reunasta hieman raaputtaa niin alkaa se tahra irtoamaan. Ajattelin vaan..

[QUOTE="Tiina";21987072]Tämä maailma on mennyt jotenkin niin kummalliseksi, että kaikesta pitää tai saa valittaa ja hakea korvauksia. Jos lapsi sotkee vaatteensa, niin voi voi. Onhan se ikävää, jos pari vkoa vanhat vaatteet on polvesta hajalla tai takki ikisotkussa, mutta se on elämää. Kieltäkää niitä lapsia menemästä minnekään. Istuvat kiikussa,niin vaatteet pysyy ehjinä ja MYYNTIkunnossa.

Miksi esim. niistä Reimateceistä, jotka lapselle ostettu, pitäisi edes saada rahaa. Kai se nyt riittää, että ne on kerran maksettu.

Ihmisillä on niin kamalasti oikeuksia, eikä ollenkaan velvollisuuksia. Koulun ja päiväkodin pitää kasvattaa lapset ja opettaa käytöstavat. Vaatteetkin pitää korvata, jos jotain jälkeä tulee. Jos lapsi käyttäytyy huonosti, syy on koulun, ei vanhempien. Vanhemmillle lapset ovat vain näyttelyesineitä kauniissa vaatteissaan jne jne jne jne.

.[/QUOTE]

Helpottiko, kun sait purkaa tuon sydämeltäsi?
:hug:

Mustakin on ihmeellistä, että tällaiset asiat harmittavat niin paljon, että pitää oikein ruveta hakemaan harmitukselle oikeutusta ja tukea ja sitten kuitenkaan ei olla valmiita tekemään harmituksen aiheuttajalle mitään. Mua suoraan sanottuna kiristää kun ihmiset vinkuu ja vonkuu kaikenlaisesta yhdentekevästä kun energian vois vaikka kohdistaa päiväkotien tilojen ja ryhmäkokojen valvontaan. Ehkä se vaan on vaikea ajaa jonkun muunkin kuin pelkän oman lapsen oikeuksia.

:laugh: Tää on kyllä kehkeytynyt hyväksi keskusteluksi. :laugh:

Mutta oikeastaan vastaukset ovat ihan oletettavia. Osa ihmisistä ei anna palautetta millään, ei tee reklamaatioita viallisista tuotteista ja pitävät sellaista "nipoiluna". Koska se olisi ammattivalittamista. Mulle se, että tuote on pahentunut, se rikkoutuu, maalari on jättänyt hommansa puolitiehen on palautteen paikka. Ei siksi että saisin siitä voittoa vaan siksi, että asiasta on hyvä antaa palautetta, jotta viat tai erheet korjataan. Suurin osa ilmeisesti vain urputtaa asiasta kaksplussalla, mutta ei uskalla sanoa suoraan oikealle taholle? Tai sitten asialla ei oo väliä, no käyhän se niinkin. Mä haluan antaa mahdollisuuden korjata virhe ennenkuin vaihdan palvelua tai tuottajaa.

:laugh: Tää on kyllä kehkeytynyt hyväksi keskusteluksi. :laugh:

Mutta oikeastaan vastaukset ovat ihan oletettavia. Osa ihmisistä ei anna palautetta millään, ei tee reklamaatioita viallisista tuotteista ja pitävät sellaista "nipoiluna". Koska se olisi ammattivalittamista. Mulle se, että tuote on pahentunut, se rikkoutuu, maalari on jättänyt hommansa puolitiehen on palautteen paikka. Ei siksi että saisin siitä voittoa vaan siksi, että asiasta on hyvä antaa palautetta, jotta viat tai erheet korjataan. Suurin osa ilmeisesti vain urputtaa asiasta kaksplussalla, mutta ei uskalla sanoa suoraan oikealle taholle? Tai sitten asialla ei oo väliä, no käyhän se niinkin. Mä haluan antaa mahdollisuuden korjata virhe ennenkuin vaihdan palvelua tai tuottajaa.

Toki tässäkin tapauksessa on järkevää mainita maalista, mutta lähtökohta taisi olla kuitenkin se vaatteen korvaaminen...ei se, että yleishyödyllisesti ilmoitettaisiin, että katsoa, että lapset pysyvät reviirillään.

Uskon myös, että suurin osa, 99% palauttaa esim. viallisen kahvinkeittimen kuin ostaa uuden. Ei siis kannata sotkea kahta eri asiaa.

[QUOTE="Tiina";21987395]
Uskon myös, että suurin osa, 99% palauttaa esim. viallisen kahvinkeittimen kuin ostaa uuden. Ei siis kannata sotkea kahta eri asiaa.[/QUOTE]

Muuten yli 50% kaksplussalaisista ei palauttaisi väärää tuotetta, jos se toisi hänelle etua. tästä oli ketju aikoinaan. Suurin osa ei tunnu esim antavan palautetta viallisesta elintarvikeesta (eilen tai toissa päivänä aiheena "hius atrialla". Se on nipottamista. Kahvinketin taitaa olla jo kynnyksen toisella puolella, mutta esim hajoavista lastenvaatteista taidetaan valittaa vain palstalla.

muta yms kuuluu mun mielestä niihin tahroihin, jotka ihan tulee käytössä-samoin jos lahkeeseen tulee ketjunrasvaa, tai hanskoihin jotain pysyvää likaa kun lapsi nuohoaa auton kylkeä.
mutta maalia en hyväksy jos se päiväkodista tulee tuollaisesta syystä, mitäs jos joku olisi koskenut aitaan paljain käsin, törmännyt siihen, tai lapsista tietäen vaikka nuollut sitä märkää maalia..

Viimeksi muokattu:
Muuten yli 50% kaksplussalaisista ei palauttaisi väärää tuotetta, jos se toisi hänelle etua. tästä oli ketju aikoinaan. Suurin osa ei tunnu esim antavan palautetta viallisesta elintarvikeesta (eilen tai toissa päivänä aiheena "hius atrialla". Se on nipottamista. Kahvinketin taitaa olla jo kynnyksen toisella puolella, mutta esim hajoavista lastenvaatteista taidetaan valittaa vain palstalla.

Ok, en ole seurannut noita keskusteluja. Toki valittaminen riippuu varmaan tuotteen hinnasta. Minä en jaksaisi ruokatarvikkeesta nipottaa. Kerran tosin palautin suklaalevyn, ku oli puolivuotta vanha ja piti jokatapauksessa hakea uusi.

Sitähän se on, selän takana jurottamista ja pahan puhumista. Suomalaisille on palautteen antaminen perinteisesti ollut hankala asia ja ylipäänsä itsensä esille tuominen. Helpompi vaan niellä kuin huomauttaa. Menepä johonkin toiseen maahan ja anna asiakkaille huonoa palvelua tai huonoa laatua, niin kyllä taatusti saa kauppa kuulla kunniansa. Täällä vaan jupistaan keskustelupalstalla.
Nimimerkillä "ei vieläkään ole päättänyt ottaako asiaa ylipäänsä puheeksi lasta iltapäivällä hakiessaan"...

Ai kunnalleko se kuuluukin, jos vaikka joku mopopoika on käynyt pistämässä liukumäkeen öljyä? Vai miksi kunta öljyäisi liukumäen?

Sitä oli kunnan puolesta "huollettu" En tiedä oliko öljyä, mutta öljymäistä ainakin. Mistä sinä tiedät, että tässä on vika remonttifirman eikä esim. sinun oman lapsesi?

Mun mielestä sä olet naurettava. Itkeä nyt yhden likaantuneen puvun takia :D Se on elämää se, koita kestää.

Minä myönnän kuuluvani tuohon 50%:iin. Varsinkin sellaisessa tapauksessa että olen mennyt vaikkapa ostamaan jonkin halppistyökalun jostain halppiskaupasta yltiöoptimistisesti ajatellen että "kyllä tää varmaan mun käytön kestää". No kotona ensimmäisen käytön jälkeen olen sitten heittänyt Bilteman paskavehkeitä roskikseen ja ostanut merkkituotteen tilalle.
Näistä en ole katsonut aiheellisiksi valittaa sillä tuote ei ole varsinaisesti ollut viallinen vaan yksinkertaisesti vaan paska ja täydellisen käyttökelvoton.

[QUOTE="vieras";21987520]Sitä oli kunnan puolesta "huollettu" En tiedä oliko öljyä, mutta öljymäistä ainakin. Mistä sinä tiedät, että tässä on vika remonttifirman eikä esim. sinun oman lapsesi?

Mun mielestä sä olet naurettava. Itkeä nyt yhden likaantuneen puvun takia :D Se on elämää se, koita kestää.[/QUOTE]

No siinä on hölmöläisten kunnan miehet asialla, jos liukumäkeä huoltavat öljyämällä sen...

Miten tässä olisi ollut "vika" minun lapseni? lapsessa se syy harvemmin on, jos aitamaali päätyy lapsen vaatteisiin. Silloin "vika" on varmaankin joko remonttifirmassa tai sitten päiväkodin henkilökunnassa (koska tässä tapauksessa he ovat sitten laiminlyöneet valvonnan). Eihän voi olla oikein, että jos päiväkodissa on remonttityömaa, sinne pääsee lapsi valvonnan puutteen vuoksi. Lapsen omahoitajalla on muuten tapana raportoida päivän kulku noin 10 minuutin tarkkuudella ja jos lapseni olisi tehnyt jotain kiellettyä, kuulisin siitä aivan taatusti. Mutta eipä tässä syyllisiä olla etsimässä, ei siinä olisi mitään pointtia.

Ja miten niin itken. Voi elämä sentään, on sinulla jutut.

Huippupalsta! Täällä "kierrätyshenkinen" tarkoittaa sitä, että ostaa lapselleen satasen haalarit ja kaipaa vahingonkorvauksia siitä, kun ne eivät pysykään uuden veroisina jälleenmyyntiin...

Se johtuu ehkä siitä, että valtaosa kokee oman aikansa ja vaivansa reklamaatiosta arvokkaammaksi kuin joku 5 euron hyvityskuponki?

[QUOTE="juu";21986265]Päiväkodin pihalla pusikoissa kasvaa jotain (ei-syötäviä) marjoja, joilla lapset loppukesästä leikkivät. Mukavasti tahrivat vaatteet niillä. Ei tullut mieleenkään vaatia, että poistavat kyseiset pensaat päiväkodin piha-alueelta mahdollisen tahriintumisen vuoksi.[/QUOTE]

Niin, pitäisiköhän vaatia meidän päiväkotia kaatamaan pihasta ne toistakymmentä suurta mäntyä, jotka kivasti varjostavat pihaa kesäkuumalla? Lapsi kun on sotkenut takkinsa pihkalla nojatessaan mäntyyn. Ja heti ekana päivänä. Tuosta on jo tosin aikaa, mutta se sotkettu takki on vieläkin käytössä.

[QUOTE="vieras";21987520]Mistä sinä tiedät, että tässä on vika remonttifirman eikä esim. sinun oman lapsesi?[/QUOTE]
Minun mielestäni ei kummankaan vaan päiväkodin. Kyllä päiväkodin pitää tietää jos kiinteistössä tehdään jotain remonttia. Ei yksikään remppafirma käy huvikseen aitoja maalailemassa.
Ja kaikkein vähiten se on lapsen vika varsinkin jos aidalle on vapaa pääsy eli aita on nimenomaan leikkialueen aita. Jokaisen pitäisi ymmärtää ettei pelkkä kielto estä ketään koskemasta aitaan vaan päiväkodin pitää joko jättää ulkoilu väliin tai järjestää vaihtoehtoinen ulkoilupaikka.

Huippupalsta! Täällä "kierrätyshenkinen" tarkoittaa sitä, että ostaa lapselleen satasen haalarit ja kaipaa vahingonkorvauksia siitä, kun ne eivät pysykään uuden veroisina jälleenmyyntiin...

Ei kun kierrätyshenkinen tarkoittaa edelleenkin sitä että haluaa että hyvät ja laadukkaat vaatteet päätyvät edelleen toisen lapsen käyttöön eikä roskikseen, kun ne eivät kenellekään enää kelpaa. turha vääristellä.

ja jos lukisit tarkemmin, ketjussa ei puhuta haalareista eikä satasesta eikä muuten edes vahingonkorvauksen hakemisesta, puhumattakaan hyvällä hinnalla myymisestä ; )

Onko se tahra muuten voinut tulla jostain muualta? luulis meinaa et päivähoidossa oltais riisuutuessa huomattu se hiha jos siinä niin iso tahra kerran on.
ymmärsin siis et kukaan ei siellä hoidossa asiasta maininnut..

Ei kun kierrätyshenkinen tarkoittaa edelleenkin sitä että haluaa että hyvät ja laadukkaat vaatteet päätyvät edelleen toisen lapsen käyttöön eikä roskikseen, kun ne eivät kenellekään enää kelpaa. turha vääristellä.

ja jos lukisit tarkemmin, ketjussa ei puhuta haalareista eikä satasesta eikä muuten edes vahingonkorvauksen hakemisesta, puhumattakaan hyvällä hinnalla myymisestä ; )

No takki, whatever. Mutta kierrätyshenkistä tuosta sinun toiminnastasi ei saa oikein millään muotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;21987631:
Minun mielestäni ei kummankaan vaan päiväkodin. Kyllä päiväkodin pitää tietää jos kiinteistössä tehdään jotain remonttia. Ei yksikään remppafirma käy huvikseen aitoja maalailemassa.
.

Tässä tapauksessa se olisi melkoista sokeutta, jos remontista ei päiväkodissa tiedettäisi, sillä remppaa tehtiin koko kesä ja koko piha meni täysin uusiksi. Silti olen taipuvainen kallistumaan siihen, että vastuu on suurimmaksi osaksi remppafirmalla, koska luovuttivat pihan käyttöön liian aikaisin, siis ennen kuin maalit olivat ehtineet kuivua.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21987633:
Onko se tahra muuten voinut tulla jostain muualta? luulis meinaa et päivähoidossa oltais riisuutuessa huomattu se hiha jos siinä niin iso tahra kerran on.
ymmärsin siis et kukaan ei siellä hoidossa asiasta maininnut..

Lapsi on jo 5 v ja huolehtii itse pukemisen alusta loppuun eli eivät hoitajat välttämättä sitä olisi huomanneet. Ja huomasin tahran päiväkodista haettaessa, sitä ei aamulla siinä takissa ollut.

Yhteistyössä